Wat heb je gedaan vandaag ?

GrumpyXXL
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Homepage: rogerkuypers.eu
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

· 
Posted: 20.08.2023 - 21:28  ·  #1006
Net het volgende klusje aan vaders V70: de spiegel aan de bestuurderskant wiebelde onder het rijden en het glas trok er zo af want dat zat nog maar met een puntje vast. Spiegel schoongemaakt, verwarmingselement schoongemaakt en een paar dotjes Powerflex erop en weer gemonteerd en zit weer als vanouds. Nu afwachten of het nog wel optimaal verwarmen kan en zo niet dan maar een nieuwe voor 25 euro erop .......

Morgen nog even de hendel van het knipperlicht schoonmaken en smeren en dan nog een lampje vervangen in de klokkenset ..... kan de bovenkant van het dashboard er weer af. Gelukkig al 4 keer eerder gedaan bij 850/S70's.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 20.08.2023 - 22:00  ·  #1007
Quote door GrumpyXXL

Morgen en overmorgen een paar lagen ledercreme erover en het voelt alweer heel anders ......

Wees er wel voorzichtig mee, zodat je geen glad stuur krijgt, waarmee je de grip verliest.
Succes.
GrumpyXXL
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.08.2023 - 23:02  ·  #1008
Quote door Bigdog

Quote door GrumpyXXL

Morgen en overmorgen een paar lagen ledercreme erover en het voelt alweer heel anders ......

Wees er wel voorzichtig mee, zodat je geen glad stuur krijgt, waarmee je de grip verliest.
Succes.

Daarom gebruik ik ook ledercreme (eigenlijk wax) en geen leervet want dat blijft erop liggen en de wax trek erin .... maar ik zal erop letten voordat ik vaders weer naar het zuiden stuur ......
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 21.08.2023 - 00:12  ·  #1009
Quote door Jeroen

Quote door joriz

Bij een e-bike of speed pedelec van een gerenommeerd merk (in dit geval een Stromer) dan ben je dat al snel kwijt. Voor dat bedrag heb je wel een hele mooie waarschijnlijk.
Op termijn haal je het geld er wel uit met alle brandstof die je bespaart ;-)
Zelf heb ik onlangs voor minder dan de helft een motor gekocht en de V70 zal ook niet veel meer dan dat waard zijn. Ik verbaas me niet zozeer over de aankoopprijs van een dergelijke fiets, maar meer om het feit dat een mooie Volvo nog zo weinig opbrengt hahaha.

Terug verdienen was niet belangrijk, kop leeg na het werk en een beetje beweging wel. Maar ik hou het wel bij natuurlijk. Nu 25000 km gefietst met dat ding, voor 110 euro aan stroom.

Andere mensen kopen een auto ter waarde van 3 fietsen, of drinken de wereld aan bier.
Ja ieder zijn ding toch?

Ik bedoelde er ook niks mee. Zou overigens ook graag zo’n fiets willen. Mooi ding 👍🏻
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 21.08.2023 - 00:24  ·  #1010
Voor woon-werk afstanden van 25-35 km is het wel ideaal hoor.
Ik kocht hem 3 jaar geleden vanwege de werkzaamheden op de ringweg Groningen. Met de auto gegarandeerd overlast, met deze fiets praktisch nergens.

Nu overgeplaatst naar Assen, 25 km woon-werk. Met de auto 25-30 minuten, fiets 35 minuten.
Klaasw
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.08.2023 - 06:44  ·  #1011
Quote door GrumpyXXL

Net het volgende klusje aan vaders V70: de spiegel aan de bestuurderskant wiebelde onder het rijden en het glas trok er zo af want dat zat nog maar met een puntje vast. Spiegel schoongemaakt, verwarmingselement schoongemaakt en een paar dotjes Powerflex erop en weer gemonteerd en zit weer als vanouds. Nu afwachten of het nog wel optimaal verwarmen kan en zo niet dan maar een nieuwe voor 25 euro erop .......

Morgen nog even de hendel van het knipperlicht schoonmaken en smeren en dan nog een lampje vervangen in de klokkenset ..... kan de bovenkant van het dashboard er weer af. Gelukkig al 4 keer eerder gedaan bij 850/S70's.

Als je het goed hebt ontvet en de kit/lijm dun hebt aangebracht dan gaat dat prima met behoud van verwarming. Been there, done that
WillemV
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 21.08.2023 - 12:02  ·  #1012
Niet aan de S60 gewerkt, maar aan de Scirocco van mijn dochter. Het ventilatierooster achter de achterbumper vervangen wegens lekkage.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 21.08.2023 - 12:33  ·  #1013
Een dochter die in een Sirocco rijd 😀👍👍
Johan XC70
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

· 
Posted: 21.08.2023 - 12:43  ·  #1014
" Het ventilatierooster achter de achterbumper vervangen wegens lekkage."

Kit hem maar rondom af, is een bekend probleem. Na kitten is het verholpen...
WillemV
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 21.08.2023 - 12:44  ·  #1015
quote="MTE"]
Een dochter die in een Sirocco rijd 😀👍👍
[/quote]

De Scirocco is uit 2009 en hoewel import met een sluitende onderhoud en kilometers van nu 100K.

Beide zijn trouwens leuk.🥰

Er was ook een van de rubber flappen verdwenen, dus het afkitten hielp niet.
GrumpyXXL
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.08.2023 - 18:27  ·  #1016
Vanmorgen begonnen met het dashboard en de hendel van de CC:

Daarna het dashboard losgehaald en de airbag kon blijven zitten en zonder de kabeltjes op te rekken kon ik de klokkenset eruit halen met wat gepriegel ......

Uiteindelijk naar Emmeloord gereden want het lampje dat ik besteld had was absoluut niet hetgeen erin moest, gelukkig had de dealer ze nog nieuw liggen en vanavond gaan we zien of het werkt en dan schroef ik alles weer vast.
1-wiel
Koplamp deskundige
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

· 
Posted: 25.08.2023 - 21:22  ·  #1017
Laatste set abl-xenon koplampen gereviseerd voor de vakantie.
Voorraad onderdelen is nu op.
Voordat ik weer onderdelen inkoop, wacht ik of er nog animo is voor gereviseerde sets xenon (bochtverlichting)koplampen..
Omdat het een inruil setje was, eerst getest voordat de kunstof lenzen teruggeplaatst wordt.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Johan XC70
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

· 
Posted: 25.08.2023 - 21:44  ·  #1018
Iets heel anders dan auto's....

(stief)zoon heeft in zijn enthousiasme een tijdje terug een gebruikte quad gekocht, hij glom mooi 😉

Na 40 km al was het bal, liep heet en starte niet meer.
Een tijd in de hoek gestaan.
Kon het niet meer aanzien en heb het blok eruit getrokken en open gemaakt.
Koppakking kapot.
Heb hem de onderdelen zelf laten regelen wat nog een uitdaging was met dat chinese spul.
Vandaag spul weer opgebouwd en.... tikken en lopen.
Alleen de koelventilator nog anders aansluiten want het orginele systeem is gecompliceerd en werkt niet.

Zoonlief gelukkig dat hij weer loopt.....
vrees dat hij er snel weer kleingeld van maakt 🤣
V70R^2
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 25.08.2023 - 22:54  ·  #1019
Chinees spul blijf je mee bezig.

Maargoed, japan's kost een factor 10, en de fun voor kinderen is hetzelfde, nu leren ze er mogelijk nog meer van ook!
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.08.2023 - 03:59  ·  #1020
Tsja, er is Chinees spul en Chinees spul. CFmoto bijv is toch wel een gerenommeerd merk als het quads (ATV) aangaat? Een neef van mijn vrouw heeft zo een, is echt niet te stoppen dat ding. Standaard achterwielaandrijving, als het lastig wordt heb je lage gearing, als het nog lastiger wordt inschakelbare vierwielaandrijving (willekeurige volgorde), als het nog lastiger wordt differentieelblokkering, en als het dan nog niet gaat heb je nog een winch om je aan een boom op te hijsen. En behoorlijk dikke off-road banden. Dus dat ding kan zowat verticaal een rotswand op, of een halve meter blubber door. Tuurlijk kan het kapot maar het terrein is niet mals hier en dat ding heeft nog geen slag verkeerd gedaan.

Selected quotes for multi-quoting:   0