Wat heb je gedaan vandaag ?

Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

· 
Posted: 21.04.2020 - 18:30  ·  #316
Van harte gefeliciteerd.
Al foto’s ?
motorfietsenmaker
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

· 
Posted: 22.04.2020 - 12:40  ·  #317
Voor en achter camera geplaatst een aangesloten op de RTI icm met de CFE+
Werkt super!!
bartk
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 22.04.2020 - 17:19  ·  #318
De achterklep van de XC70 ging om de par dagen vanzelf open. Ik vermoede de tailgate module.
Dus eergisteren die afgekoppeld. Maar vandaag ging hij weer automatisch open.
Mhhh, zou het dan toch de verstopt afstandbediening zijn. Die zit verstopt in plasticzakjes ergens aan de auto.
Er uitgehaald en hij was behoorlijk nat, volgende keer toch maar condooms gebruiken :-)
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.04.2020 - 17:56  ·  #319
Verstopt aan de auto?! Hoezo dat. Condooms is ook een beetje een zaadoplossing (haha). Door temperatuurverschillen gedurende de dag zal er ook in een lucht-&waterdichte verpakking condens optreden door de lucht die in de verpakking zit, omdat die waterdamp bevat die neerslaat in de verpakking als die afkoelt. Maar je hebt bij de juiste keuze wel een afstandsbediening die naar aardbeien ruikt, dat dan weer wel. Wel oppassen dat die niet uit je handen glibbert en in iets nats terechtkomt. OK, genoeg flauwe grappen voor vandaag...
Wellicht kan je de verpakking vacuum trekken (ha...ha) als het echt noodzakelijk is dat je dat ding aan de auto hangt, dan heb je minder watermoleculen binnenin de verpakking.
headlight
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 27
Subject:

· 
Posted: 22.04.2020 - 18:23  ·  #320
+1 voor Bolbo hierboven :)

Maar zou het werken als je het zakje vol stopt met van die "do not eat" dingen die je bijvoorbeeld bij nieuwe schoenen krijgt?
BBS
Geslacht: n/a
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 22.04.2020 - 20:00  ·  #321
bartk
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.04.2020 - 20:16  ·  #322
Quote door Bolbo

Verstopt aan de auto?! Hoezo dat. Condooms is ook een beetje een zaadoplossing (haha). Door temperatuurverschillen gedurende de dag zal er ook in een lucht-&waterdichte verpakking condens optreden door de lucht die in de verpakking zit, omdat die waterdamp bevat die neerslaat in de verpakking als die afkoelt. Maar je hebt bij de juiste keuze wel een afstandsbediening die naar aardbeien ruikt, dat dan weer wel. Wel oppassen dat die niet uit je handen glibbert en in iets nats terechtkomt. OK, genoeg flauwe grappen voor vandaag...
Wellicht kan je de verpakking vacuum trekken (ha...ha) als het echt noodzakelijk is dat je dat ding aan de auto hangt, dan heb je minder watermoleculen binnenin de verpakking.

:-)

Als ik op vakantie ga met de auto wil ik de mogelijkheid hebben om toch de auto nog te gebruiken als ik de sleutels verlies. Is me nog niet gebeurd maar zie het wel als een mogelijk scenario. Ik denk dat ik gewoon niet de juist zakjes heb gebruikt. Ik verwacht trouwens niet dat hij onderwater is geweest in Iceland.

Maar hij lijkt weer droog maar alleen de achterklep gaat nog open, zonder op de knop te drukken. Even een nachtje wachten. Anders moet ik een nieuwe kopen, duur grapje.
bartk
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.04.2020 - 22:32  ·  #323
Quote door bartk

Quote door Bolbo

:-)

Als ik op vakantie ga met de auto wil ik de mogelijkheid hebben om toch de auto nog te gebruiken als ik de sleutels verlies. Is me nog niet gebeurd maar zie het wel als een mogelijk scenario. Ik denk dat ik gewoon niet de juist zakjes heb gebruikt. Ik verwacht trouwens niet dat hij onderwater is geweest in Iceland.

Maar hij lijkt weer droog maar alleen de achterklep gaat nog open, zonder op de knop te drukken. Even een nachtje wachten. Anders moet ik een nieuwe kopen, duur grapje.

afstandbediening werkt weer :-)
BBS
Subject:

· 
Posted: 01.08.2020 - 21:58  ·  #324
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 01.08.2020 - 22:38  ·  #325
Ik heb vandaag geld uitgegeven waarvoor je een mooie auto koopt, aan een fiets nog wel. Een Stromer ST3 om precies te zijn.
Laten we het zo zeggen, ik ben van mening dat gezondheid wel te koop kan zijn. Dit ding gaat me ongetwijfeld veel stress schelen.
Geveerde zadelpen en voorvork, 983Wh accu, tas, helm. Nieuwe oordopjes voor de motor zijn ook binnen, die ga ik op de fiets ook gebruiken want het kreng doet redelijk constant 48 km/u.
BBS
Subject:

· 
Posted: 01.08.2020 - 22:46  ·  #326
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.08.2020 - 22:49  ·  #327
Rib uit je lijf, maar een prachtige fiets!
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 01.08.2020 - 22:53  ·  #328
Dat zijn knappe fietsen ! En idd je kan er ook een (oude) auto van kopen. Raar idee he. Zo een oude volvo is eigenlijk niks meer waard (economisch gezien) maar een nieuwe speedpedelac doet zo een duizendje of 5. Je hebt er verder dan ook vrij weinig kosten aan en scheelt een bak brandstof en idd fileleed.
Verhuis binnenkort wat verder van werk en denk er ook aan Een ebike, escooter of zo een speed pedelec aan te schaffen.

Afgelopen dagen in ieder geval flink wat brandstof erdoorheen gejaagd. Met de v70 volgepakt inmiddels in zuid frankrijk aanbeland. File viel gelukkig mee. Maar blijft toch spannend met zo een oude bak en hoge km stand in 40 c temp.
Maar reed als een zonnetje, geen centje pijn. Hoewel het vele bochtenwerk in de haute alpes niet echt aan (deze dan) de volvo besteed is.
J-Fortuna
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 01.08.2020 - 23:22  ·  #329
Heb helaas de Volvo Assistance en de dealer met een telefoontje mogen verblijden vandaag. Ik was van plan deze middag de deurgreepverlichting te gaan installeren, maar ik moest deze ochtend nog in de buurt van Düsseldorf zijn (vanuit Zuid-Limburg) en in de drie maanden dat ik de auto nou heb heb ik er ongeveer 2500 kilometer mee gereden. Daarvan zijn hooguit 150 kilometer harder dan 100 en eigenlijk nooit harder dan 130, en ook nog geen langere afstanden. Ik heb het gevoel (terecht of onterecht) dat wanneer een auto zo beperkt belast wordt onderdelen die nog op het randje zitten dat wel overleven, die sneuvelen dan op langere termijn alsnog maar dan zit er geen garantie meer op.

Zodoende heb ik vandaag, nadat de motor goed warm was, maar eens goed doorgereden op de Duitse snelwegen en dat ging eigenlijk uitstekend, totdat ik weer terug in Nederland was. Toen ik even kort bij een tuincentrum gestopt was wilde ik weer wegrijden en kwam er ineens een rommelend geluid van onder de motorkap. Ik kon niet goed identificeren waar het vandaan kwam dus ik vreesde voor het motorblok, maar Volvo stuurde de ANWB langs en die constateerde een defecte compressor van de airco. Ook geen leuk nieuws, maar ik ben er gelukkig wel nog mee naar huis kunnen rijden. Na thuiskomst de dealer gebeld en daarvan krijg ik maandag te horen wat te doen, dus ik ben benieuwd.
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 02.01.2021 - 19:34  ·  #330
De afgelopen dagen druk in de weer geweest om het eea op te ruimen in de werkplaats. Vanaf heden is er een brug bij wat wel heel fijn is! De ‘oude’ 2 kolommer word eind deze maand vervangen voor een nieuwe, over een half jaar is de andere aan de beurt, eerst weer even sparen 😃 voor nu is iniedergeval eindelijk het bandenrek weg, alles weer spik en span schoon gemaakt. Vd week komen er nog 3 nieuwe kasten waar een heleboel ‘zooi’ in kan. Ook op de boven verdieping heel veel opgeruimd, en de bandenstelling daar opgebouwd. De bandenmachine heeft ook lekker staan werken, ik heb er zon 45 bandjes af staan draaien.

Tijd voor een biertje...
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).

Selected quotes for multi-quoting:   0