Waarom contactslot op stand II bij verbinden massakabel met accu?

 
 
 
 
 
brulkjaer
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Beveland
Berichten: 1974
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Waarom contactslot op stand II bij verbinden massakabel met accu?

 · 
Posted: 05.04.2016 - 22:19  ·  #1
Bij bepaalde werkzaamheden moet de massakabel bij de accu losgehaald worden.
Kan ik mij iets bij voorstellen.
Maar waarom moet bij het weer aansluiten van de massakabel eerst het contactslot op II gezet worden?
Toen ik dat deed trok ik een aardige vonkenregen. Logisch, de LPG installatie gaat reageren, de dimlichten gaan aan.
En als beloning kreeg ik een storing in het ABS-systeem (wel weer kunnen resetten met VIDA).

Blijft dus de vraag of dit echt de bedoeling is en zo ja, waarom?
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 63
Berichten: 6007
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Waarom contactslot op stand II bij verbinden massakabel met accu?

 · 
Posted: 05.04.2016 - 22:22  ·  #2
De bedoeling is juist geen spanningspiek te veroorzaken met bv ABS melding als gevolg. :sick:

tenminste dat is het idee..

zie eerste punt onder algemene informatie topic.php?t=8080
brulkjaer
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Beveland
Berichten: 1974
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: Waarom contactslot op stand II bij verbinden massakabel met accu?

 · 
Posted: 06.04.2016 - 08:12  ·  #3
Inderdaad die instructie geeft het ook aan. Maar lekker voelt het niet.
O ja, en nog een nadeel van die werkwijze: het linkerportierraam ging na openen en sluiten vanzelf weer open. Dat kon opgelost worden door even de zekering van het raam er uit te halen. Daarna sloot het raam wel gewoon.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0