Wat heb je gedaan vandaag ?

joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

· 
Posted: 13.02.2023 - 18:56  ·  #781
Wat een handige tips allemaal 😄
Ik zeg vaak dingen op het laatste moment als het kwaad vaak al geschied is. Met wisselend resultaat 🤣
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 13.02.2023 - 20:31  ·  #782
Nou Edwin, de velgen staan goed onder jouw bolide.
Nu ben ik nieuwsgierig wat er gebeurt als ze jou hint gaat uitvoeren, want je hebt ook nog de nodige cosmetica nodig… :-/
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.02.2023 - 20:42  ·  #783
Ik koop t meestal gewoon. En daarna meld ik het. Ze is er al aan gewend 😉

Nadeel van deze tactiek is dat ze nooit weet wat ze voor mijn verjaardag moet kopen, want ik koop t altijd zelf al…🤣
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

· 
Posted: 13.02.2023 - 21:42  ·  #784
Quote door PvL

Nadeel van deze tactiek is dat ze nooit weet wat ze voor mijn verjaardag moet kopen, want ik koop t altijd zelf al…🤣

+1 8-)
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 13.02.2023 - 22:18  ·  #785
Quote door PvL

Precies, je moet elkaar ook iets gunnen (als het financieel ook kan).
FullThrottle
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 59
Homepage: directadministrati…
Subject:

· 
Posted: 13.02.2023 - 22:35  ·  #786
Quote door Bigdog

Nou Edwin, de velgen staan goed onder jouw bolide.
Nu ben ik nieuwsgierig wat er gebeurt als ze jou hint gaat uitvoeren, want je hebt ook nog de nodige cosmetica nodig… :-/

Ja daar heb je wel een serieus puntje van aandacht te pakken want om dan weer een jaar te wachten tot het volgende levensjaar wordt gevierd. Dan wordt het wel een hele lange planning...

Gelukkig tolereert mijn vrouw ook zeker wel behoorlijk wat eigen initiatief als het om de zwarte parel gaat onder de noemer "gun je man een hobby". ;-)
V70train
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 23
Subject:

· 
Posted: 21.02.2023 - 22:43  ·  #787
Voor de eerste dag sinds aanschaf van mijn V70 (eind september) haar NIET gebruikt :(
Vandaag en gisteren thuiswerkdagen gehad, verschrikkelijk.

Gisteren ook voor (en met) mijn ouders naar een frisse, witte XC40 T3 R-design wezen kijken. Als je van een V60 T4 inscription afkomt is dat maar niks....... Minder prettige stoelen, automaatbak vind ik raar schakelen bij zo'n T3 en het onderstel voelt een beetje raar. Bij dezelfde dealer waren we afgelopen zaterdag wezen kijken naar een V60 T5 inscription. Donkergrijze buitenkant, bruin geventileerd leer binnen en ook een R design stuurtje. 5 spaaks 19-inch velgen, 2x2 uitlaatjes, echt een plaatje...... echter dezelfde middag aan andere mensen verkocht, STOM!
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.02.2023 - 23:07  ·  #788
Gisteren een dorp verderop een toyota yaris gescoord. Totaal niet te vergelijken met de V70 Rdesign. Voor 1/3 van de prijs krijg je 1/10 van de volvo. Maar ja zo gaat dat , kleine auto’s zijn nou eenmaal meer in trek.
Aan de andere kant, een beetje mooie fiets kost hetzelfde als een complete auto.
Maar ik ging dan ook voor voordelig en betrouwbaar, hopelijk kan ik hier een tijdje probleemloos in rijden. Het is maar voor kleine ritjes en dat volstaat prima tot dusver (na 1 dag haha).
Gelukkig staat de V70 n nog voor de deur voor het echte werk.
Daar gaan we de komende tijd wat aandacht aan besteden. De stoelverwarming werkt ineens niet meer. Vermoed een draadbreuk naar het matje. Remmen piepen en ik meende wat geluid te horen bij het nemen van een rotonde (lager?). Mn vrouw heeft er het afgelopen 1,5 jaar voornamelijk in gereden en die is dat (uiteraard) niet direct opgevallen.
We hebben weer wat te doen ;-)
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 21.02.2023 - 23:47  ·  #789
Quote door joriz
Aan de andere kant, een beetje mooie fiets kost hetzelfde als een complete auto.

Sterker nog... Mijn S60 was goedkoper dan mijn fiets :w00t:

Op het werk veel truttenschudders om van en naar de bus te rijden. 108, Picanto, Smart, Up, Aygo.. Het went echt niet hoor, vooral in de breedte komen die dingen echt wat tekort en de houten bankjes in de kerk zitten lekkerder.
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 22.02.2023 - 11:52  ·  #790
Quote door V70train

Bij dezelfde dealer waren we afgelopen zaterdag wezen kijken naar een V60 T5 inscription. Donkergrijze buitenkant, bruin geventileerd leer binnen en ook een R design stuurtje. 5 spaaks 19-inch velgen, 2x2 uitlaatjes, echt een plaatje...... echter dezelfde middag aan andere mensen verkocht, STOM!

Bij zo iets moet je niet te lang wachten. Ondanks dat de kleine wagentjes (truttenschudders) ivm verbruik immens populair zijn, zijn er nog steeds mensen die comfort en luxe erg kunnen waarderen. Ik ben zo iemand.
V70train
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 23
Subject:

· 
Posted: 22.02.2023 - 16:04  ·  #791
Quote door ProVolvo

Quote door V70train

Bij dezelfde dealer waren we afgelopen zaterdag wezen kijken naar een V60 T5 inscription. Donkergrijze buitenkant, bruin geventileerd leer binnen en ook een R design stuurtje. 5 spaaks 19-inch velgen, 2x2 uitlaatjes, echt een plaatje...... echter dezelfde middag aan andere mensen verkocht, STOM!

Bij zo iets moet je niet te lang wachten. Ondanks dat de kleine wagentjes (truttenschudders) ivm verbruik immens populair zijn, zijn er nog steeds mensen die comfort en luxe erg kunnen waarderen. Ik ben zo iemand.

Daar zijn we dan beide hetzelfde in. Vandaar de keuze voor een v70 met ALLES als werkpaard! Hetzelfde probeerde ik hen duidelijk te maken. Hun tegenargument? "Hij staat al sinds november te koop". Zo zien ze maar weer, toch eerder knopen doorhakken ;)
ries123
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 22.02.2023 - 16:07  ·  #792
Quote door joriz

Gisteren een dorp verderop een toyota yaris gescoord. Totaal niet te vergelijken met de V70 Rdesign. Voor 1/3 van de prijs krijg je 1/10 van de volvo. Maar ja zo gaat dat , kleine auto’s zijn nou eenmaal meer in trek.
Maar ik ging dan ook voor voordelig en betrouwbaar, hopelijk kan ik hier een tijdje probleemloos in rijden. Het is maar voor kleine ritjes en dat volstaat prima tot dusver (na 1 dag haha).
Gelukkig staat de V70 n nog voor de deur voor het echte werk.
Daar gaan we de komende tijd wat aandacht aan besteden. De stoelverwarming werkt ineens niet meer. Vermoed een draadbreuk naar het matje. Remmen piepen en ik meende wat geluid te horen bij het nemen van een rotonde (lager?). Mn vrouw heeft er het afgelopen 1,5 jaar voornamelijk in gereden en die is dat (uiteraard) niet direct opgevallen.
We hebben weer wat te doen ;-)

Prima keuze voor erbij, welk modeljaar? Recent ook één voor mijn zusje gekocht, zijn er erg blij mee.
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.02.2023 - 17:44  ·  #793
Het is een 5 deurs uit 2004 met airco en 140k op de teller. Ziet er nog erg gaaf uit voor zn leeftijd. Wat me nu alleen pas opvalt is dat het stuur niet naar voren kan. Nou ben ik met 186 niet extreem lang, maar met de stoel in een comfi stand is het stuur wel ver weg.. maar ja, dat went wel. Model hierna is wel mooier maar was uiteraard ook weer een stuk duurder. Welke yaris had jij voor je zus gekocht?

Nou vooruit een fotootje erbij dan 😂
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Knoem
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 40
Subject:

· 
Posted: 22.02.2023 - 18:02  ·  #794
Vandaag de hydraulische slang tussen stuurbekrachtingsresevoir en stuurpomp vervangen. De oude bleef lekken ondanks het inkorten. Ben benieuwd of de lekkage nu verledentijd is, het reservoir is ook vervangen wamt de oude stond helemaal bol. De eerste km lijken goed te gaan.
ries123
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 22.02.2023 - 18:11  ·  #795
Quote door joriz

Het is een 5 deurs uit 2004 met airco en 140k op de teller. Ziet er nog erg gaaf uit voor zn leeftijd. Wat me nu alleen pas opvalt is dat het stuur niet naar voren kan. Nou ben ik met 186 niet extreem lang, maar met de stoel in een comfi stand is het stuur wel ver weg.. maar ja, dat went wel. Model hierna is wel mooier maar was uiteraard ook weer een stuk duurder. Welke yaris had jij voor je zus gekocht?

Nou vooruit een fotootje erbij dan 😂

Leuk! Ik heb voor hun een yaris uit januari 2005, ook met airco, 5 deurs en ik meen rond de 134 gelopen. Volledig dealer onderhouden, prima auto voor woon-werk. Ze hebben daarnaast een Toyota Auris Touring hybrid. Zijn ze ook erg blij mee.

Selected quotes for multi-quoting:   0