Wat heb je gedaan vandaag ?

[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

· 
Posted: 22.02.2023 - 18:52  ·  #796
Prima auto's hoor, betrouwbaarder en goedkoper kan je niet rijden :)
Als 2e auto hebben wij een Suzuki Swift 1.5 automaat, iets nieuwer (2006), en dat rijdt ook dikke prima hier binnendoor. Sterker nog, zolang ik niet de snelweg op hoef en lekker hier tussen de dorpjes in de Achterhoek moet rijden, dan pak ik de Swift liever. Daar kan je veel leuker mee scheuren :D
Johan XC70
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

· 
Posted: 25.02.2023 - 20:49  ·  #797
Mijn 2e Landrover Discovery 3 klaargemaakt voor de RDW keuring woensdag.
Had al eerder een Discovery omgebouwd naar grijs kenteken die ik uit de gein op marktplaats zette voordat hij goed en wel klaar was.
Na 3 wkn ermee gereden te hebben tot de conclusie gekomen dat ik hem eigenlijk niet wilde verkopen omdat het toch wel erg lekker rijdt, dus zo gauw de advertentie zou verlopen niet meer verlengen, dat zou op een vrijdag zijn.....
Belt er donderdag 's avonds iemand die de vraagprijs betaald en hem zaterdag's ophaalde... Chips..Johan z'n hobbyding kwijt.
Dat was zondag's al opgelost hoor !
Zag deze staan in Belgiƫ en dacht: waarom niet !
Afgelopen weken ook deze omgebouwd naar grijs kenteken en technisch klaar gemaakt om er een periode mee te kunnen rijden.
Doordat ik de auto zakelijk kan rijden is de wegenbelasting voor de 2500 kg diesel maar 70 euro/mnd en de bijtelling van deze yongtimer maar 60 euro/mnd. Normaal zijn de kosten niet te betalen !!!
Heb ik eindelijk de mogelijkheid om mn XC70 weer eens aan te pakken en een hoop TLC te geven....
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 25.02.2023 - 23:45  ·  #798
Prachtig verhaal Johan.👍🏻
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 28.02.2023 - 17:44  ·  #799
Vandaag in de (wat uitgelopen) lunchpauze bij een grote motorzaak diverse motoren bekeken. Wat een mooi speelgoed is dat toch. Geen motor gekocht, maar wel een helm, jas en handschoenen zodat ik in ieder geval eens wat proefritjes kan gaan maken.
Mn oog werd wel getrokken door deze 2 modellen. Er stond nog veel meer moois, maar zoals met de meeste spullen; hoe mooier hoe duurder ;-) Deze zijn trouwens ook al ver boven wat ik eigenlijk wil uitgeven voor een eerste motor.

@Johan XC70
Zo'n Discovery is ook leuk speelgoed! En inderdaad op deze manier nog goed betaalbaar ook.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Barre gaander
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 100
Subject:

· 
Posted: 28.02.2023 - 18:23  ·  #800
Mooi speelgoed...ze gaan weer goede zaken doen nu het mooie weer eraan komt.
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 28.02.2023 - 18:48  ·  #801
Ja dat geloof ik wel. Voor een gewone dinsdag werkdag was het al behoorlijke druk. Afgelopen zondag was het een gekkenhuis aldus de medewerkers..
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 28.02.2023 - 20:04  ·  #802
Ik zou zelf nooit meer een motor nemen zonder kuip/scherm. Je zit constant in de wind, heel vermoeiend, veel herrie. Hard rijden is ook helemaal niet fijn dan.

Mooi verhaal inderdaad Johan!
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 28.02.2023 - 20:41  ·  #803
Mijn volgende wordt denk ik juist zonder kuip. De gsxr die ik had gaf veel turbulentie als je 'normaal' reed, ging je achter het ruitje duiken, dan was het lekker stil (alleen dan reed je meestal geen 100/120 meer... ). Mijn eerste motor was een naked, en daar was de snelheidsbeleving een stuk hoger.
Een goede helm en altijd (opmaat) gehoorbescherming dragen doet een hoop qua herrie.
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 28.02.2023 - 20:55  ·  #804
Ik heb niks gedaan, maar de Rdw wel. Weer goed gekeurd zonder iets. Mededeling was wel dat het een keurige auto was en 426000km er niet aan af tezien was.
V70train
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 23
Subject:

· 
Posted: 28.02.2023 - 21:03  ·  #805
Bij een mooie V60 wezen kijken bij van roosmalen in den bosch. Donkergrijs/bruinig (hele rare mooie kleur) met blond leer en donkerbruin hout. 130000 op de teller, van buiten nog erg netjes voor de kms, maar in de kofferruimte en op 2 wielen wat schades. Niet naar mijn moeders smaak, op naar de volgende!
Er tegenover stond een veel mooiere in metallic wit met full option zowat, maar door het getinte glas achter valt die helaas af.

Ook even verbaasd over het feit dat mijn V70 ineens veel minder verbruikt met irridium bougies... bijzonder
Bergman
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 34
Subject:

· 
Posted: 28.02.2023 - 22:46  ·  #806
Quote door Blade

Ik zou zelf nooit meer een motor nemen zonder kuip/scherm. Je zit constant in de wind, heel vermoeiend, veel herrie. Hard rijden is ook helemaal niet fijn dan.

Mooi verhaal inderdaad Johan!

Is ook maar net waar je voorkeur ligt he.. Ik ben ontzetten blij met m'n 1150 GS, met een schutting van een scherm er op.
Maar snap het ook wel weer dat mensen een wat kalere motor willen, schijnbaar is de rij wind op je borst beter te behappen dan op je helm.
Spier1968
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

· 
Posted: 01.03.2023 - 11:30  ·  #807
Niet vandaag maar afgelopen vrijdag: naar ons huis in Frankrijk gereden en in Luxemburg (Berchem) de voorraad Aral 102 in de benzinetank weer aangevuld. En ook gelijk weer LPG ingenomen... Best te doen zo, dat twee keer per jaar benzine tanken 😁

Verder kunnen vaststellen dat ik ook tevreden ben met de nieuwe koplampen als het echt donker is...
Gisteren weer naar Nederland gereden na een paar relaxte dagen.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.03.2023 - 13:15  ·  #808
Ook niet meer wat het geweest is die Luxemburgse prijzen. Verschil met Duitse Aral102 is 18 cent.
Als je er toch langs komt...ok
Maar om er voor om te moeten rijden. 🤔

Quote door Spier1968

Niet vandaag maar afgelopen vrijdag: naar ons huis in Frankrijk gereden en in Luxemburg (Berchem) de voorraad Aral 102 in de benzinetank weer aangevuld. En ook gelijk weer LPG ingenomen... Best te doen zo, dat twee keer per jaar benzine tanken 😁

Verder kunnen vaststellen dat ik ook tevreden ben met de nieuwe koplampen als het echt donker is...
Gisteren weer naar Nederland gereden na een paar relaxte dagen.
Gimle
Supporting Member
Geslacht:
Homepage: royalcrystalline.n…
Subject:

· 
Posted: 01.03.2023 - 13:31  ·  #809
Zat laatst op de ANWB te kijken naar de benzinerprijzen, zag dat het in Rusland nog best te doen is :lol:

https://www.anwb.nl/vakantie/r…zen-europa
GrumpyXXL
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Homepage: rogerkuypers.eu
Subject:

· 
Posted: 05.03.2023 - 22:06  ·  #810
Vandaag de S80 weer even schoongemaakt. Gisteren vanuit Wolvega even een bakje gedaan bij mijn vader in Maastricht. Op de terugweg nog even getankt in Maasmachelen maar dat loont eigenlijk al niet meer want het scheelt 4 cent met de pomp in ons dorp. Al met al heeft de S80 heerlijk gereden en met een gemiddeld verbruik van 1 op 16,8 met gemiddeld 4 graden buiten temperatuur mag ik niet klagen.

Verder nog lekker buiten gewerkt en vanavond een complete originele Volvo-set voor de carterventilatie van de S80 besteld. Binnenkort ermee aan de slag, net als met de warmtewisselaar.

Selected quotes for multi-quoting:   0