Op dit momem staat de S60 toch bovenaan mijn lijstje. Na enig speurwerk in reviews en 4 volvo fora (waarom zijn er 4 ?? en welke is de leukste/meest informatieve ??) blijkt dat mijn beleving van het wggedrag goed klopt met wat er geschreven wordt. De S60 is niet een superstrak bochtenmonster.
En de S waar ik gisteren in reed (2001, 225000km, 140pk), is 15 maanden terug 2x erg groots aangepakt door de garage waar hij nu staat (een universele - goede - garage), want ze hebben (duidelijk aantoonbaar)gedaan:
distributie, loop rollen, waterpomp, uitlaat, lambda sensor, koppeling, twee massa vliegwiel, wat rubbers en reactie stangen. En hij staat op mooie michelin primacy (90% voor, 60% achter).
uiteraard zijn er ook een paar minpunten: handbak..... blaupunkt radio met alleen voor speakers, deurgrepen en kap middenconsole erg lelijk (dus vervangen, spuiten of 3M wrappen), leren stuur is erg glad, geen idee of de airco werkt, kachelmotor maakt herrie, en de (velours) stoel heeft 2 kleine plekjes. En hij moet een oliebeurt hebben.
Als ik ook kijk naar het kosten aspect, is een C70 of S80 per jaar 400 euro duurder alleen qua wegenbelasting en hoger verbruik. en het wordt het 4de vervoermiddel op de oprit, dus moet toch een beetje op de kleintjs blijven letten.
Deze week gaat mij broer toch nog kijken in oldenzaal naar de zwarte C70, ben benieuwd of ik weer aan het twijfelen kom......
En de S waar ik gisteren in reed (2001, 225000km, 140pk), is 15 maanden terug 2x erg groots aangepakt door de garage waar hij nu staat (een universele - goede - garage), want ze hebben (duidelijk aantoonbaar)gedaan:
distributie, loop rollen, waterpomp, uitlaat, lambda sensor, koppeling, twee massa vliegwiel, wat rubbers en reactie stangen. En hij staat op mooie michelin primacy (90% voor, 60% achter).
uiteraard zijn er ook een paar minpunten: handbak..... blaupunkt radio met alleen voor speakers, deurgrepen en kap middenconsole erg lelijk (dus vervangen, spuiten of 3M wrappen), leren stuur is erg glad, geen idee of de airco werkt, kachelmotor maakt herrie, en de (velours) stoel heeft 2 kleine plekjes. En hij moet een oliebeurt hebben.
Als ik ook kijk naar het kosten aspect, is een C70 of S80 per jaar 400 euro duurder alleen qua wegenbelasting en hoger verbruik. en het wordt het 4de vervoermiddel op de oprit, dus moet toch een beetje op de kleintjs blijven letten.
Deze week gaat mij broer toch nog kijken in oldenzaal naar de zwarte C70, ben benieuwd of ik weer aan het twijfelen kom......