vreemd geluid bij starten - onregelmatige traagloop - airco doet vreemd

s60 2.4 2001 op lpg

stevanom
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

Re: vreemd geluid bij starten - onregelmatige traagloop - airco doet vreemd

· 
Posted: 11.08.2015 - 18:45  ·  #31
OK. Even een update.
Er bleek nog een lek in de condensor van de airco te zitten : extra kost dus. We gaan voor de airco alleen dus richting 2.000 euro.
Het lawaai bij het starten is nu honderd procent zeker afkomstig van de uitlaat.
Deze week gaat hij de brug op en dan weten we waar het fout zit.
Maar het lijkt op een scheur in de collector, waar de catalysator lijkt aan vast te zitten (klopt dit?) : stukprijs ongeplaatst rond de 450 euro...
Dat gaat dus voorlopig even niet door want ik wil eerst wel zeker zijn dat de rest betrouwbaar is. Voor een auto die je vier weken hebt is dit wel even te veel van het goede.
stevanom
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

Re: vreemd geluid bij starten - onregelmatige traagloop - airco doet vreemd

· 
Posted: 20.03.2016 - 11:35  ·  #32
nieuwe update : we zijn nu ongeveer 25.000 km verder (Hij heeft er nu 291.000) en de airco werkt nog perfect, het geluid bij het starten is niet veranderd en gaat nog steeds weg na enkele minuten, ik heb nog twee nieuwe banden moeten monteren en ondertussen is het stuurhuis intern gaan lekken (gelukkig opgelost met een additief).
Het enige waar ik zeker van ben is dat de vorige eigenaar gewoon quasi geen onderhoud gedaan heeft en ik daar nu de gevolgen van ondervind.
Iemand enig idee wat ik nog allemaal kan verwachten...
Het is een zalige auto om mee te rijden... Maar het is niet grappig als je er niet mee op vakantie durft vertrekken.

Selected quotes for multi-quoting:   0