Afgelopen weekend de preventieve oliedruk herstel reparatie door Dirk uitgevoerd aan mijn V70.
Helaas merkten we een oliespoor op dat afkomstig bleek van de nokkenas aan inlaatzijde.
Ok, distributie dan maar wat eerder vervangen, evenals de nokkenaskeerring aan de inlaatkant.
Nondeju, mijn V70 van 2002 heeft een VVT poelie; die zou ook de oorzaak van het lekken kunnen zijn.
Je kunt niet zien of het nu de keerring of poelie is die lekt....
Zo'n poelie moet > 300 Euro kosten, maar ja, als je hem niet vervangt en de poelie blijkt de oorzaak, zit je alsnog met een lekkage.
Zo maar een gedachtenspinsel: Kun je het hele VVT systeem verwijderen / uitschakelen en die VVT poelie vervangen door een normale?
Zal wellicht een iets minder soepele, krachtige motor opleveren, maar scheelt een hoop ergernis en centen.
Nieuwe distributieset en keerring is nog te overzien qua kosten.
Tenslotte deed de 850 het ook prima zonder VVT.....
Helaas merkten we een oliespoor op dat afkomstig bleek van de nokkenas aan inlaatzijde.
Ok, distributie dan maar wat eerder vervangen, evenals de nokkenaskeerring aan de inlaatkant.
Nondeju, mijn V70 van 2002 heeft een VVT poelie; die zou ook de oorzaak van het lekken kunnen zijn.
Je kunt niet zien of het nu de keerring of poelie is die lekt....
Zo'n poelie moet > 300 Euro kosten, maar ja, als je hem niet vervangt en de poelie blijkt de oorzaak, zit je alsnog met een lekkage.
Zo maar een gedachtenspinsel: Kun je het hele VVT systeem verwijderen / uitschakelen en die VVT poelie vervangen door een normale?
Zal wellicht een iets minder soepele, krachtige motor opleveren, maar scheelt een hoop ergernis en centen.
Nieuwe distributieset en keerring is nog te overzien qua kosten.
Tenslotte deed de 850 het ook prima zonder VVT.....