Ja dat is mijn oude.
Ik ben er helemaal van ondersteboven en snap er niks van.
(Geen My 2011 en 165.000 maar 2008 en 265000)
Al die tijd met heel veel plezier in gereden, samen met gezin en caravan door grote delen van Europa gereisd.
12 november nog 7,4 liter verse Kendal er in gedaan en samen met Dj het oliefilter staan bekijken.
Die was helemaal schoon.
Motorisch nooit iets gehad geen ratel of niks bij koude start.
Ik snap gewoon niet hoe het zo ineens gebeurt kan zijn.
Niet druk maken Richard, dat is onzinnig en ik kijk je daar echt niet kwaad op aan.
Zoals ik al schreef ik ben de opties aan het overwegen.
Beschouw dit gewoon als een gevalletje jammer.
Die kettingen zijn meestal “goed” voor langer dan de normale leeftijd van een motor, maar ik kan me voorstellen dat een hoger koppel zo’n ketting zwaarder belast dat dan samen met de voortdurende thermische stress kan en in een sporadisch voorkomend geval ook tot breuk zal leiden.
Volvo zegt niet voor niets, liefst na 10 jaar vervangen en anders ieder jaar goed controleren.
(Als je slijpsel van de distributie in je filter vind dan ben je al te laat weet ik wel zeker)
Vandaag met het revisiebedrijf in gesprek geweest, de motor is total loss.
De ketting heeft enorme schade veroorzaakt.
Er komt een “nieuwe” volledig gereviseerde motor in van een 2014 T6.
Edit: stond in een bericht boven je laatste bericht waarom word zon relatief jonge motor helemaal gereviseerd? Gewoon omdat het kan? Hoge kmstand? Ik ben benieuwd.
Edit: stond in een bericht boven je laatste bericht waarom word zon relatief jonge motor helemaal gereviseerd? Gewoon omdat het kan? Hoge kmstand? Ik ben benieuwd.
Een mogelijkheid vergeten Poika hahaha
Omdat ik dat wil!
De originele motor was niet slim meer om te repareren, de distributieketting had gruwelijk huisgehouden en de boel kapotgeslagen.
(Ding brak toen ik vol op de kickdown doortrok)
Succes, ik hoop dat je met deze motor je meer geluk hebt.
Met een complete revisie ben ik daar niet zo heel bang voor Willem.
Ik denk dat Blade meer bedoelt, waarom een 'complete revisie' van een jonge motor? Een jonge motor behoeft doorgaans geen 'complete revisie'. Of wat wordt er precies bedoelt met 'complete revisie'
Ik denk dat Blade meer bedoelt, waarom een 'complete revisie' van een jonge motor? Een jonge motor behoeft doorgaans geen 'complete revisie'. Of wat wordt er precies bedoelt met 'complete revisie'
Een motor van 8 jaar en 232000km is ook al is het een dikke 6 pitter niet echt jong meer.
Dus ik heb het revisiebedrijf gevraagd de motor compleet te revideren.
Kan wel zeggen gooi er een deels gerevideerde motor in voor 4000€ niet wetende wat er eventueel niet jofel zit OF kan ook zeggen gooi er een compleet gerevideerd blok in, dan weet ik zeker dat alles in orde is.