Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

hsv70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 06.01.2016 - 09:50  ·  #4276
De groene V had al een tijdje last van een iets te sportief geluidje.
De kids vonden het prachtig, vader iets minder en moeder vond het ronduit beschamend.
Dus maar even bij mijn garage op de brug gezet, en gelukkig niet meer dan een slecht zittende klem die de achter- en midden/voordemper bij elkaar moet houden.
TeunEbb
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Leeftijd: 31
Subject:

· 
Posted: 06.01.2016 - 09:59  ·  #4277
Gisterenavond maar eens goed de ramen van de s60 gewassen en daarna voor het eerst dat ik het gebruik ingewreven met RainX, vanochtend regende het dus kon gelijk het effect zien. Moet zeggen dat ik zeer tevreden ben boven 60km per uur glijden de druppels gewoon van het raam zonder de ruitenwissers aan te doen. Moet wel zeggen dat de ruitenwissers iets meer moeite hebben om er goed overheen te glijden het is allemaal wat stroever geworden. of het kan gewoon aan mijn action ruitenwissers liggen :P

Benieuwd hoelang het blijft zitten.
hsv70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.01.2016 - 12:51  ·  #4278
Bijkomend voordeel van het gebruik van RainX is dat de ruit bij vorst en stuk makkelijker te krabben is :thumb:
Lupo Roffel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

· 
Posted: 06.01.2016 - 15:40  ·  #4279
Dan denk ik inderdaad dat het je ruitenwissers zijn, bij mij zit er ook Rain X op en de wissers glijden er soepeltjes over.

Lekker spul toch, dat Rain X.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 06.01.2016 - 22:57  ·  #4280
Deze week klusweek:

* zowel versnellingsbaksteun als de twee steunen van de 'strutbar' met PolyMax dichtgekit; nu eindelijk van de motorkanteling af. Goedkope en goede oplossing
* remmerij achter vervangen: ATE schijven, blokken en voering.
* glijblokjes van de ramen vervangen; loopt meer soepel en geluidloos.
* olie + filter vervangen.

kan die weer even mee
Kaaskop
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.01.2016 - 15:59  ·  #4281
De portier rubbers ingevet, winter ruitensproeier vloeistof getankt, een fles ruit-ontdooier in de auto gelegd en getankt.
TeunEbb
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Leeftijd: 31
Subject:

· 
Posted: 08.01.2016 - 16:34  ·  #4282
Quote door Lupo Roffel

Dan denk ik inderdaad dat het je ruitenwissers zijn, bij mij zit er ook Rain X op en de wissers glijden er soepeltjes over.

Lekker spul toch, dat Rain X.

Toch van weekend maar eens kijken na kwaliteits wissers, gaat soms zo stroef dat ik bang ben dat het motortje bij een te lange tijd de geest gaat geven. Goedkoop is duurkoop ( al kosten ze bij de action 3 euro per stuk :P
Michelnoord
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.01.2016 - 23:53  ·  #4283
Samen met GrunnS60 mijn verbruik op KM/L gezet, wel even wennen in het begin.
Waar normaliter een 6 een prima verbruik is, namelijk 1 op ca 16 is dit nu ineens hele andere koek :'(

Frank heeft even met zijn deskundige oog gekeken en de auto is (op een paar kleine dingetjes na) door de "keuring" gekomen :D

Bedankt Frank voor je kennis, hulp en gezelligheid.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 09.01.2016 - 00:36  ·  #4284
Hoewel altijd gevaarlijk: ik vond m erg goed; motor klinkt goed, geen noemenswaardige meldingen in vida en mooi droog blok.
morgen gaat ie even bij martin langs voor een automaten flush en beoordeling van de bak. stuurt goed; hydroliekolie ietsjes donkerder groen maar niet noemenswaardig en prima olie pijl en kleur. luchtfilter was mooi schoon. alleen de beruchte onderste en bovenste bloksteunen zijn stuk, maar dat is eigenlijk niet eens voelbaar. tot nu toe dus prima :thumb: :thumb:
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 09.01.2016 - 06:55  ·  #4285
Dat klinkt goed.
Altijd fijn te horen, als je een andere auto hebt gekocht.
Denk wel dat Martin het vandaag druk gaat krijgen. :bandit:
Bover
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.01.2016 - 10:27  ·  #4286
Ik ook nog nooit gehoord van GROM.
wauw die grom is apparaat waarmee je gewoon je iphone/spotify j]kunt afspelen in een My 2006 V70?

Tja wat kost dat?
Vandaag zelf olie ververst met spoeling vooraf interne blok en filters vernieuwd. :D
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.01.2016 - 11:00  ·  #4287
Ik doe niks , lig op de band met een kopje koffie , terwijl een professionele poetser in mijn schuur bezig is de met de Volvo .
Wassen , polijsten , en uiteindelijk in de lakverzegeling , zal als ie klaar is eind van de dag het resultaat laten zien .

Ben zelf ook benieuwd , en uiteindelijk vooral hoe lang het mee gaat zo een lak verzegeling .
Domaso

Subject:

· 
Posted: 09.01.2016 - 11:01  ·  #4288
Quote door Bover

Ik ook nog nooit gehoord van GROM.
wauw die grom is apparaat waarmee je gewoon je iphone/spotify j]kunt afspelen in een My 2006 V70?

Tja wat kost dat?
Vandaag zelf olie ververst met spoeling vooraf interne blok en filters vernieuwd. :D

topic.php?p=200458#real200458
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.01.2016 - 13:55  ·  #4289
Hier even de plaatjes , na een professionele poetsbeurt , met lakverzegeling .
Hij was er om 9;15 en is een 15min geleden naar huis gereden , een dikke 4uur bezig geweest ,pauze deed ie niet aan , kon pas een bakkie aan hem kwijt toen ie klaar was .
Auto was redelijk schoon nog , paar dagen geleden gewassen , heeft ie nog is over gedaan met zijn eigen spullen (shampo's )etc .
Daarna droog gemaakt , zijn poets machine gepakt en aan de slag gegaan , toen ik kwam kijken uiteindelijk was is al bezig met de verzegeling , moet zeggen het ziet er erg mooi uit . :thumb:

Kreeg er een emmer met was producten bij , eerst een spulletje om in te weken en af te spoelen met de hoge druk reiniger en dan een speciale shampoo met conditioner om de auto te wassen en de verzegeling zo goed mogelijk in stand te houden .
Was handschoen en een doek om droog te wrijven na wassen .
EN een uitleg in stappen voor een goed resultaat , goh dat autowassen komt nog wat bij kijken zeg . :yes:
Certificaat met 3 jaar garantie , leuk ,weet niet of dat echt nut heeft maar goed .

Dit alles voor 200 euro , dat is wel geld maar het ziet er puik uit vind ik .

Enige is , die stalen wielen met winterbanden doen de auto geen goed , toch is op zoek naar lichtmetaal , als deze bandjes af zijn , of zat ik is te denken de stalen velgen zilver spuiten en zonder wieldoppen , beetje retro look is misschien ook wel mooi .

hsv70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.01.2016 - 16:04  ·  #4290
Ziet er netjes uit Olaf.
Voordeel van lakverzegeling is dat je de poldermodder er makkelijk weer afspuit.
De Hyundai van mijn vader heeft het ook gehad en dat werkt nog steeds aardig na 2,5 jaar.
Moest er destijds wel even iets met voor betalen dan 200 euro.

Selected quotes for multi-quoting:   0