Vvt tandwiel nr 9497786 afstelling

Dkuiper
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Vvt tandwiel nr 9497786 afstelling

· 
Posted: 19.10.2021 - 23:17  ·  #1
Zoals ik een andere post te zien/lezen ben ik bezig met het vervangen van de riem,waterpomp,spanner en meeloop rol.

Nu zat er ook wat speling op de vvt. Nu heb ik hier een vervangende voor met het zelfde nummer 9497783
En nee niet nieuw maar jong gebruikt van een oud vrouwtje👌🏻.

Nu dacht ik dat de veer waar van ik dacht die in dit tandwiel zit bij die van mij kapot was.. maar de vervangende heeft het zelfde. Deze kan je dus gewoon draaien +/-2 tanden.zonder dat er weerstand is en zonder dat deze terug springt in een andere stand. Ik zal er even een video van youtube bij zetten waar ze dus beschrijven hoe deze afgesteld moet worden.
Rond de 15 min bekijken.
https://youtu.be/Cu-MjTNv7lM

Nu is mijn vraag is het normaal bij dit type nr vvt dat deze zo los te draaien is dat er dus types zijn met en zonder veer. En moet deze dan ook helemaal naar rechts gedraaid afgesteld worden of anders? De nokkenassen zijn in iedergeval met de tool.

Sw2983 ook alvast bedankt voor de hulp en info over dit onderwerp👍🏻

Motorcode b5244t3 2611338
v70_2.4T
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Re: Vvt tandwiel nr 9497786 afstelling

· 
Posted: 20.10.2021 - 17:58  ·  #2
Je hebt ze inderdaad ook zonder, die van mij is ook zonder de veer, is alweer wat jaartjes geleden dat ik hem vervangen heb, is niet moeilijk maar moet wel volgens een procedure, op YouTube staan ook filmpjes erover

Selected quotes for multi-quoting:   0