Niet vandaag maar gister 4 uur bij Deijne op het terrein mogen spelen.
Om de hoek hier
Voor jou ook niet ver las ik al. Heeft Deijne nog zoveel volvo staan ja?
Voor mij een half uurtje rijden.
Er staan behoorlijk wat Volvo's.
Ze hadden een stuk of 5 v70's p2 staan.
Enkele xc's p2, v70 p80 enkele s-jes.
Maar bijvoorbeeld die injector rail komt van een v70 p80.
Toevalliggerwijs dezelfde als op de mijne zit.
Wat dat betreft is bj 2000 (wat mijn T5 is) een mix van onderdelen van de p80 en de p2.
Leuk om daar rond te struinen. Ik vond ze iets minder vriendelijk de vorige meer. En veel staat niet in het systeem. Wat me toen wel opviel is dat er een vrij nieuwe s60 buiten stond, in de kreukels, maar met een punt gaaf leder interieur. Weg te rotten in de buitenlucht omdat de deuren er af waren.
Die heb ik ook zien staan denk ik. Welk type het was heb ik geen aandacht aan gegeven omdat ie tussen het onkruid achter in een rij stond.
Prachtige interieur met de eerste groene aanslag er al op en vast en zeker verzadigd met regenwater.
Daar hadden ze iemand nog heel blij mee kunnen maken toen ie binnenkwam, zo zonde!
Dat soort dingen snap ik niet hoor. Dat is toch gewoon kapitaalvernietiging? Als bedrijf laat je je inventaris toch niet verrotten? Deuren verkocht en de rest verpietert, dat is toch zonde? Of worden die deuren dan zo duur verkocht dat ze daarmee de kosten van zo'n hele wagen er al uit hebben? Dan nog gooi je extra marge weg lijkt me. Ik snap wel dat ze misschien geen personeel hebben om alles in de gaten te houden (geen idee hoe groot het is daar), maar je zou zeggen dat het ook niet zoveel moeite is om een dekzeil over zo'n auto te gooien en houtje touwtje vast te binden of zo. Wordt het alsnog vochtig maar staat het i.i.g. niet te soppen van de regen... ach ja, ik zal wel te zuunig zijn. Hier in Spanje word je bijna niet toegelaten op een sloop, alles moet bij een balie worden afgehaald. Ik heb zelf wel eens een interieur gedeeltelijk gedemonteerd, maar dat was alleen onder argwanend toezicht en toen ik had laten zien dat ik wél wist hoe het schadevrij moest en hun eigen personeel niet (Volvo is hier ook niet zo bekend) - maar dat heeft iets met veiligheid en aansprakelijkheid / verzekering te maken geloof ik. Net als dat je hier ook niet gauw in een werkplaats wordt toegelaten of zelf iets mag doen, ze zijn veel te bang dat je je tengels ergens tussen krijgt (of erger...) op hun terrein.
Waarschijnlijk dat die auto nog ergens anders open en bloot heeft gestaan voordat ie bij Deijne kwam.
Bijvoorbeeld bij een berger in afwachting van politie onderzoek of van duidelijkheid vanuit de verzekering.
Maar zelfs als ie doorweekt bij Deijne was aangekomen, zou ik toch de moeite hebben genomen het spul te demonteren en te behandelen.
Bij de meeste auto demontage bedrijven (zoals ze zichzelf tegenwoordig noemen) kom ik het terrein wel op.
Bij een enkele sloop nemen ze me zelfs mee het magazijn in opzoek naar mijn cryptisch omschreven onderdeel.
Sowieso hangt er overal wel een bordje met: "betreden op eigen risico. Wij accepteren geen aansprakelijkheid in geval van schade of letsel"
Of ze zich daarmee echt indekken valt nog te betwijfelen.
Na het S60 motorwissel verhaal mocht ik als zelfbenoemd monteur vandaag toch weer iets nieuws leren (elke dag wel hoor).
Bougie vervangen voor een nieuwe, past de bougiekabel er niet meer op.
Kop van de oude bougies is heel anders. Kreeg ik de tip dat zo'n kopje er gewoon af kan... aha
Zegt mijn vader: Oh dat wist ik dan weer wel... ja lekker op tijd ouwe Heb het ding er 3 of 4 keer opnieuw ingedraaid
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Haha! Nou, bedankt in ieder geval, dat wist ik dus in ieder geval niet! En het was mij al wel eens opgevallen dat die kopjes verschillend zijn... maar nog belangrijker is dat de punt die in de motor steekt geen mm langer is... die speling is echt minimaal daar in de verbrandingsruimte
Haha! Nou, bedankt in ieder geval, dat wist ik dus in ieder geval niet! En het was mij al wel eens opgevallen dat die kopjes verschillend zijn... maar nog belangrijker is dat de punt die in de motor steekt geen mm langer is... die speling is echt minimaal daar in de verbrandingsruimte
De schacht (het schroefdraad deel) mag ook niet korter zijn dan voorgeschreven.
Iedere type bougie heeft een zogenaamde warmte graad, de lengte van de schacht.
Een verkeerde warmte graad kan voor een slechte motor loop zorgen en de bougie kan zelfs smelten in extreme gevallen.
Afgelopen weekend een mooi lederen interieur op de kop getikt voor de V70 van mijn vader als verjaardagscadeau ........ Gisteravond de deurpanelen klaargemaakt en vanmorgen het hele interieur eruit en weer ein. Al met al zo'n 6 uur bezig geweest en de meeste tijd was ik kwijt met de achterbank maar het resultaat mag er zijn: