Heb een vraag waar ik maar niet uit kom. De vraag was ook op het volvo-forum gesteld, maar geen enkele reactie. Ik schat het technische nivo hier een stuk hoger is, dus vandaar ook hier de vraag.
Heb onlangs een V60 van een maatje de distributieriem vervangen. Er was echter een olielekkage achter het nokkenas tandwiel. Er zit daar een verzonken imbus boutje (M6 of M8) waar de lekkage uit kwam. Omdat we niet wisten of er in de kop iets mee vast zit hebben we deze niet los gedraaid. Heb er wat vloeibare pakking op gedaan, maar zoals te verwachten viel is dit niet afdoende, en lekt het weer.
De nokkenas keerringen zelf zijn kurkdroog, daar komt het zeker niet vandaan.
Weet iemand waar dat boutje voor dient, en nog beter, heeft iemand dit al eens aan de hand gehad?
Heb onlangs een V60 van een maatje de distributieriem vervangen. Er was echter een olielekkage achter het nokkenas tandwiel. Er zit daar een verzonken imbus boutje (M6 of M8) waar de lekkage uit kwam. Omdat we niet wisten of er in de kop iets mee vast zit hebben we deze niet los gedraaid. Heb er wat vloeibare pakking op gedaan, maar zoals te verwachten viel is dit niet afdoende, en lekt het weer.
De nokkenas keerringen zelf zijn kurkdroog, daar komt het zeker niet vandaan.
Weet iemand waar dat boutje voor dient, en nog beter, heeft iemand dit al eens aan de hand gehad?