Waarin een klein dorp groot kan zijn

4x XCp2 én 2x Pluriel

 
 
 
 
 
jpelverding
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meedhuizen - Eemsdelta - Delfzijl
Leeftijd: 67
Homepage: elverdesign.nl
Berichten: 514
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Waarin een klein dorp groot kan zijn

 · 
Posted: 01.08.2023 - 08:33  ·  #1
Op 400 inwoners is er weer een V70XC/XC70 bij: Deze is qua kenteken iets jonger dan de mijne, dus iets van 2002. Nu 2 van voor en 2 van na de update, dus zonder/met een bodembescherming aan de achterzijde.

En gisteren bleek er een andere connacisseur te zijn met een Citroen Pluriel. Die zie je steeds minder (begrijpelijk) maar Noord-Groningen wordt steeds vaker een hotspot voor de rijpere XC :)
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3874
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Waarin een klein dorp groot kan zijn

 · 
Posted: 01.08.2023 - 09:56  ·  #2
Een Citroën is ook de meest waardeloze en onpraktische cabrio ooit haha. Volgens mij kan je die letterlijk voor een appel en een ei kopen.
deusjevo
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 873
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: Waarin een klein dorp groot kan zijn

 · 
Posted: 01.08.2023 - 10:19  ·  #3
Stonden 2 Pluriels te koop op een Citroën beurs in mei, waren rond de 5000 dacht ik.

Dramatisch ontwerp, waar laat je die bogen onderweg :lol:
jpelverding
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meedhuizen - Eemsdelta - Delfzijl
Leeftijd: 67
Homepage: elverdesign.nl
Berichten: 514
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: Waarin een klein dorp groot kan zijn

 · 
Posted: 01.08.2023 - 10:31  ·  #4
Inderdaad, heel onpractisch. De bogen zijn er één keer afgeweest, bij een specialist, en heb ze braaf laten zitten. Ze passen op zich wel in mijn schuur, maar het afbreek- en zeker montage risico vond ik te groot. Het dak is een megaprobleem, onderdelen zijn niet meer te krijgen en tweedehands zijn die daken net zo duur als een V70.

De eerste vier jaar ging alles probleemloos, maar nu gaan de gedachten toch richting iets anders. Nou ja, 2 ton op de teller waarvan zij er 120.000 aan heeft bijgedragen en een afschrijving van dan bijna 7000 euro, onderhoud en reparaties al gauw richting 6.000, het had erger gekund.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3874
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Waarin een klein dorp groot kan zijn

 · 
Posted: 01.08.2023 - 11:35  ·  #5
Op de sloop in Doetinchem stonden er een tijd geleden 2
steinenj
 
Avatar
 
Subject:

Re: Waarin een klein dorp groot kan zijn

 · 
Posted: 01.08.2023 - 13:19  ·  #6
ik denk dat ze die Pluriel op een 2CV hebben willen laten lijken, maar die had geen bogen natuurlijk en was keihandig.. je kon gewoon met 30-40km/h gerust het dak opengooien, dan klapte het ook netjes naar achteren. Drukkertje vast en gaan met de wind in je manen!
Maartjinski
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 44
Berichten: 569
Geregistreerd: 08 / 2022
Subject:

Re: Waarin een klein dorp groot kan zijn

 · 
Posted: 01.08.2023 - 23:25  ·  #7
Misschien geen leuk feitje maar die daken van de Pluriel werden in ons kikkerlandje geproduceerd. Toen ik nog truckert was heb ik namelijk op een fabrieksgevel een grote banner zien hangen met daarop iets van "trotse producent van het Citroën Pluriel dak". Ik weet nog dat het in een dorp aan de A73 tussen Venlo en Nijmegen was, alleen kan ik niet meer herinneren welk dorp. Ik ben nu al een paar uurtjes aan het Googlen maar ik kan nergens nog bewijs vinden. Misschien zijn ze niet zo trots meer op hun product 😂
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 63
Berichten: 6009
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Waarin een klein dorp groot kan zijn

 · 
Posted: 01.08.2023 - 23:52  ·  #8
Wij hebben ook een pluriel en ja alles wat gezegd wordt klopt. Maar als iemand mij gezegd had dat een citroen c3 uit 2004 nog steeds prima functioneert en onderhoudbaar is in 2023 zou ik dat niet geloofd hebben denk ik. Ik zie dr ook hier in de buurt meerdere rondrijden. Dus ondanks alles toch een aardig Frans autootje. en niet onbelangrijk, mn vriendin vindt m nog steeds leuk en hij rijdt niet slecht (nou ja het vermogen is niet te vinden, maar ja het oog is voor de dames veel belangrijker) en je geniet daarna toch wel weer extra van de volvo...... en die balken haal ik er een paar keer per jaar toch af omdat ie dan alleen lekker cabrioot mbt luchtstromen. Wel zeker weten dat t droog blijft want idd de balken kunnen niet mee. Topgear had daar idd een leuk filmpje van.
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 65
Berichten: 2469
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Waarin een klein dorp groot kan zijn

 · 
Posted: 02.08.2023 - 08:06  ·  #9
Quote door Maartjinski

Misschien geen leuk feitje maar die daken van de Pluriel werden in ons kikkerlandje geproduceerd. Toen ik nog truckert was heb ik namelijk op een fabrieksgevel een grote banner zien hangen met daarop iets van "trotse producent van het Citroën Pluriel dak". Ik weet nog dat het in een dorp aan de A73 tussen Venlo en Nijmegen was, alleen kan ik niet meer herinneren welk dorp. Ik ben nu al een paar uurtjes aan het Googlen maar ik kan nergens nog bewijs vinden. Misschien zijn ze niet zo trots meer op hun product 😂


Dat bedrijf is Inalfa in Venray, die waren (zijn?) leverancier van de open schuif daken die in heel veel merken vanaf fabriek gemonteerd zijn. Ook in de Volvo’s.
Dacht dat Inalfa is overgenomen door een buitenlandse partij en dat de bedrijfsnaam gewijzigd is. Zal het eens navragen op t werk in Venray waar diverse collega’s bij Inalfa hebben gewerkt.
In het verleden kregen zij van autofabrikanten de opdracht om alsnog een serie onderdelen te produceren voor modellen die al lang niet meer verkocht werden. Een in 1999 overleden vriend heeft daar ook gewerkt en vertelde me eens dat ze opdracht hadden ontvangen om nog 1000 bumpers voor de DAF 66 te produceren.
hetschaap
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: wageningen
Leeftijd: 104
Berichten: 564
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: Waarin een klein dorp groot kan zijn

 · 
Posted: 02.08.2023 - 08:20  ·  #10
Quote door ProVolvo

Quote door Maartjinski

Misschien geen leuk feitje maar die daken van de Pluriel werden in ons kikkerlandje geproduceerd. Toen ik nog truckert was heb ik namelijk op een fabrieksgevel een grote banner zien hangen met daarop iets van "trotse producent van het Citroën Pluriel dak". Ik weet nog dat het in een dorp aan de A73 tussen Venlo en Nijmegen was, alleen kan ik niet meer herinneren welk dorp. Ik ben nu al een paar uurtjes aan het Googlen maar ik kan nergens nog bewijs vinden. Misschien zijn ze niet zo trots meer op hun product 😂


Dat bedrijf is Inalfa in Venray, die waren (zijn?) leverancier van de open schuif daken die in heel veel merken vanaf fabriek gemonteerd zijn. Ook in de Volvo’s.
Dacht dat Inalfa is overgenomen door een buitenlandse partij en dat de bedrijfsnaam gewijzigd is. Zal het eens navragen op t werk in Venray waar diverse collega’s bij Inalfa hebben gewerkt.
In het verleden kregen zij van autofabrikanten de opdracht om alsnog een serie onderdelen te produceren voor modellen die al lang niet meer verkocht werden. Een in 1999 overleden vriend heeft daar ook gewerkt en vertelde me eens dat ze opdracht hadden ontvangen om nog 1000 bumpers voor de DAF 66 te produceren.


het waren de chinezen die inalfa in 2011 over hebben genomen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Inalfa
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3874
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Waarin een klein dorp groot kan zijn

 · 
Posted: 02.08.2023 - 08:38  ·  #11
Er wordt meer gemaakt van Automotive in Nederland dan je denkt. Inalfa Roof Systems idd, maar b.v. ook Voestalpine in Bunschoten, die maken plaatwerk (ook voor Volvo)
jpelverding
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meedhuizen - Eemsdelta - Delfzijl
Leeftijd: 67
Homepage: elverdesign.nl
Berichten: 514
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Neerlands ..

 · 
Posted: 02.08.2023 - 08:39  ·  #12
Het dak zou gelijk zijn aan meerdere modellen, of althans veel onderdelen dezelfde hebben. Maar, voor zover ik weet, mochten er geen losse onderdelen verkocht werden en is het plastic te broos, de veren uitgerekt en meer van dat.

Los van het dak is ook de airco er mee gestopt én werkt de achterklep niet meer, net zo min als de achterruitverwarming.

Maar ja, mijn 2000 XC heeft inmiddels ook al wat mankement(en) gehad, maar ook 3 ton meer...
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 63
Berichten: 6009
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Waarin een klein dorp groot kan zijn

 · 
Posted: 02.08.2023 - 08:59  ·  #13
achterklep is waarschijnlijk gebroken bedrading in de overgang auto klep, net als volvo overigens.
Maartjinski
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 44
Berichten: 569
Geregistreerd: 08 / 2022
Subject:

Re: Waarin een klein dorp groot kan zijn

 · 
Posted: 02.08.2023 - 11:42  ·  #14
Quote door ProVolvo

Quote door Maartjinski

Misschien geen leuk feitje maar die daken van de Pluriel werden in ons kikkerlandje geproduceerd. Toen ik nog truckert was heb ik namelijk op een fabrieksgevel een grote banner zien hangen met daarop iets van "trotse producent van het Citroën Pluriel dak". Ik weet nog dat het in een dorp aan de A73 tussen Venlo en Nijmegen was, alleen kan ik niet meer herinneren welk dorp. Ik ben nu al een paar uurtjes aan het Googlen maar ik kan nergens nog bewijs vinden. Misschien zijn ze niet zo trots meer op hun product 😂


Dat bedrijf is Inalfa in Venray, die waren (zijn?) leverancier van de open schuif daken die in heel veel merken vanaf fabriek gemonteerd zijn. Ook in de Volvo’s.
Dacht dat Inalfa is overgenomen door een buitenlandse partij en dat de bedrijfsnaam gewijzigd is. Zal het eens navragen op t werk in Venray waar diverse collega’s bij Inalfa hebben gewerkt.
In het verleden kregen zij van autofabrikanten de opdracht om alsnog een serie onderdelen te produceren voor modellen die al lang niet meer verkocht werden. Een in 1999 overleden vriend heeft daar ook gewerkt en vertelde me eens dat ze opdracht hadden ontvangen om nog 1000 bumpers voor de DAF 66 te produceren.


Yes, ik dacht al aan Venray maar twijfelde nog bij Horst.
Zolang er genoeg vraag is kunnen onderdelen natuurlijk nog winstgevend geproduceerd worden, zonder dat ze al te extreme prijzen moeten te vragen. En zonder dat het tegen een mindere kwaliteit in een 3de wereld land moet worden gemaakt. Wat grappig van die Daf bumpers, zo leren we nog eens wat 😊
jpelverding
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meedhuizen - Eemsdelta - Delfzijl
Leeftijd: 67
Homepage: elverdesign.nl
Berichten: 514
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Polynorm Bunschoten

 · 
Posted: 06.08.2023 - 12:07  ·  #15
Mijn oom werkte diep in de vorige eeuw, bij Polynorm in Bunschoten, vooral voor het plaatwerk van VW, MB en BMW. Dus ook toen al werd er geoursourced. Een jaar geleden had ik een interview met een bedrijf uit Pekela, dat onderdelen maakt voor dezelfde soort bedrijven, maar dan niet van staal maar van hennep. Ja, dat zijn hele andere delen van een auto :)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0