Wat heb je gedaan vandaag ?

 
 
 
 
 
Winterswijkposse
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Winterswijk
Leeftijd: 50
Berichten: 472
Geregistreerd: 12 / 2021
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 08.09.2024 - 21:59  ·  #1141
Quote door M95

Niet vandaag maar gisteren een stom beginnersfoutje met de motor gemaakt...

Bij het wegrijden, na nog geen halve meter slaat onverwacht de motor met een klap af. Omdat dit totaal onverwacht kwam, kon ik de motor niet meer houden. Zelf stond ik gelukkig nog wel.

Gelukkig kwam er net een jongen op een scooter aanrijden welke mij geholpen heeft met rechtop zetten.

Wat blijkt? Het is verstandig om het schijfremslot er niet op te laten zitten als je wilt gaan rijden 🤦🏼

Het stomme is dat ik ook gewoon zo'n waarschuwingsdraadje aan het slot heb zitten maar ik gewoon lekker in gedachten was.

Gelukkig niet meer dan een klein plekje op de valbeugel en uitlaat overgehouden.


Oei!... verder geen kromme remschijf aan overgehouden?

Gelukkig mij nog niet overkomen. Wel een keer de motor met beleid neer gelegd (keren op een smal weggetje in de eifel , alleen een handkap kapot). En wat ook niet fijn is als de motor afslaat en je net een links of rechts af wil slaan 🙈... dan rolt de motor ook niet meer en dan is het lastig balanceren met een 270 + kg R1200RT
M95
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 447
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 09.09.2024 - 08:35  ·  #1142
Quote door Winterswijkposse

Oei!... verder geen kromme remschijf aan overgehouden?

Gelukkig mij nog niet overkomen. Wel een keer de motor met beleid neer gelegd (keren op een smal weggetje in de eifel , alleen een handkap kapot). En wat ook niet fijn is als de motor afslaat en je net een links of rechts af wil slaan 🙈... dan rolt de motor ook niet meer en dan is het lastig balanceren met een 270 + kg R1200RT

Niet voor zo ver ik optisch en op gevoel kan beoordelen. Hij ziet er prima uit en ik hoor en voel niks afwijkends.

Dat laatste heb ik (gelukkig) niet gehad en is met het gewicht van de Pan European ook geen pretje.

Voorheen hing ik het waarschuwingsdraadje om de remhendel maar sinds het voorval gaat hij om de gashendel. Als ik hem nu nog over het hoofd zie.... 🤣

Zeg nooit nooit maar ik denk dat dit mij inderdaad geen tweede keer overkomt.
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2070
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 09.09.2024 - 10:28  ·  #1143
Gelukkig viel het mee!
Gebeurde mij pas ook.. het geluk was nog dat ik zittend op de motor een klein stukje achteruit liep en het slot het spatbord raakte. Hierdoor plastic helaas deels gescheurd. In alle haast met aankomen had ik het elastiekje niet om de remhendel gedaan.. won't happen again :-)
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4251
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 10.09.2024 - 10:45  ·  #1144
Mijn motor heeft al zo vaak een 'dirt nap' gemaakt dat me daar niet zo'n zorgen meer om maak (daarom ook bewust een wat ouder model gekocht zodat ik niet op een krasje meer of minder hoef te kijken)... hoort bij off-roaden... steile hellingen die glibberig zijn of met losse stenen, modder, langzame haarspeldbochten met gravel of zand, tja, dan is een foutje gauw gemaakt. Op stenen of asfalt is wel een ander verhaal, dan is de schade gauw wat serieuzer... laatst helaas ook zelf bij de hand gehad, helaas lagen er rotsen naast de weg toen ik omkiepte (voorwiel gleed weg tegen de rand van een trekkerspoor)... ik heb nog wat plastic te repareren, ik kwam er bij de volgende rit pas achter dat ik schade had :-(
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 100
Berichten: 1528
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 12.09.2024 - 17:54  ·  #1145
Vandaag de hele dag op t strand liggen niksen in Fuengirola🌞🌞

Marcel classic v70
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 314
Geregistreerd: 01 / 2022
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 12.09.2024 - 20:01  ·  #1146
Al 2 dagen bezig met het bouwen van een winterhok voor de cavia's van mn dochter
Met verwarming en verlichting
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4251
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 13.09.2024 - 09:17  ·  #1147
Spier1968
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Houten
Leeftijd: 56
Berichten: 348
Geregistreerd: 01 / 2020
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 13.09.2024 - 10:09  ·  #1148
Quote door Bolbo

Zo dan, er zijn een hoop mensen die het met minder moeten doen


Bedoel je het zonnige weer van Jos of de cavia's van Marcel? 😉
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4251
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 13.09.2024 - 12:55  ·  #1149
 
Selected quotes for multi-quoting:   0