Wat heb je gedaan vandaag ?

Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

· 
Posted: 10.01.2025 - 10:38  ·  #1216
Dankjewel Dimitri en Hans, dat geeft toch weer een beetje hoop. De band tussen mij en hond is er absoluut.
Ik heb het complete verhaal ook aan een rechten student gegeven, al haar leraren zijn advocaat en ze vind het een interessante casus die ze wel wil uitzoeken.
Tussenpersoon om de hond wekelijks uit te wisselen zou de vader van mijn ex kunnen zijn, dus ja in principe zijn er wel mogelijkheden. Het ontbreekt een beetje aan medewerking.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 10.01.2025 - 10:51  ·  #1217
Afhankelijk van hoe moeilijk en conflictief de situatie wordt, zou ik toch afwegen of je je moet blijven vastklampen aan deze hond. Ik ben ook echt een hondenmens en ben er al twee verloren (vanwege ongeneeslijke ziekte vd honden) waar ik echt verknocht aan was dus ik wil zeker niet zeggen 'het is maar een hond', maar bij ons na een tijdje (zeg een jaar...) zonder hond kwam er toch weer een andere hond waar ik ook blij mee ben, dus weeg voor jezelf af hoe veel hartzeer deze situatie oplevert op lange duur en of je niet sneller weer gelukkig wordt door je verlies te accepteren en een eigen hond te nemen waar je een nieuwe band mee kan opbouwen. Hopelijk niet te vroeg maar het is een mogelijkheid, net als de andere voorstellen om je legale positie te evalueren en evt te doen gelden.
1-wiel
Koplamp deskundige
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 25.01.2025 - 14:01  ·  #1218
Wat koplampen voorzien van nieuw verchroomde reflectors en kunstof lenzen..
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.02.2025 - 10:49  ·  #1219
Naar Polestar space in Zwolle geweest met een maat van me , die is aan zijn derde xc60 bezig .

Maar is gaan kijken of het wat is voor ons in de toekomst , was best wel blij verrast door de auto's , en dan vooral de ruimte achter het stuur , ik kan in alle modellen goed zitten met mijn 2mtr lengte .
Niet gereden met de auto's , hoef ik ook niet komt wel als het zo ver is , en dat zal nog wel even duren , gezien de v70 me nog steeds goed bevalt .
Grap is wel dat ik met de v70D5 niet echt duurder uit ben , de wegenbelasting van bv de 3 komt op 165E in de maand volgend jaar , en dan de Tank(accu vol) 100kw is 30E voor 500km ongeveer , met de v70 kom ik voor dat bedrag ongeveer 450km .
gewoon even met de losse pols de getallen .
Ze wegen een hoop dus dat gaat je best wat kosten , onderhoud zal goedkoper zijn normaal gesproken , de aanschaf is wel ander koek , want ze kosten wel wat .
Ben wel het meest gecharmeerd van de kleinste van het stel de Polestar 2 , ben geen suv fan vind ze niet echt mooi , de 4 zonder de achterruit vond ik ook mooi , de 3 is niet mijn ding , binnen zijn ze alle 3 mooi .
Die maat van me was er wel weg van de 3, en die vind de hoge zit belangrijk .

Was leuk vertoeven , en netjes te woord gestaan .
Klaasw
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.02.2025 - 18:03  ·  #1220
Als ik moest kiezen werd het een Polestar 1 😎
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.02.2025 - 01:03  ·  #1221
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 15.02.2025 - 01:27  ·  #1222
Mag een Mercedes project one ook ? 😎
Moikke
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 15.02.2025 - 11:51  ·  #1223
Naar Rutte autosloop geweest voor wat losse onderdelen. Kwam terug met wat bekleding, originele rolgordijntjes achter (waar de haakjes voor bevestiging bovenaan het raam is afgebroken, dus even zelf wat pielen), tankdopsluitmechanisme, stevige originele vloermatten en binnenspiegel.
Blijft leuk daar rondstruinen. Wat dat kleine spul meenemen (ontbrekende schroefjes, clips e.d.), ipv bij de dealer of Ali (per 10/100-tallen).
GrumpyXXL
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Homepage: rogerkuypers.eu
Subject:

· 
Posted: 15.02.2025 - 14:08  ·  #1224
Vanmiddag de oude S80 weer aan de praat gekregen. Onlangs wilde ik hem na ruim twee maanden stilstaan weer starten maar het startslot werkte niet mee. Uit voorzorg maar even de accu aan de lader gezet en vanmorgen weer geplaatst. Een paar drupjes WD40 in het contactslot en de sleutel en het werkte weer mee. Na het starten stopte binnen 10 seconden de motor en na 30 seconden doorstarten kwam hij weer op gang. Een behoorlijke mistflard op de oprit en ik heb hem een paar minutem laten draaien en alles is weer als vanouds ....

Uit voorzorg ook wat WD40 in het contactslot van de nieuwe S80 gedaan.
Spier1968
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

· 
Posted: 15.02.2025 - 17:52  ·  #1225
Vandaag om 07:00 gaan rijden naar Frankrijk, Haute Marne (676km gereden). Om 15:00 aangekomen bij ons klusparadijs dat gelukkig al gedeeltelijk af is. De Volvo gaf geen krimp. Om 14:50 aangekomen na 3 stops om lpg (bij) te tanken. Alles weer opgestart hier, hout gehakt en nu heerlijk bij de kachel. Normaal gaan we samen, maar nu een week alleen. Ik heb ongeveer nog 2x zoveel vakantiedagen voor dit jaar dan mijn lief. Dus boeken lezen, af en toe hout hakken, een beetje rondstruinen in het bos en de regio. En wijn halen om weer mee terug te nemen. Enige klusje is de schuur opruimen zodat daar in april een aanhanger bij past.....
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 15.02.2025 - 18:36  ·  #1226
Klinkt goed! Lekker ontspannen en off grid.
Spier1968
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

· 
Posted: 15.02.2025 - 18:57  ·  #1227
Quote door joriz

Klinkt goed! Lekker ontspannen en off grid.

Precies dat! 😁
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 15.02.2025 - 23:29  ·  #1228
Quote door olaf

Naar Polestar space in Zwolle geweest met een maat van me , die is aan zijn derde xc60 bezig .

Maar is gaan kijken of het wat is voor ons in de toekomst , was best wel blij verrast door de auto's , en dan vooral de ruimte achter het stuur , ik kan in alle modellen goed zitten met mijn 2mtr lengte
Ben wel het meest gecharmeerd van de kleinste van het stel de Polestar 2 , ben geen suv fan vind ze niet echt mooi , de 4 zonder de achterruit vond ik ook mooi , de 3 is niet mijn ding , binnen zijn ze alle 3 mooi .
Die maat van me was er wel weg van de 3, en die vind de hoge zit belangrijk .

Was leuk vertoeven , en netjes te woord gestaan .

De Polestar 2 is zeker een mooie auto, heeft meer karakter dan een Tesla.
Maar als ik nu zou moeten kiezen en nergens op zou hoeven letten dan werd dat zonder meer de Fisker Karma (aanbod is zeeeer beperkt). Die heb ik “live” gezien en dat vind ik werkelijk zo’n bijzonder mooie auto die niet te vergelijken is met andere auto’s, het is een lange en lage 4-deurs auto die als een sportauto oogt. Of die praktisch en betrouwbaar is weet ik helemaal niet maar vind die auto zeer bijzonder.
olaf
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.02.2025 - 08:32  ·  #1229
Fisher karma , tja ziet er mooi uit , maar ik wil een betrouwbare auto , en dat is een Fisker niet .
Heb er hier geregeld 1 op de stoep gehad , en die gerepareerd voor een collega , kon er ook nergens mee terecht voor reparatie .
De looks waren inderdaad goed .
Ander ding was wel , hij ging maar 50km dacht ik op de accu en dan sprong de benzinemotor met de dikke generator bij , dan klonk de auto als een grasmaaier (wel een snelle), dit was wel een van de eerste , is ook al 2x failliet gegaan .

Selected quotes for multi-quoting:   0