Vragen over S60

 
 
 
 
 
Beurstel
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 46
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Vragen over S60

 · 
Posted: 08.01.2013 - 16:26  ·  #1
Hallo, ik had onderstaande vragen ook al in het voorstelrondje gedaan, maar kennelijk is het daar een beetje ondergesneeuwd ^_^

Ik ben in ieder geval op zoek naar een (benzine) S60 uit 2001-2003 en zat met het volgende. Geldt het pijltje in deze link http://home.comcast.net/~donwillson/tech_info.html ook voor de plek van de ETM in de Volvo die ik op het oog heb? Met welke kosten moet ik rekening houden bij een defect?

Verder zie ik regelmatig S60's met automaat voorbijkomen. Ik ben daar altijd wat huiverig voor, enerzijds vanwege een hoger verbruik, anderzijds omdat ik bang ben dat een automatische versnellingsbak wat gevoeliger is voor hogere km-standen met dure reparaties tot gevolg. Wat zijn de ervaringen hier m.b.t. hoger verbruik en betrouwbaarheid?

Alvast bedankt!
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Vragen over S60

 · 
Posted: 08.01.2013 - 18:02  ·  #2
Verbruik met een automaat hoef je je geen zorgen over te maken. Met de extreem lange overbrengingsverhoudingen kom je nimmer boven de 5000 toeren. Ik heb een gemiddels verbruik met een 170PK S60 automaat op LPG van iets meer dan 1 op 9. Gemeten over bijna 30000 km.

Wat betreft automaten ;) lastig onderwerp. Maar ook handbakken kunnen problemen leveren. Als je een S60 automaat 2.4 (zonder turbo) neemt dan is het voornaamste wat je moet doen zorgen dat ie de juiste bak software heeft, een ander B4-servo kapje en verse olie (origineel Volvo, Mobil of Toyota t4 olie).

Heeft ie een trekhaak gehad, dan is het wat meer uitkijken. Is het een auto die niet uit de randstad komt dan zou ik zeggen niet twijfelen. Is het een auto die uit de grote steden komt, dan zou ik mezelf nog eens achter de oren krabben of het echt wel een automaat moet zijn.

Verder zijn het gewoon goede wagens, die met wat aandacht weer strak rijdend te krijgen zijn. Maar dat geldt eigenlijk voor elke auto die meer dan 10 jaar oud is met rond de 200.000 km op de teller.

Een groot voordeel ;) ze roesten niet de Volvo's. Dat is iets waar enkele andere "premium" merken nog wat van kunnen leren.

De afbeelding met ETM is een plaatje van een turbo blok. Gaskleppen zijn tweedehands met een beetje geluk te vinden. Met een "reload" is de gasklep dan werkend te krijgen. Heeft een tweedehands gasklep een gele stikker dan weet je in ieder geval dat ie al een keer is vervangen.
Beurstel
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 46
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Vragen over S60

 · 
Posted: 10.01.2013 - 14:37  ·  #3
Duidelijke info!

Bedankt daarvoor :D
 
Selected quotes for multi-quoting:   0