D5 AWD 2004. Af en toe haal ik 1000km op een (68 ipv standaard 2wd 70liter) tank. En af en toe gooi ik er bijna 70 liter in...
En ik rij redelijk zuinig*, de Prius wordt voor stadsritjes gebruikt** maar er is ook vanaf het begin (160.000km geleden) al het één en ander niet in orde, dus ik blijf hopen dat het ooit zuiniger wordt als ik dat oplos ***
Actueel verbruik over de laatste 160.000km:
* Meestal netjes 100, af en toe 120, en hoogstzelden tot nooit 130 tenzij ECHT haast. Toen net een 'nieuw' blok, liep hij tegen de 200 (teller dus onder de 190 echt, in Duitsland en dan was het echt wel op), maar met een verbruik van boven de 20liter/100km
** vanwege verbruik en niet te vergeten vanwege de draaicirkel, ongeveer de helft van die *^#%^& Volvo... De 245 van mijn ouders stond destijds bekend om zijn kleine draaicirkel, echt een MEGAirritatiepunt dat Volvo dat verstiert heeft bij de voorwielaandrijvers
*** geen vermogen onder 2000rpm, vacuum gechecked, motorsteunen vervangen, 'governor' lek en vervangen, LMM vervangen, inlaat-rubber-hoek vervangen, intercooler lek en vervangen, etc. Volgende stap: turbo demonteren en VNT's gangbaar maken en als het dat niet is heb ik geen ideeën meer...