Beste Volvoliefhebbers,
Afgelopen vrijdag heeft mijn trouwe Volvo V70 2.5D me in de steek gelaten. Blijkbaar is de injectiepomp, die wordt aangedreven door de distributieriem, kapot.
Nu blijkt dat die injectiepomp alleen al 1000€ zou kosten, de 6-tal werkuren nog niet meegerekend.
Mijn Volvo heeft een paar maand geleden nog maar een groot onderhoud gehad van een dikke 1300€, als ik nu nog eens zoveel moet betalen, ik weet niet of het dat wel waard is. Daarom ben ik dus opzoek naar een goedkopere oplossing, want zou mijn Volvo V70 (330.000km) graag behouden.
Dus normaal wordt die pomp aangedreven door de distributieriem, maar de pomp zit geblokkeerd, waardoor de distributieriem dus ook niet kon draaien. Heb zelf ook eens gevoeld aan het tandwiel van de pomp en ze zit dus wel degelijk geblokkeerd en draait stroef.
Nu is mijn vraag of het mogelijk is om zo'n pomp zelf open te halen en het kapotte stuk eruit te halen en te vervangen? Ik denk bijvoorbeeld aan een kapotte rubber of ...
Andere optie is om naar een 2dehands injectiepomp te zoeken. Maar heb tot nu toe nog geen gevonden, en je weet ook nooit zeker of ze wel écht werkt, als ze bv van een autokerkhof komt ofzo.
Iemand die dit ook al eens heeft meegemaakt of er meer over weet, gelieve mij te helpen. Ik wil mijn fantastische V70 écht niet kwijt.
Afgelopen vrijdag heeft mijn trouwe Volvo V70 2.5D me in de steek gelaten. Blijkbaar is de injectiepomp, die wordt aangedreven door de distributieriem, kapot.
Nu blijkt dat die injectiepomp alleen al 1000€ zou kosten, de 6-tal werkuren nog niet meegerekend.
Mijn Volvo heeft een paar maand geleden nog maar een groot onderhoud gehad van een dikke 1300€, als ik nu nog eens zoveel moet betalen, ik weet niet of het dat wel waard is. Daarom ben ik dus opzoek naar een goedkopere oplossing, want zou mijn Volvo V70 (330.000km) graag behouden.
Dus normaal wordt die pomp aangedreven door de distributieriem, maar de pomp zit geblokkeerd, waardoor de distributieriem dus ook niet kon draaien. Heb zelf ook eens gevoeld aan het tandwiel van de pomp en ze zit dus wel degelijk geblokkeerd en draait stroef.
Nu is mijn vraag of het mogelijk is om zo'n pomp zelf open te halen en het kapotte stuk eruit te halen en te vervangen? Ik denk bijvoorbeeld aan een kapotte rubber of ...
Andere optie is om naar een 2dehands injectiepomp te zoeken. Maar heb tot nu toe nog geen gevonden, en je weet ook nooit zeker of ze wel écht werkt, als ze bv van een autokerkhof komt ofzo.
Iemand die dit ook al eens heeft meegemaakt of er meer over weet, gelieve mij te helpen. Ik wil mijn fantastische V70 écht niet kwijt.