Niet vandaag maar gister 4 uur bij Deijne op het terrein mogen spelen.
Het resultaat was een kofferbak vol met onderdelen oa enkele deurrubbers, deur"vangers", undertray, middenconsole, injector rail, luchtfilter huis, ondermat bestuurderszijde, diverse klemmen die in de motorruimte horen waar kabels of slangen doorheen lopen, diverse klepjes en kapjes voor het interieur, enz, enz.
Erg vriendelijke mensen daar maar een beetje een apart systeem waar ze mee werken. Ze hadden geen zin om te kijken wat ze al los in hun magazijn hadden omdat ik geen onderdeelnummers had en een waslijst aan onderdelen wilde.
Dus mocht ik eerst zonder gereedschap op het terrein zoeken naar wat ik nodig had.
Niet alles kon ik in bruikbare staat vinden.
Vervolgens mocht ik mijn gereedschap meenemen.
Omdat de onderdelen op verschillende auto's zaten hadden ze er aanvankelijk wat problemen mee.
Ik beloofde foto's te maken van ieder van hun registratie stickers (die op de auto's zitten) daar waar ik onderdelen vanaf haalde.
Dan konden ze aan de hand daarvan alles afboeken.
Het gekke was dat ze er op stonden van te voren een prijs af te spreken, zonder te weten wat ik precies zou kunnen vinden
Uiteindelijk 4 uur lang foto's lopen maken en onderdelen gedemonteerd.
Af en toe schuilend voor de regen onder een openstaande achterklep.
Waar overigens een wespennest bij het scharnier van de klep zat.
Alle gedemonteerde onderdelen bewaarde ik bij elkaar in de kofferbak van diezelfde auto.
10 min voor sluitingstijd kwamen ze me netjes waarschuwen.
Het was 2 keer lopen om alle onderdelen en mijn gereedschap weer bij de balie te krijgen.
Oa een dashboard was me niet gelukt binnen de tijd te vinden, maar het luchtfilter huis en de injector rail had ik extra (die stonden niet op mijn lijstje).
Ze keken met een half oog naar de berg onderdelen en de prijs werd ongeveer aangepast voor het verschil in onderdelen.
Maar de moeite en tijd van al die foto's had me bespaard kunnen blijven "Mij teveel werk meneer, ik boek het wel onder algemene verkoop af"
Daar sta je dan met je goede gedrag.
Al met al een leuke dag met behoorlijk resultaat!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).