Hoi,
Ik weet niet of deze drie dingen met elkaar verbonden en al of niet lpg gebonden zijn, vandaar dat ik deze bij elkaar zet.
Bij mijn s60 2.4 van 2001 op lpg werkt de airco soms wel, meestal niet, maar dan blaast hij wel extra warmte binnen. Volgens de garagehouder is de pomp stuk en meer precies de "koppeling" van de aircopomp.
Afgezien daarvan zal de auto bij warme motor draaien op 800 toeren, soms naar 1.000 gaan en van tijd tot tijd een toerentalval krijgen naar 500 om dadelijk terug naar 800 te gaan.
Maar wat mij enorm stoort is het vreemde metalige geluid bij het koud starten, dat bijna helemaal weg gaat na enkele minuten... Dan hoor je het nog lichtjes bij gas geven.
Komt dit door :
- die kapotte aircopomp?
- hydraulische klepstoters die leeg zijn? Ik weet dat de vorige eigenaar nog een onderhoud liet doen bij een keten die mogelijkerwijze een oliefilter plaatste die kan leeg lopen.
- pakking van de uitlaatcollector die lekt?
- andere ideetjes?
Auto rijd verder niet slecht
Vast bedankt
Ik weet niet of deze drie dingen met elkaar verbonden en al of niet lpg gebonden zijn, vandaar dat ik deze bij elkaar zet.
Bij mijn s60 2.4 van 2001 op lpg werkt de airco soms wel, meestal niet, maar dan blaast hij wel extra warmte binnen. Volgens de garagehouder is de pomp stuk en meer precies de "koppeling" van de aircopomp.
Afgezien daarvan zal de auto bij warme motor draaien op 800 toeren, soms naar 1.000 gaan en van tijd tot tijd een toerentalval krijgen naar 500 om dadelijk terug naar 800 te gaan.
Maar wat mij enorm stoort is het vreemde metalige geluid bij het koud starten, dat bijna helemaal weg gaat na enkele minuten... Dan hoor je het nog lichtjes bij gas geven.
Komt dit door :
- die kapotte aircopomp?
- hydraulische klepstoters die leeg zijn? Ik weet dat de vorige eigenaar nog een onderhoud liet doen bij een keten die mogelijkerwijze een oliefilter plaatste die kan leeg lopen.
- pakking van de uitlaatcollector die lekt?
- andere ideetjes?
Auto rijd verder niet slecht
Vast bedankt