Zoals je misschien kan zien uit mijn berichten ben ik nou niet echt een automonteur. In een aantal topics staat het een en ander over AWD en banden maar het is me nog niet 100% duidelijk. Ik rij in een V70R met 18 inch 235 banden:
- waarom moet je regelmatig je voor met de achterbanden wisselen? en wat is regelmatig?
- Is het een probleem dat ik wel nieuwe voorbanden heb maar achter niet?
- Ik lees over afslijtblokjes? wat zijn dat en hoe herken ik of deze bij mij erop zitten.
- Hoe weet ik of ik afstandhouders heb zodat de band niet aanloopt? IK denk dat ik deze heb want ik heb een draaicirkel van ongeveer 1,5 KM
Verder is natuurlijk elk tip welkom met betrekking tot wat meer kennis over banden en onderhoud.
Alvast bedankt voor de moeite!
- waarom moet je regelmatig je voor met de achterbanden wisselen? en wat is regelmatig?
- Is het een probleem dat ik wel nieuwe voorbanden heb maar achter niet?
- Ik lees over afslijtblokjes? wat zijn dat en hoe herken ik of deze bij mij erop zitten.
- Hoe weet ik of ik afstandhouders heb zodat de band niet aanloopt? IK denk dat ik deze heb want ik heb een draaicirkel van ongeveer 1,5 KM
Verder is natuurlijk elk tip welkom met betrekking tot wat meer kennis over banden en onderhoud.
Alvast bedankt voor de moeite!