Goedemorgen!
Vandaag kwam het motorlampje zomaar in beeld. Reed even op benzine omdat ik nogal wat korte stukjes moest rijden en de LPI injectoren wat nalekken waardoor de motor dan lastiger start. Na uitlezen kwam een “to lean” code naar boven, stationair op benzine zat de LTFT op 20-21% en de STFT op -8. Na het overschakelen naar LPG zat de LTFT rond de 12-15%. Code gewist, lampje uit. Het viel me wel op dat de inlaat lucht temperatuur zo rond de 45% zit terwijl het toch niet zo warm is. Ik ben niet thuis in het fueltrim gebeuren, wie kan me vertellen wat oorzaken kunnen zijn? Vacuüm slangen zijn vernieuwd.
Vandaag kwam het motorlampje zomaar in beeld. Reed even op benzine omdat ik nogal wat korte stukjes moest rijden en de LPI injectoren wat nalekken waardoor de motor dan lastiger start. Na uitlezen kwam een “to lean” code naar boven, stationair op benzine zat de LTFT op 20-21% en de STFT op -8. Na het overschakelen naar LPG zat de LTFT rond de 12-15%. Code gewist, lampje uit. Het viel me wel op dat de inlaat lucht temperatuur zo rond de 45% zit terwijl het toch niet zo warm is. Ik ben niet thuis in het fueltrim gebeuren, wie kan me vertellen wat oorzaken kunnen zijn? Vacuüm slangen zijn vernieuwd.