ik heb een s80 en mijn verbruik is ook 1 op 18 ik moet er wel bij vertellen dat de kilometers in de ochtend en avonds spits gemaakt worden maar is wel lekker 1350 kilometer op een tank.
Mn oude tdi was ook extreem zuinig. 1 op 16 met ook veel korte ritjes. Soms deed ik mn best om extra kms te maken om die tank maar is leeg te krijgen.
Zou nu wel iets minder vaak bij de pomp willen staan. Daarentegen nu geen tractor meer in het vooronder. Niks ten nadele van de dieselaars. Maar de ‘97 tdi was wel een oud blok met een pestherrie.
Met een 2005 2.0T 180 houdt het vooralsnog niet over. Veel korte stukken van 5 à 20 km en zo nu en dan snelweg van 100-200km. Grofweg reken ik ondertussen met 1:10,5 wat best een kilometer meer mag zijn.
Houdt de BC werkelijk onderwater de verbruikshistorie bij? Ik vraag het mij af.
Voordat ik mijn gasklephuis verving gaf ie nogal een hoog verbruik aan.
Met het nieuwe gasklephuis geeft de BC meteen veel zuinigere waarden aan.
(nu nog even zien of de motor met nieuwe gasklephuis ook daadwerkelijk zuiniger is).
Mijn V70 2002 CNG haalt 200 km net, soms 220 km. 9 tot 10 ct/km (met zomerbanden iets lager). Met benzine ook iets van 200 km, dan 1ltr ongeveer 10 km.
Mijn V70 2002 CNG haalt 200 km net, soms 220 km. 9 tot 10 ct/km (met zomerbanden iets lager). Met benzine ook iets van 200 km, dan 1ltr ongeveer 10 km.
Op LPG rijdt mijn V70 2.4t, met een Vogels gasinstallatie 1:8,7 bij rustig rijgedrag.
Ik rij voornamelijk snelweg en rij zo'n 120km/h op de cruisecontrole.
2.4D euro4 MY07 V70N, gister weer volgegooid en bc zegt dat ik weer 1180km kan rollen (Volvo betekent immers zoiets als 'ik rol'). Is toch meestal meer in de buurt van 1000km maar ik rij hem ook meestal niet leeg tot het lampje aangaat, daar word ik een beetje zenuwachtig van. Brandstofverbruik wordt in mijn Spaanse V70 in L/100km weergegeven. Nu het weer wat warmer wordt zit ik weer rond de 6.3, bij flinke kou iets meer. Bc is 0.3l / 100km te positief (onder werkelijke waarde gemeten aan de pomp).
Dat zou betekenen dat je een 20L tank hebt?!?
Zoiets is het wel inderdaag, ongeveer 20 liter, misschien 25.
Dat zou betekenen dat je een 20L tank hebt?!?
Zoiets is het wel inderdaag, ongeveer 20 liter, misschien 25.
Hoezo heeft jouw V70 maar een tankje van 20L, of snap ik de grap nu gewoon niet :S
Over de laatste 117 tankbeurten heb ik gemiddeld 712 km per tank gedaan (XC70 D5 AWD AUT Euro3) en tank dan gemiddeld 54,7 liter (1 op 13 gemiddeld). De max die ik eruit heb gehaald was 914 kilometer (1 op 14). M'n BC leidt zijn eigen leven in LaLaLand, op het moment rij ik volgens de BC 1 op 17,8 . Daardoor wil mijn standkachel ook weleens niet aanslaan als de BC denkt dat er te weinig in de tank zit terwijl er nog een liter of 15 in zit.
Ik kan wel verder rijden per tank, zeker 150 kilometer, maar ik heb inmiddels mijn vaste tankmomentje in de week. Heel vaak op vrijdag zodat ik in het weekend er niet over hoef na te denken als ik de auto pak of m'n vriendin er mee weg gaat.
Ik heb deze V70 D2 automaat nog niet heel lang maar verbruik na 4 keer tanken is steeds ca. 1l. op 18km. De boordcomputer heeft een afwijking van 5 tot 10% in vergelijk tot het werkelijke verbruik. Dus geeft tussen de 1l. op 19 tot 20km aan.
De ritten die ik maak zijn ongeveer de helft snelweg en de helft provinciale weg.
Ik heb een foto bijgevoegd van het tanken vanochtend. De actieradius was 1590 km.
Ik heb daarna een rit gemaakt van ca. 55 km via vnl. provinciale weg en toen was de actieradius nog 1515 km en gaf de boordcomputer een verbruik van 1 op 22,7 aan. Ik heb wel rustig gereden deze rit
Mijn ervaring is dat de V70 D2 tot 115km/u heel zuinig is maar daarboven loopt het verbruik hard op.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Mijn D5 is maar een zuipbak vind ik.... Met deze buitentemperaturen haal ik de 1:14 nauwelijks. Bandenspanning is 2.5bar, rijd 50/50 snelweg en binnendoor en heb een handbak...