Wat heb je gedaan vandaag ?

Winterswijkposse
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

· 
Posted: 26.08.2023 - 08:27  ·  #1021
Quote door Bolbo

Tsja, er is Chinees spul en Chinees spul. CFmoto bijv is toch wel een gerenommeerd merk als het quads (ATV) aangaat? Een neef van mijn vrouw heeft zo een, is echt niet te stoppen dat ding. Standaard achterwielaandrijving, als het lastig wordt heb je lage gearing, als het nog lastiger wordt inschakelbare vierwielaandrijving (willekeurige volgorde), als het nog lastiger wordt differentieelblokkering, en als het dan nog niet gaat heb je nog een winch om je aan een boom op te hijsen. En behoorlijk dikke off-road banden. Dus dat ding kan zowat verticaal een rotswand op, of een halve meter blubber door. Tuurlijk kan het kapot maar het terrein is niet mals hier en dat ding heeft nog geen slag verkeerd gedaan.

Dat klinkt als heel leuk speelgoed ☺
Johan XC70
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

· 
Posted: 26.08.2023 - 10:01  ·  #1022
Dat klinkt als serieus spul !!
Deze is van het type weggooispul na een jaar.... 🤣
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 26.08.2023 - 13:04  ·  #1023
Ik heb 2 Skyteam's gehad, een Monkey en een Dax (Chinese kopieën van een Honda Monkey en Honda Dax) op motorkenteken (125cc) en in onze vriendengroep diverse Chinese brommers. MIjn ervaring met dat spul is, dat de betrouwbaarheid/duurzaamheid eigenlijk voor 80% afhankelijk is van de bestuurder/degene die het voertuig (niet) onderhoudt :P
1-wiel
Koplamp deskundige
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

· 
Posted: 09.10.2023 - 17:03  ·  #1024
2 setjes xenon koplampen voorzien van de nodige nieuwe onderdelen…..
Beide liggen klaar voor montage en voor en na foto’s van de koplampen in de auto’s zullen weldra verschijnen….
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
1-wiel
Koplamp deskundige
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.10.2023 - 19:45  ·  #1025
Setje reflector xenon koplampen voorzien van nieuwe kunstof lenzen.
Volgende week donderdag worden ze gewisseld met de huidige set die dof is…
Confus
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 41
Subject:

· 
Posted: 28.10.2023 - 10:00  ·  #1026
Gisteren de afdichtrubbers van 4 van de 5 benzine injectoren van onze vorige week vrijdag aangeschafte 2007 S60 Drivers edition vervangen.

Tijdens de proefrit reed ie goed, tripje naar huis (vanuit Nijverdal) ook niks aan de hand. Zowel op benzine als op lpg (Vialle) prima. Maandag naar mn werk in Utrecht gereden: ook goed. Eind van de dag terug naar huis en de tweede helft van de rit een schok en geen vermogen meer op lpg. Dus naar benzine, wat iets minder slecht ging maar goed was het niet.
Savonds was een zuigend geluid waarneembaar dat ik eerder niet gehoord heb en wat ik ook niet ken van mijn V70 (ook 2.4 en ook Vialle). Vanwege slecht weer niet verder gegaan. Dinsdagavond verder zoeken en voorzichtig met remreiniger spuitend op de benzine injectoren getest of er een verschil in motorloop waarneembaar was (Stationair draaiend liep ie overigens prima, met dat zuigende geluid).
En waarneembaar was het absoluut, bij zowel cilinder 2 en 3. Dus ringetjes besteld, 2 per injector en gelijk maar voor 10 injectoren (dan heb ik een voorraadje voor als de V ook dat probleem krijgt) en gisteren vervangen.

Op benzine rijdt ie weer goed. Op Lpg niet. Dus gaan we zo maar eens zoeken naar het volgende euvel.

Helaas is mn Dice overleden (geen usb connectie, ook niet met een andere USB-kabel), dus ga ik maar proefondervindelijk aan de slag.
SH78
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 29.10.2023 - 11:42  ·  #1027
Net thuis van een weekendje mountainbiken bij de Nürburgring (Eifel).
Was heerlijk. Gisterenavond nog lekker gegeten daar en overnacht en vanmorgen na het ontbijt weer naar huis gereden.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.10.2023 - 19:43  ·  #1028
Afspraak gemaakt voor een proefrit in een elektrische MG :D
Winterswijkposse
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 29.10.2023 - 20:43  ·  #1029
Electrisch rijdt heerlijk. Mijn broertje heeft een ionic 5.... wat een koppel zeg 🙈...
Hij rijdt hem wel zakelijk.. prive is de kans klein dat ie voorlopig op electrisch gaat overstappen 😬.
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 29.10.2023 - 20:53  ·  #1030
Quote door [-Tom-]

Afspraak gemaakt voor een proefrit in een elektrische MG :D

Mmmmm, deze accu MG kwam ik tegen met een chagrijnige testrijder in Frankrijk.
Het kreng wilde eerst niet laden en toen dag dan eindelijk wel lukte , de stekker niet meer vrijgeven…

Have fun 😄😉
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.10.2023 - 22:00  ·  #1031
Tja, je zegt het zelf toch al, testrijder :P Gezien alle camouflage is het een pre-productiemodel.

Quote door Winterswijkposse

Electrisch rijdt heerlijk. Mijn broertje heeft een ionic 5.... wat een koppel zeg 🙈...
Hij rijdt hem wel zakelijk.. prive is de kans klein dat ie voorlopig op electrisch gaat overstappen 😬.

Ja het rijdt idd heerlijk. Op het werk hebben we een bult Kia EV6's poolauto's, die rijden erg lekker. DIe MG ook, het instapmodel wordt volgens de fabrieksspecificaties geklokt op 7,7 sec naar de 100, dat is op papier net zo snel als mijn S80 (nu zal mijn S80 in realiteit wat langzamer zijn verwacht ik). Ik heb al filmpjes gezien op youtube gezien waarmee ze geklokt worden met een 'Draggy', en daar komen al waardes voorbij van onder de 7 sec! Serieus snel!

Maar eerst maar eens kijken of het uberhaupt wat is qua ruimte en hoe het rijdt e.d.
De Don
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 30.10.2023 - 13:27  ·  #1032
Ja leuk proefritjes, afgelopen zaterdag heb ik een MHEV gekocht want een stekkerauto gaat me nog net iets te ver.
Nu heb ik al een jaar of vier geen Volvo meer en ook deze keer is het geen Volvo geworden.
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 31.10.2023 - 09:28  ·  #1033
Mijn broer rijdt een (lease) hybride XC40 T4 en ik heb al meerdere ritten hierin meegereden, ook grote afstanden. Dat is echt een fijne wagen, stil en comfortabel.
Hiervoor had hij een BMW van de zaak maar de XC40 vindt hij veel fijner rijden. En dat kan ik als passagier erkennen.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.11.2023 - 15:40  ·  #1034
Nou, de testrit was zeer geslaagd! Wat een fijne auto. Wellicht dat er binnenkort een MG4 voor de deur staat ;) (en geen Volvo meer)
1-wiel
Koplamp deskundige
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.11.2023 - 16:42  ·  #1035
Gestart met de ingeruilde koplampen, begonnen met het demonteren van de kunstof lenzen.

Selected quotes for multi-quoting:   0