Vreemd verhaal

Mickvb75
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

Vreemd verhaal

· 
Posted: 15.09.2018 - 21:54  ·  #1
Sind vorige week is mijn 2004 V70 D5 van de leg. Het volgende doet zich voor. Of eigenlijk niet..
Op een gegeven moment ik even weg, maar willen de deuren niet ontgrendelen. Dus deuren open met de sleutel.
Tot mijn verbazing opende alleen de bestuurdersdeur en ging de rest niet .

Sleutel in het contact, maar stond meteen op startonderbreker. Na terugdraaien van de sleutel en een korte gilmvan de sirene van het alarm. Leek alles weer normaal te zijn.
Na een kort stukje rijden komt er ineens een airbag storing met oranje gevarendriehoek naar boven en blijkt de klok, tot mijn verbazing nog op de tijd van de dag ervoor te staan. En het wordt vreemder.

Na uitzetten en uitstappen, werkt de afstandbediening prima en ook het starten gaat weer prime. Het airbag alarm blijft.
Toch blijkt dat na een minuut of 10 alles uitgeschakeld wordt. Ook de alarmled voorin stopt met knipperen en de auto is enkel en alleen open te krijgen met de sleutel. Ook weerin startonderbreking etc..

In eerste instantie dacht ik dat de toch al oude accu kuren zou hebben. Dus deze is reeds vrvange, maar met hetzelfde probleem. Het lijkt dus wel of 7 minuten (inmiddels gemeten) het gehele elektrisch circuit wordt afgeschakeld en ook gefreezed blijft op die tijd, want de klok blijft keurig op die tijd staan en loopt wer netjes door, zodra er gestart is.

Kan iemand een hint geven, waar ik het moet gaan zoeken? Ik denk zelf de CEM, maar begin het alarm ook te verdenken.

Alvast bedankt.
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

Re: Vreemd verhaal

· 
Posted: 16.09.2018 - 08:00  ·  #2
In de sirene zit een batterij die na X jaar wil gaan lekken waardoor de printplaat word aangetast.
Dit kan spontane alarmmeldingen geven.
Je zou de zekering er uit kunnen trekken en kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet.
Doeke Dobma
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 16.09.2018 - 09:14  ·  #3
Er zitten dingen in je verhaal die inderdaad doen denken aan iets met je alarm.
Er zitten dingen in die je doen denken aan iets met de CEM.
Er zitten dingen in die je doen denken aan iets met de UEM (binnenspiegel).

Tja.... 🤔

Heb je hem al eens uit laten lezen? Misschien iemand hier van het forum bij jou in de buurt die je hierbij kan helpen?
Knalgas
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

· 
Posted: 16.09.2018 - 10:04  ·  #4
Zodra je gaat google-en op jouw storingen komt de "Driver information module" (DIM) wel heel vaak ter sprake.

We kunnen jouw voiture hier vd week even aan de monitor hangen. Wellicht geeft dat meer inzicht. Ik zit in Heerhugowaard.
marksawyer
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 16.09.2018 - 13:24  ·  #5
Ik heb dat accuprobleem ook vaker aan de hand gehad. Heb toen de sensoren in de deur stijlen ontkoppeld. Alarm was daardoor niet meer actief. Foutmelding bleef weg en de afstandsbediening en centrale vergrendeling werkte wel. Alarmmodule vervangen werkt mijns inziens alleen als die actie heeft geholpen, anders zit het inderdaad ergens anders vandaan.
Dimitri1970
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 16.09.2018 - 13:37  ·  #6
meet eens de laadspanning van je dynamo dus niet op de accu meten maar recht op je dynamo als die te hoog is krijg je ook van die rare fratsen aan de auto

Selected quotes for multi-quoting:   0