Wat heb je gedaan vandaag ?

Mees
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

· 
Posted: 30.09.2018 - 19:17  ·  #91
Dubbelzijdig plakband uitsnijden voor XC70 en awd logo's... Nu nog de exacte positie bepalen op de achterklep en dan hopen dat het goed kleeft.
Doeke Dobma
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 30.09.2018 - 19:48  ·  #92
Quote door T_I

Als laatste viel het me op dat na afsluiten van de wagen de brandstofklep nog gewoon open gaat. Iets zegt me dat daar toch nog iets technisch te doen is. (repareren) Gok ik dat goed?

Tankklepje gaat niet gelijk op slot, maar er zit een vertraging op. Voel na 10 minuten nog eens?
BBS
VolvoV70forum core member
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 30.09.2018 - 19:52  ·  #93
Quote door Mees

Dubbelzijdig plakband uitsnijden voor XC70 en awd logo's... Nu nog de exacte positie bepalen op de achterklep en dan hopen dat het goed kleeft.

Als je zekerheid dat ze blijven zitten zou ik ze gaan lijmen. Ik heb bepaalde logo's ook met dubbelzijdig tape vastgeplakt een tijd terug en van de 3 geplakte letters zijn er 2 die losgelaten hebben en net op tijd kunnen opvangen. Ze liggen nu in het asbakje te wachten op de nieuwe achterklep. En dan lijm ik ze er op.
Mees
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.09.2018 - 20:01  ·  #94
Quote door BBS

Quote door Mees

Als je zekerheid dat ze blijven zitten zou ik ze gaan lijmen. Ik heb bepaalde logo's ook met dubbelzijdig tape vastgeplakt een tijd terug en van de 3 geplakte letters zijn er 2 die losgelaten hebben en net op tijd kunnen opvangen. Ze liggen nu in het asbakje te wachten op de nieuwe achterklep. En dan lijm ik ze er op.

Heb er eerlijk gezegd ook een hard hoofd in, maar ben zo lang bezig geweest dat ik het plakband er niet weer direct wilde afhalen. Lijmen heb ik ook aan gedacht maar welke en kunnen ze dan ook weer verwijderd worden? Een cleane achterklep vind ik ook mooi. Voorlopig gaan ze dr op, het heeft moeite zat gekost om de letters te vinden buiten de dealer om.

Groet,

Alex
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 30.09.2018 - 20:33  ·  #95
Quote door Doeke Dobma

Quote door T_I

Als laatste viel het me op dat na afsluiten van de wagen de brandstofklep nog gewoon open gaat. Iets zegt me dat daar toch nog iets technisch te doen is. (repareren) Gok ik dat goed?

Tankklepje gaat niet gelijk op slot, maar er zit een vertraging op. Voel na 10 minuten nog eens?

Bij de mijne (v70n uit ‘00) hoor je binnen een minuut de tankklep vergrendeling sluiten
Doeke Dobma
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 30.09.2018 - 20:58  ·  #96
Weet je dat zeker? Volgens mij is dat de deadlock, dat de portieren niet meer van binnenuit te openen zijn. Volgens mij is de vergrendeling van het tankklepje ergens tussen de 8-10 minuten.
Dit hebben ze bedacht om te kunnen tanken terwijl de auto op slot gezet is. 1 minuut zou dan onhandig kort zijn.
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.09.2018 - 21:41  ·  #97
Quote door Doeke Dobma

Weet je dat zeker? Volgens mij is dat de deadlock, dat de portieren niet meer van binnenuit te openen zijn. Volgens mij is de vergrendeling van het tankklepje ergens tussen de 8-10 minuten.
Dit hebben ze bedacht om te kunnen tanken terwijl de auto op slot gezet is. 1 minuut zou dan onhandig kort zijn.

O dat zou kunnen. Heb daar niet eerder van gehoord. Zal t is testen.
henry classic v70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 01.10.2018 - 12:38  ·  #98
Quote door Mees

Heb er eerlijk gezegd ook een hard hoofd in, maar ben zo lang bezig geweest dat ik het plakband er niet weer direct wilde afhalen. Lijmen heb ik ook aan gedacht maar welke en kunnen ze dan ook weer verwijderd worden? Een cleane achterklep vind ik ook mooi. Voorlopig gaan ze dr op, het heeft moeite zat gekost om de letters te vinden buiten de dealer om.

Groet,

Alex

Ik zou Sikaflex 221 gebruiken, dat blijft enigszins flexibel en is redelijk makkelijk te verwijderen van de lak met zo'n rubberen polijstschijf. Ik gebruik het eigenlijk overal voor... iets vast kitten of afdichten, zwart kunststof of leer repareren etc.
henry classic v70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 01.10.2018 - 13:43  ·  #99
Vandaag de keramische binnenwerken uit de keukenkraan gehaald en omgewisseld met nieuwe..
Was de eerste keer dat de kraan nieuwe moest en man man wat zitten die knoppen vast zeg.
...natuurlijk wel eerst die kleine borgschroefjes losgedraaid maar de knoppen gingen niet zonder gepast geweld los.
Ook de beide binnenwerken zaten knetter vast.. heb deze gewoon handvast terug gezet en gecontroleerd op lekken, was goed
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.10.2018 - 09:53  ·  #100
2x Snap-On jacks gekocht :) :). Ik had er eentje uit Amerika over laten komen (nieuw en verzamelobject uit de racing serie) maar a) de maat was niet goed en dat wist ik b) wou deze met mijn dealer ruilen tegen eentje die moderner was. Mijn dealer helemaal verliefd op het jackie en zogezegd zo gedaan, hij mag nu op zoek naar het racing jack wat ik graag wil hebben. Maar ik ken mijzelf en het blijft toch kriebelen, dus gisteravond weer een jack gekocht in Amerika maar nu van de motorsport racing serie en wel in mijn maat :) :)

Het leuke / aparte van deze kleding is dat ze gemaakt worden door een toeleverancier die in China zit, genaamd Choko. Al deze jacks zijn officieel gelabeld en genummerd door Snap-On en in principe alleen via de dealer verkrijgbaar. De ongenummerde versies zijn gewoon verkrijgbaar via Choko, maar ook hier geld op is op. De prijzen die voor de vintage jacks nieuw worden gehanteerd zijn echt soms gewoon absurd te noemen en je vind ze ook niet zo veel meer. Gebruikt zijn ze nog zat te koop en dan liggen de prijzen ook vaak hoog.

Edit: 2 scooterbandjes gewisseld op de scooter van mijn dochter en de 'oude' kettingzaag compleet uit elkaar gehaald voor reserve onderdelen :( De kettingoliepomp van de zaag was gesneuveld helaas, dus een dezelfde soort nieuwe zaag gekocht en de oude helemaal uit elkaar. Was mooi weer en even wat anders om te doen als alleen maar die auto's :)
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.10.2018 - 20:48  ·  #101
S70 een beurtje gegeven, in de gereedschapskist nieuwe doppenrails bijgeplaatst, Subaru van mijn zoon weer opgehaald van de spuiter en die kan weer opgebouwd worden. Erg netjes geworden.
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 07.10.2018 - 19:43  ·  #102
Een fantastisch vis weekend gehad in friesland. Lekker de bbq mee, en wat goed vlees en een goed belgisch biertje.

Snacht’s een beetje regen, maar dat werd prima beloond.

Ready for a new working week!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 07.10.2018 - 19:56  ·  #103
nog wat gevangen?
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 07.10.2018 - 20:01  ·  #104
Om 01:00 1tje.

Verder nog wat piepjes en 1 run, helaas gemist.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.10.2018 - 20:05  ·  #105
Das een dikke 👍🏻
Mooie platen. Kan me voorstellen dat het een heerlijk weekend geweest moet zijn.

Selected quotes for multi-quoting:   0