Ik hoop dat er hier mensen zitten die verstand van zaken hebben, want ik weet t niet meer. Ik heb mijn xc70 2001 2.4t benzine gekocht met een foutmelding ecm 6400 en ecm 604a. De auto loopt overigens prima, geen rare geluiden of naar mijn mening verminderd vermogen. Ook de co uitstoot is in orde.
Hier is al door twee volvo "specialisten" naar gekeken in opdracht van de vorige eigenaar. Een mooie uitdaging voor mij om dit proberen op te lossen.
Het vvt tandwiel zit op de uitlaatkant en is vervangen, de solenoid is ook vervangen door deze specialisten. Nu ben ik gaan kijken of de distributie wel op de juiste timing stond, en bingo ( dacht ik) die zat een tand ernaast op de uitlaatnokkenas! Vvt tandwiel ook opnieuw afgesteld met t juiste gereedschap en timing volgens vida afgesteld. Starten... motor "zaagde" stationair, hij liep dus onregelmatig, als ik de stekker van de solenoid los maakte liep hij goed.
Bij een beetje gas geven liep hij prima met de stekker derop, nog steeds dezelfde foutcodes. #$%@@#
Dus ik heb de distributie op de uitlaatnokkenas weer gezet zoals hij was, een tand ernaast. En toen liep hij weer prima stationair. Dit leek dus bewust te zijn gedaan door de garages die er eerder aan gewerkt hebben.
Ook heb ik de ECM eruit gehaald om te kijken of er ergens een afwijking te zien was op de printplaat, niks te zien.
Het enige wat bij mij overblijft is nog de bedrading, wat me sterk lijkt omdat hij wel reageerd als ik de stekker los maak, of toch de ECM /ECU.?? 8Is deze te controlleren? Kan ik deze ongestraft uitwisselen met een tweedehands, of moet dan weer de software gekopieerd worden? Wie heeft nog een idee? want ik ben aan t eind van mijn Latijn..
Hier is al door twee volvo "specialisten" naar gekeken in opdracht van de vorige eigenaar. Een mooie uitdaging voor mij om dit proberen op te lossen.
Het vvt tandwiel zit op de uitlaatkant en is vervangen, de solenoid is ook vervangen door deze specialisten. Nu ben ik gaan kijken of de distributie wel op de juiste timing stond, en bingo ( dacht ik) die zat een tand ernaast op de uitlaatnokkenas! Vvt tandwiel ook opnieuw afgesteld met t juiste gereedschap en timing volgens vida afgesteld. Starten... motor "zaagde" stationair, hij liep dus onregelmatig, als ik de stekker van de solenoid los maakte liep hij goed.
Bij een beetje gas geven liep hij prima met de stekker derop, nog steeds dezelfde foutcodes. #$%@@#
Dus ik heb de distributie op de uitlaatnokkenas weer gezet zoals hij was, een tand ernaast. En toen liep hij weer prima stationair. Dit leek dus bewust te zijn gedaan door de garages die er eerder aan gewerkt hebben.
Ook heb ik de ECM eruit gehaald om te kijken of er ergens een afwijking te zien was op de printplaat, niks te zien.
Het enige wat bij mij overblijft is nog de bedrading, wat me sterk lijkt omdat hij wel reageerd als ik de stekker los maak, of toch de ECM /ECU.?? 8Is deze te controlleren? Kan ik deze ongestraft uitwisselen met een tweedehands, of moet dan weer de software gekopieerd worden? Wie heeft nog een idee? want ik ben aan t eind van mijn Latijn..
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).