[V70] Vreemd verschijnsel Climate Controle

Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

Re: [V70] Vreemd verschijnsel Climate Controle

· 
Posted: 18.01.2015 - 17:14  ·  #31
Al gevonden:

Heb bij Radio Centrum Electronica in Utrecht een NTC met R25=10kOhm gehaald (kostte één euro nog iets) en in de ECC gesoldeerd. Was vrij makkelijk te doen en nu regelt de unit gewoon direct de gewenste temperatuur zonder grote schommelingen aan het begin. En volgens mij werkt het naar behoren.

http://www.radiocentrum.com/Ho…-_10K.html

Okaphone in de Stad bijvoorbeeld, Conrad, lokale elektroboer.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 18.01.2015 - 17:16  ·  #32
Mooi Hierbij Martijn. waar plaats ik mn aanbieding. sensor stuk even opsturen en voor ong 1 euro plus verzendkosten(of zelf doen natuurlijk)
gerepareerd terug. ventilator zelf even checken en schoonmaken :D
Martijn
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 27
Homepage: mnijenkamp.nl
Subject:

· 
Posted: 18.01.2015 - 17:18  ·  #33
PM me maar, dan maak ik je forumsponsor.
Alsam
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

NTC

· 
Posted: 01.07.2015 - 16:35  ·  #34
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.07.2015 - 16:43  ·  #35
ach deze doet t denk ik ook wel :o :D en dan is 1 bestellen genoeg <_<

http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=345164
tackle
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 28.09.2015 - 19:12  ·  #36
mijne zat genoeg stof in om een lekkere warme wintertrui van te breien. Toch maar even weer de s70 truc, doorgeblazen met de compressor. Overigens wel voorzichtig. Werkt weer als een trein
Hendrikseven
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

· 
Posted: 04.10.2015 - 15:23  ·  #37
Mooi sensor besteld dus deze week maar even solderen, nog een vraag moet de accu los voordat ik een stekker loshaal uit de climate controle? En zo ja moet het contact op stand 2 bij het weer aansluiten van de accu ?
Puur uit interesse waarom is dat eigenlijk zo? ik lees dat namelijk vaker hier op het forum.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.10.2015 - 21:21  ·  #38
Ja echt even doen. je kunt anders foutmedingen etc krijgen van een van de vele computers . heeft vast iets te maken met spanningsonregelmatigheden pieken etc . even lezen how to in bijlage dan gaat t probleemloos
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
yes996
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 04.10.2015 - 22:32  ·  #39
Quote door GRUNNS60

Ja echt even doen. je kunt anders foutmedingen etc krijgen van een van de vele computers . heeft vast iets te maken met spanningsonregelmatigheden pieken etc . even lezen how to in bijlage dan gaat t probleemloos

En hoe werkt dat bij een modeljaar 2011. Weinig sleutel om op stand 2 te zetten. Wat in dit geval te doen? Ik hou tot op heden nergens rekening mee en er is (gelukkig) nog niets mis gegaan.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.10.2015 - 22:49  ·  #40
heb even in vida gekeken. nou het wordt er niet eenvoudiger van en die veiligheidsinstructie is helemaal briljant. via het portier voorzichtig contactsleutel omdraaien :sick: en hopen dat het goed gaat :'(
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Subject:

· 
Posted: 04.10.2015 - 23:09  ·  #41
Allememachies wat een gedoe!

Vroegâh kon je ze gewoon los hale en weer aansluite
Hendrikseven
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.10.2015 - 09:03  ·  #42
Bedankt voor de duidelijke instructies. Ik zal me eraan houden om problemen te vermijden.
Hendrikseven
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.10.2015 - 08:58  ·  #43
Gisteravond de nieuwe sensor erin gesoldeerd en om kort en krachtig te zijn dit werkt dus niet. Ik krijg nu alleen maar koude lucht behalve als ik de temp op maximaal in stel. ik heb deze sensor erin gesoldeerd :
Sensor

Het fannetje zal wel wat stof in maar niet eens zoveel, uiteraard wel even schoon gemaakt. Het fannetje ook getest en die werkt (vloeitje wordt aangezogen). Vraag me nu af of het nog uitmaakt hoe je de sensor erin soldeert met ander woorden zit er verschil in de polen van de sensor ofwel maakt het uit welk pinnetje je aan welke kant soldeert?

Ik heb dus nu geen werkende climate controle meer..... IK heb de oude sensor gelukkig wel bewaard en heb nu twee opties, de oude terug solderen die werkte op zich wel alleen moest ik de temperatuur wel wat hoger in stellen dan de werkelijke temperatuur als ik zeg maar 20 graden in de auto wil dan moest ik hem op 24 in stellen maar nu krijg ik dus alleen warme lucht als ik de temp op maximaal in stel (volgens mij bypassed hij dan gewoon de sensor en geeft hij ongeacht de gemeten temperatuur altijd warme lucht).
Andere optie is de originele sensor te bestellen bij RS zoals eerder genoemd in dit topic en dan hopen dat het wel werkt. (moet er dan wel gelijk 5 kopen maar als het dan werkt kan me dat ook niks schelen.

Alle advies en hulp wordt op prijs gesteld.
peter71
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 08.10.2015 - 09:22  ·  #44
Er zit geen plus/min aan een weerstand. Wel aan een sperdiode. Het maakt wel uit wat voor soldeerbout je gebruikt. Als ie teveel vermogen heeft brand je hem stuk. Meten is weten.
Hendrikseven
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.10.2015 - 10:35  ·  #45
Ben inmiddels weer een stapje verder, ik heb een CFE van Volvotech en kon me herinneren dat je daarmee ook de binnen (cabin) temperatuur kon weergeven in het schermpje. Dat heb ik dus gedaan en wat blijkt, de nieuwe sensor geeft netjes de temperatuur aan, alleen 5 graden te hoog (gecontroleerd met losse termometer in de auto) Hij reageert verder wel prima want als ik een vloeitje voor de aanzuig opening houd schiet gelijk de temperatuur die hij aangeeft omhoog hetzelfde gebeurd als ik de ramen open doe gelijk zie je de temperatuur in het schermpje dalen.

Nu komt mijn vraag kun je hier met VIDA een offset aan geven met andere woorden kan ik softwarematig instellen dat de sensor dus eigenlijk 5 graden te veel aan geeft?
Ik kan dit bij mijn BMW namelijk wel tot 8 graden plus of min.
Als dat zou kunnen is mijn probleem opgelost anders zal ik toch weer een andere sensor erin moeten solderen.

Selected quotes for multi-quoting:   0