Wat heb je gedaan vandaag ?

 
 
 
 
 
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4248
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 02.08.2024 - 09:11  ·  #1126
Knap werk! Als je nog een keer met een goed middel (bijv. Colourlock; leerreiniger en daarna voeding) over die zwarte stoelen gaat, dan zien ze er helemaal als nieuw uit. Dat maakt echt een enorm verschil. Ik ben zelf echt geen poetser, maar die craquelé in het zwarte leer en enige glans (op de bestuurdersstoel) doet het er ouder uitzien dan strikt noodzakelijk - terwijl het nu al enorm is opgeknapt natuurlijk!
GrumpyXXL
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wolvega
Homepage: rogerkuypers.eu
Berichten: 338
Geregistreerd: 10 / 2019
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 02.08.2024 - 11:15  ·  #1127
Klopt en dat heb ik al 1 keer gedaan met Cocare color Antraciet en Meguiars Ultimate leather balm en daar is het al heel mooi mee geworden. De rest mag mijn vader doen en voor de volgende verjaardag zal ik hem een setje cadeau doen ;)
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2749
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 14.08.2024 - 20:20  ·  #1128
2 setjes abl xenon gereviseerd, vrijdag wordt het eerste setje gemonteerd in een 2008 S60 met inruil van de doffe koplampen waar de eigenaar nu mee rijd.
De andere set wordt volgende week opgehaald met inruil van een setje doffe koplampen met ingebrande reflectoren.
De andere 2 setjes liggen klaar voor na de vakantie om gereviseerd te worden..
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 54
Berichten: 2281
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 15.08.2024 - 15:53  ·  #1129
Mooi werk zeg. Ik moet ook even aan de slag met de xenon koplampen van mijn P3 V70, althans eentje. Die zijn om te stellen voor links of rechts rijdend verkeer door een of ander plastic beugeltje binnen in de koplamp om te halen. Eentje klikt netjes om, van de andere lamp lijkt de omstelling niet meer te werken en lijkt ook het lichtbeeld niet meer in orde. Heb je daar ervaring mee?
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4248
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 15.08.2024 - 22:04  ·  #1130
Ik heb een uurtje gereden in de V70, de tweehonderdachttienduizendste kilometer op de teller gezet, en via de handsfree aan mijn vader gezegd dat er niet veel te doen was aan de auto buiten het jaarlijks onderhoud, dat hij het gewoon goed doet! Wel moet ik 1 ashoes laten nakijken, daar begin ik zelf niet aan. Fijn karretje is het!
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2749
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 15.08.2024 - 23:32  ·  #1131
Quote door brinkie

Mooi werk zeg. Ik moet ook even aan de slag met de xenon koplampen van mijn P3 V70, althans eentje. Die zijn om te stellen voor links of rechts rijdend verkeer door een of ander plastic beugeltje binnen in de koplamp om te halen. Eentje klikt netjes om, van de andere lamp lijkt de omstelling niet meer te werken en lijkt ook het lichtbeeld niet meer in orde. Heb je daar ervaring mee?


Mooi systeem inderdaad, dat omzetten van lhd-rhd.
Is plastic en rvs mechanisme..
Waarschijnlijk iets afgebroken of verbogen..
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
WalterH
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 43
Berichten: 25
Geregistreerd: 11 / 2020
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 15.08.2024 - 23:43  ·  #1132
Ben met de klokken van mijn s60 2003 bezig geweest. Heb de stekkers van het BC schermpje schoon gemaakt omdat de BC soms wel en soms niet beeld geeft. Kwam bij demontage tot de ontdekking dat hij al een keer gesoldeerd is. Dus ik vermoed dat of het scherm zelf defect aan het gaan is of dat het (zoals ik ergens gelezen heb te maken heeft met slechte contacten.) Ben na het terug monteren nog een keer of wat ingestapt en hij gaf nu elke keer beeld dus dat geeft hoop! Ben benieuwd of als ik morgen weer een stuk gereden heb hij het dan nog doet! En ik ben tot de ontdekking gekomen dat mijn lichtschakelaar kapot is.

Met vriendelijke groet,

Walter
Knoem
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 40
Berichten: 126
Geregistreerd: 01 / 2023
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 16.08.2024 - 14:56  ·  #1133
Vandaag even mijn brandstofpomp vervangen. Met behulp van 3d geprint tool om de ringen te lossen vol goede moet aan de klus begonnen.

1,5 jaar gelden had ik de pomp nog met 2 componenten lijm gefixt maar dit is tijdens mijn afgelopen vakantie in zweden toch weer gaan lekken.

De ringen zaten echt muurvast. En mijn tank zat nog aardig wat benzine in dus daar heb ik ff een paar liter uitgehaald met de extractor.
Al met al geen lastige klus maar je wordt er wel high van.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3343
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 16.08.2024 - 15:09  ·  #1134
Mooi stukje printwerk
Maartjinski
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 44
Berichten: 502
Geregistreerd: 08 / 2022
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 16.08.2024 - 16:17  ·  #1135
Quote door Knoem

Vandaag even mijn brandstofpomp vervangen. Met behulp van 3d geprint tool om de ringen te lossen vol goede moet aan de klus begonnen.

1,5 jaar gelden had ik de pomp nog met 2 componenten lijm gefixt maar dit is tijdens mijn afgelopen vakantie in zweden toch weer gaan lekken.

De ringen zaten echt muurvast. En mijn tank zat nog aardig wat benzine in dus daar heb ik ff een paar liter uitgehaald met de extractor.
Al met al geen lastige klus maar je wordt er wel high van.


Hi 👋

😂
M95
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 447
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 08.09.2024 - 16:43  ·  #1136
Niet vandaag maar gisteren een stom beginnersfoutje met de motor gemaakt...

Bij het wegrijden, na nog geen halve meter slaat onverwacht de motor met een klap af. Omdat dit totaal onverwacht kwam, kon ik de motor niet meer houden. Zelf stond ik gelukkig nog wel.

Gelukkig kwam er net een jongen op een scooter aanrijden welke mij geholpen heeft met rechtop zetten.

Wat blijkt? Het is verstandig om het schijfremslot er niet op te laten zitten als je wilt gaan rijden 🤦🏼

Het stomme is dat ik ook gewoon zo'n waarschuwingsdraadje aan het slot heb zitten maar ik gewoon lekker in gedachten was.

Gelukkig niet meer dan een klein plekje op de valbeugel en uitlaat overgehouden.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3343
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 08.09.2024 - 17:31  ·  #1137
Geluk gehad dan. Die dingen kunnen de remschijf breken.
Maartjinski
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 44
Berichten: 502
Geregistreerd: 08 / 2022
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 08.09.2024 - 17:57  ·  #1138
Quote door M95

Niet vandaag maar gisteren een stom beginnersfoutje met de motor gemaakt...

Bij het wegrijden, na nog geen halve meter slaat onverwacht de motor met een klap af. Omdat dit totaal onverwacht kwam, kon ik de motor niet meer houden. Zelf stond ik gelukkig nog wel.

Gelukkig kwam er net een jongen op een scooter aanrijden welke mij geholpen heeft met rechtop zetten.

Wat blijkt? Het is verstandig om het schijfremslot er niet op te laten zitten als je wilt gaan rijden 🤦🏼

Het stomme is dat ik ook gewoon zo'n waarschuwingsdraadje aan het slot heb zitten maar ik gewoon lekker in gedachten was.

Gelukkig niet meer dan een klein plekje op de valbeugel en uitlaat overgehouden.


Zoiets zou mij op een overvolle markt ofzo kunnen gebeuren...
Wel tof dat die scooter jongen je geholpen heeft.
elevating
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Leeftijd: 36
Berichten: 398
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 08.09.2024 - 18:40  ·  #1139
Oei, mijn vader had dat ook ooit. Blijf het tricky dingen vinden. Mja helaas zijn ze nodig.

Gelukkig kom je er goed vanaf en vergeten zul je het nu niet meer.
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3230
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 08.09.2024 - 19:49  ·  #1140
Uiteindelijk goed afgelopen en het zal je geen tweede keer gebeuren!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0