Zo anderhalve week later en de klus is klaar.
Moest eerst wachten op alle spullen en toen de stoute schoenen aan.
gelukkig gingen de verstuivers makkelijk los
zag alles er eigenlijk nog best goed uit weinig slijtage te vinden aan de nokkenassen
Nokkenassen dr uit, tuimelaars en stoters dr uit en ja daar waren er een paar lek van.
eerst maar eens overleggen met de ervaringsdeskundige: dat was eigenlijk het enige wat ik kon vinden, herkende hij dat?
Poika dus:
iig horen ze niet leeg/lek te zijn, maar meestal ziet hij dat er meer stuk is.
maar echt kapot leek er niets.
Tja nieuwe dr in, ach nieuw spul; is toch wel mooi hoor,
nokkenasseen dr weer in, distributie dr weer op en tornen maar weer, geruisloos (ongeveer)
Joepie
nou dan afgelopen zaterdag de boel maar in elkaar en met een beetje mazzel kon Paul de auto nog voor ie weer naar t werk moest ophalen.
Eeh Helaas.
vanwege gebrek aan ervaring met verstuivers lekkerij bij de aansluitingen van de hoge drukleidingen. In vida staat vervang deze door nieuwe, is t echt deze zijn niet gratis?? ik was dr wel even klaar mee dus zondag maar even afmaken. Hij wou soms even lopen maar vaak ook niet en diesel overal(distributie wel beschermd en gechecked)
Oja : Zaterdag avond maar even: POIKA???
Gelukkig:gaf Poika aan nee dat gaat eigenlijk altijd goed(hergebruik) maar wel even rekening houden met goed laten zetten van de aansluitingen door bv de verstuivers nog niet vast te zetten maar eerst de aasnluitingen vast te zetten.
Zondag: Wat ik ook deed, de diesel spoot me om de oren.(handig dat werken in je eentje als je moet starten en kijken tegelijk).
Hij wou echt niet eens meer lopen. sjagerijnig en vol twijfels extra kosten wachtijden etc
Na een uurtje of zo kreeg ik kapot maak neigingen dus gestopt Paul gebeld dat t nog niet gelukt was en dat ik maandag of zo pas verder zou gaan.
Maandag had ik een alternatief bedacht. ik sluit eerst de verstuivers aan en doe daarna de aansluitingen op de rail. Die zijn makkelijker goed te plaatsen.
zo gezegd zo gedaan, maandagavond allemaal droog papier om de verstuivers zodat ik met een paar slagen al kon zien waar t lekte starten maar, en a hoor na 3 slagen liep ie al. snel kijken en ik zag nergens wat zag lekken even minuut laten lopen en daarna papier dr uit en verder
en. hoe is t mogelijk in 10 min klaar.
De boel verder in elkaar geschroeft motor nog een tijd laten lopen en toen gestopt want t werd al weer laat.
vanavond boel nog een keer gechecked, proefrit gemaakt en hij is klaar.. PFF
sorry Blade ik heb geen nieuwe klemmen op de verstuivers gezet, ons bent zunnig/afrikaanse methode zeg maar in Groningen, Nu lekt er iig niets langs de verstuivers (er zit nog wat diesel overal en geen bubbels) Paul moet t maar in de gaten houden en als t toch gaat lekken gaan we dat oplossen.
Totale kosten aan pakking keering stoters en tuimelaars: 221 euro. en volgens mij niet voor t eerst maar hou rekening met deze reparatie bij een D5 na 300.000 km.
Ik slaap lekker vanacht..en nu geniet ik van het eindelijk wat klussen aan een D5(maar dat was tussendoor niet altijd zo