Na het tanken 930 km. Met een S60 benzine 170 pk met 216.000 km op de teller. En veel beter wordt het niet. Is toch iets van 1 op 13,5. Genoeg voor normaal rijden lijkt me.
gemiddeld. 1 op 12/13 op benzine en lpg 1op 8. actieradius bij elkaar makkelijke 1200km
Vanwaar dat grote verschil tussen bezien en LPG?
Ik heb nu een week met de V70 2.5T gereden, op LPG, en reed 1 op 9.
95% snelweg, 130 - 140 kruissnelheid met 160km enkel. LPG staat 15% te rijk afgesteld. Kan dus nog wat zuiniger.
ik heb geen idee hoe dat kan, maar ik weet wel de lpg is heel onzuinig hier, laatste tijd gemiddeld 1 op 7.5; maar ik vind hem op lpg ook niet lekker lopen, hij is veel ruiger lijkt het. op benzine is alles lekker rustig en is ie ook stiller.
Quote door Baksteen
Onbegrensde 80liter LPG tank --> 800 km
en dan nog wat er in de benzine tank past.
Denk dat ik dan toch menig dieselrijder versla
hoe krijg je de tank onbegrensd?
timvw
Forumlid.
Geslacht: Locatie: alphen aan den rijn Leeftijd: 49 Berichten: 21 Geregistreerd: 03 / 2014
Hierbij een foto van zojuist in mijn vrouw haar c30 welke over een maand vijf jaar wordt. Km stand mag er best wezen met maar een eigenaar en dealer onderhouden zal die wel gewild zijn. Mocht m namelijk niet eens overnemen van de lease maatschappij. Er was iemand binnen de lease die hem wilde hebben...
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Mocht m niet eens overnemen van de lease maatschappij. Er was iemand binnen de lease die hem wilde hebben...
Leuk zeg. Vertel dan als leasemaatschappij tenminste dat je hem al doorverkocht hebt, en een boete riskeert als je het terugdraait. Dit is echt een knurft-mededeling. C`est le ton qui fait la musique.
Heb hem vandaag weer afgetankt nadat ik bijna 1200 km met deze tank had gereden. 1185 km : 64 liter geeft 1:18,5
Boordcomputer gaf na een halve tank 5,0 op 100 km aan (zie foto hieronder). Na hem bijna leeg gereden te hebben was dat 5,2 op 100 km (1:19,2). Dit alles gebaseerd op 70% snelweg 30% stad.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
timvw
Forumlid.
Geslacht: Locatie: alphen aan den rijn Leeftijd: 49 Berichten: 21 Geregistreerd: 03 / 2014
Heb hem vandaag weer afgetankt nadat ik bijna 1200 km met deze tank had gereden. 1185 km : 64 liter geeft 1:18,5
Boordcomputer gaf na een halve tank 5,0 op 100 km aan (zie foto hieronder). Na hem bijna leeg gereden te hebben was dat 5,2 op 100 km (1:19,2). Dit alles gebaseerd op 70% snelweg 30% stad.
Erg netjes Arthur!
Ik stond van de week ook weer verbaasd te kijken na het tanken... 1 op 18.9! Nooit verwacht zo'n verbruik te halen met 1500 kg en 185 pk!
De boordcomputer dacht na het tanken nog 1560 km vooruit te kunnen!
Als ik de verbruikscijfertjes van de D5 zo een beetje terug lees doen ze het in de praktijk niet veel slechter dan de 2.0d. Vandaag even mee gereden in een XC60 D5, volgende auto heeft Wouter toch weer een vijfpitter in z'n Volvo.