Ga ik even nalopen, is een goeie! Net nog onder mijn auto gelegen maar zie geen teken van een koolstoffilter… de hoge druk en de damp leidingen lopen langs de benzinetank naar boven toe. Heel bijzonder.
Even iets uitsluiten; als de carterventilatieslang die boven op het kleppen deksel vast zit lek is, dan moet daar olie uitkomen toch? Ik heb het idee (lijkt abnormaal speling te hebben) dat ie daar wat op lekt en daardoor de fueltrims manko gaan.
De evap is al wel vervangen, zit geen origineel slangen meer op
Vandaag de thermostaat en brandstoffilter vervangen.
Motor kwam niet boven de 75-80 graden uit en brandstoffilter was er wel aan toe.
De EVAP vacuüm heb ik afgedopt vanaf het spruitstuk.
Nu dalen de fueltrims gestaag. Zaten rond de 17 bij stationair en nu na niet heel veel kilometers onder de 10 (de LTFT)
Lijkt erop dat het op benzine nu goed is.
LPG is een ander verhaal, de injectoren lekken na. Nu waren de fueltrims daar ook sky-high, dus vermoed ik dat er ook een LPI pomp revisie uitgevoerd moet worden ivm een mogelijk te lage druk.
Dat de fueltrims op beide brandstoffen veels te hoog waren is dus puur toeval, maar of ik de pomp ga laten reviseren en andere (2e hands) injectoren ga monteren moet ik echt nog over nadenken.