Wat is daar aan de hand? Storm en dakrail.

netraam
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Wat is daar aan de hand? Storm en dakrail.

· 
Posted: 17.03.2019 - 12:39  ·  #16
Quote door Notaname

Heeft iemand hier zo'n spoiler op z'n auto?

Ja, ik, en er zitten ook rails op het dak van mijn NN, maar noemenswaardige last van windgeruis heb ik niet- niet meer sinds het rubber rond het dakraam weer goed sluitend is.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.03.2019 - 12:53  ·  #17
Bij mijn vorige auto had ik ook last van windgeruis (geen gebulder), ik dacht dat het van de spiegel kwam (wel rechts voor) maar dat bleek door de zwarte hoekjes onder de voorruit te komen, die waren omhooggekruld en lagen niet meer mooi aan bij de carrosserie. Die vervangen en geluid was weg.
BBS
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 17.03.2019 - 13:41  ·  #18
Quote door Notaname

Dank zover voor jullie antwoorden.

Ik denk niet dat wat ik hoor zich bij andere auto's zich voordoet. Het neerstorten van die Boeing was niet een (misplaatste) grap ofzo. Het is echt gebulder wat ik hoor. :(
Heb er aan gevoeld en rails zitten bij alle bevestigingen goed vast.

Walterj, jij hebt het over kapjes??? Ik zie geen kapjes zitten. Mogelijk dat die ontbreken. Ik zal eens rondkijken bij andere V70's.

Die grote "strijkplank" boven het achterraam kan toch ook niet de veroorzaker zijn?
Heeft iemand hier zo'n spoiler op z'n auto?

Doet mij denken aan het volgende.
Hoe zit de dakstrip die op het dak zelf zit? Als daar te weinig clipjes onder zitten en dit strip wat los zit dan krijg je ook herrie.
En wat al eerder genoemd is, controleer eens alle strips rondom je voorraam. Inclusief de hoekjes onder het raam. Het beste haal je de parafaan even los en kun je echt aan de onderkant van je voorraam kijken.

Verder in de kritische modus alle deurrubbers bekijken en kijken of er ruimte op de deuren zit. Staan ze allemaal precies uitgelijnd met de carrosserie? Dat kun je beste bekijken vanaf een afstandje en dan tegen de zijkant aan kijken van de auto. Alles op 1 lijn?
Volvomannen
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 17.03.2019 - 17:33  ·  #19
Ik rijd een N, dus ken de verschillen met de NN niet goed. Echter, windruis/bulderen rondom de dakrails bij zeer harde dwarswind herken ik wel. Maar dan niet van schrikwekkende Boeing proporties.

Naast alle eerdergenoemde suggesties, misschien een andere invalshoek: Zitten de afdekplaten onder voorbumper en motor nog goed vast?

Kun je aangeven waarvandaan het geluid lijkt te komen?

Selected quotes for multi-quoting:   0