Hoi allen,
Vorig jaar veel goede reacties gehad op mijn oil-spill topic. Mag ik nu nog eens iets voorleggen?
Auto betreft de V60, D3 (D5204T) 5 cylinder, MY11.
Afgelopen week na de koude start hoorde ik gedurende 10 a 15 seconden een raar geluid. Het klinkt als een elektromotor met een rot lager, die zeer moeizaam op toeren komt. Beetje een gierend geluid. Ik dacht meteen aan de interieur ventilator, want die staat al een tijdje op het lijstje. Alleen nog niet aan toe gekomen (leuk klusje trouwens). Die snel afzetten hielp echter niet. Ook de airco stopt er dan mee, dus de compressor lijkt me niet verdacht. Dan draait alleen de dynamo nog, de stuurbekrachtigingspomp en de vacuümpomp (en loop- en spanrollen). En allerlei onderdelen in de motor, maar ja... Het lijkt niet toerental afhankelijk te zijn en stopt zodra de wagen goed en wel van de oprit af is. Ik heb het in het verleden wel eens eerder gehoord, maar niet zo lang.
Iemand enig idee?
Bedankt voor jullie inbreng.
Groeten,
Jan
Vorig jaar veel goede reacties gehad op mijn oil-spill topic. Mag ik nu nog eens iets voorleggen?
Auto betreft de V60, D3 (D5204T) 5 cylinder, MY11.
Afgelopen week na de koude start hoorde ik gedurende 10 a 15 seconden een raar geluid. Het klinkt als een elektromotor met een rot lager, die zeer moeizaam op toeren komt. Beetje een gierend geluid. Ik dacht meteen aan de interieur ventilator, want die staat al een tijdje op het lijstje. Alleen nog niet aan toe gekomen (leuk klusje trouwens). Die snel afzetten hielp echter niet. Ook de airco stopt er dan mee, dus de compressor lijkt me niet verdacht. Dan draait alleen de dynamo nog, de stuurbekrachtigingspomp en de vacuümpomp (en loop- en spanrollen). En allerlei onderdelen in de motor, maar ja... Het lijkt niet toerental afhankelijk te zijn en stopt zodra de wagen goed en wel van de oprit af is. Ik heb het in het verleden wel eens eerder gehoord, maar niet zo lang.
Iemand enig idee?
Bedankt voor jullie inbreng.
Groeten,
Jan