Naar volle tevredenheid rijd ik nu een V70 T5, MY2005, met 260 pk.
Fijne relaxte auto, met heerlijk veel vermogen.
Stel. Ik zou een nieuwe auto willen kopen, die minstens zo snel is als mijn huidige auto (0 tot 100 in ca. 7 seconden), kom ik nu uit op een V70 T6 (moet wel weer een ruime auto zijn, V60 valt af).
Eerlijk gezegd valt mij dat wat tegen. Dat is de snelste V70 die Volvo nu verkoopt.
Vergelijk je dit bijvoorbeeld met BMW -dit zou mijn keus worden als het geen Volvo mag zijn- dan zou je een 535i kunnen kopen (vergelijkbare prijs met de T6), deze is volgens autoweek een volle seconde sneller en verbruikt hierbij nog eens aardig wat minder ook.
De Volvo 850 R was trouwens al net zo snel als de huidige V70 T6. Waar is de vooruitgang gebleven?
Ik hoor mensen al denken: de V70/S60 R (maar dan wel handgeschakeld, helaas..) is de optimale auto, heeft 6 seconden nodig naar de 100km/u. Die mag inderdaad wel weer in het huidige V70 programma... of de V70 Polestar...
Kennelijk maakt Volvo de keus wat betreft de snelheid niet bij de 4 grote merken te willen horen, maar het verschil is wel heel groot. Eigenlijk vind ik dit wel jammer, vermogen geeft zo'n hoop (rij)plezier!!
Gisteren even gespeeld met een X5. Of eigenlijk was dit andersom bleek, die logge X5 dacht ik wel even te kunnen hebben maar het gat werd toch aardig groot. Bleek een X50d (met 380 pk en 780Nm, 0 tot 100 in ruim 5 seconden). Een andere klasse...
Natuurlijk gaat het niet enkel om de getallen. De soepelheid van de motor (T6 heeft twee turbo's) en de tussenacceleraties bepalen meer het rijcomfort dan de 0 tot 100 tijden. Dat zie je aan de huidge 4 cilinder motoren van Volvo. Snelle 0-100 tijden, maar dit zal aan de betere automaat zijn te danken (?) want de topsnelheid (en het vermogen) is niet heel hoog. Tussenacceleraties zullen tegenvallen verwacht ik.
ff mijn gedachten op papier, misschien nog heel andere ideeën bij jullie?
Fijne relaxte auto, met heerlijk veel vermogen.
Stel. Ik zou een nieuwe auto willen kopen, die minstens zo snel is als mijn huidige auto (0 tot 100 in ca. 7 seconden), kom ik nu uit op een V70 T6 (moet wel weer een ruime auto zijn, V60 valt af).
Eerlijk gezegd valt mij dat wat tegen. Dat is de snelste V70 die Volvo nu verkoopt.
Vergelijk je dit bijvoorbeeld met BMW -dit zou mijn keus worden als het geen Volvo mag zijn- dan zou je een 535i kunnen kopen (vergelijkbare prijs met de T6), deze is volgens autoweek een volle seconde sneller en verbruikt hierbij nog eens aardig wat minder ook.
De Volvo 850 R was trouwens al net zo snel als de huidige V70 T6. Waar is de vooruitgang gebleven?
Ik hoor mensen al denken: de V70/S60 R (maar dan wel handgeschakeld, helaas..) is de optimale auto, heeft 6 seconden nodig naar de 100km/u. Die mag inderdaad wel weer in het huidige V70 programma... of de V70 Polestar...
Kennelijk maakt Volvo de keus wat betreft de snelheid niet bij de 4 grote merken te willen horen, maar het verschil is wel heel groot. Eigenlijk vind ik dit wel jammer, vermogen geeft zo'n hoop (rij)plezier!!
Gisteren even gespeeld met een X5. Of eigenlijk was dit andersom bleek, die logge X5 dacht ik wel even te kunnen hebben maar het gat werd toch aardig groot. Bleek een X50d (met 380 pk en 780Nm, 0 tot 100 in ruim 5 seconden). Een andere klasse...
Natuurlijk gaat het niet enkel om de getallen. De soepelheid van de motor (T6 heeft twee turbo's) en de tussenacceleraties bepalen meer het rijcomfort dan de 0 tot 100 tijden. Dat zie je aan de huidge 4 cilinder motoren van Volvo. Snelle 0-100 tijden, maar dit zal aan de betere automaat zijn te danken (?) want de topsnelheid (en het vermogen) is niet heel hoog. Tussenacceleraties zullen tegenvallen verwacht ik.
ff mijn gedachten op papier, misschien nog heel andere ideeën bij jullie?