Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

René-s60
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 16.01.2016 - 16:02  ·  #4321
Was eigenlijk gisteren :'(

na lang zoeken/vragen bij de dealer :thumb:

Mimas jawel en zo blij :D

inclusief winter banden er op Vredestein snowtrack 3 :-)
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.01.2016 - 16:36  ·  #4322
Quote door flevodirk

Quote door olaf

Zo gisteren pakketje binnen gehad met wat poets spulletjes .

Nu heb ik sinds 15dec na de hernia operatie niets meer gedaan aan auto's of wat dan ook , alleen de fysio oefeningen en wandelen , maar het gaat inmiddels zo goed , ver boven verwachting dat ik langzaam aan wat dingetje kan doen .

En de eerste is inmiddels gedaan , de auto heeft een lakverzegeling gekregen(laten doen) , en daarna was het aan mij de beurt om het interieur en ruiten is helemaal aan te pakken .
De ruiten hebben een paar coatings met jetseal109 gehad , en het interieur heb ik gezogen , dash etc stofvrij gemaakt en het leer heeft een laagje colorlock protector gehad .

Heb hem in duitsland gekocht vorig jaar en heb hem toen wel in de was gezet , inmiddels dus 1 jaar geleden , maar zo mooi als nu is is ie eigenlijk nog niet geweest , wordt een feest om dadelijk weer mee te rijden .

Waarom Jetseal109 voor de ruiten gebruikt Olaf? Daar gebruikt men toch meestal Rain-x e.d. voor? ik was even nieuwsgierig.. blij je kar mooi blinkt natuurlijk :-) en succes met je herstel hoor.
DJ

Omdat rainx zo snel verdwenen is , wilde ik dit is proberen .
Hidde86
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 104
Subject:

· 
Posted: 16.01.2016 - 20:31  ·  #4323
vandaag CRC LMM cleaner binnen gekregen en gelijk gebruikt mijn LMM was super smerig de motor loopt nu ongeveer 200 RPM lager bij stationair
Tenck
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 18.01.2016 - 14:21  ·  #4324
Het was niet vandaag, maar afgelopen weekend (en een beetje het weekend er voor).

- Automaatbak laten spoelen bij de spoeldag op 9 januari, aanrader!
- Bovenste motorsteun vervangen, boel trilt een stuk minder nu.
- Gasveren honden/bagagerek vervangen, die waren lam en het rek hing aan een zelfgeknutseld haakje.
- LMM schoongemaakt, auto rookt een stuk minder nu bij vollast.
- Turbo inlaatslang vervangen, de oude was wel erg zacht geworden.
- Gebroken veer rechtsvoor vervangen, auto trekt nu niet meer naar rechts en trilt niet meer ;).

En op de plank ligt nog een nieuwe alarm sirene, maar die knutselen we later er wel in. Daar had ik afgelopen weekend geen tijd meer voor.

De spulletjes voor de eerste onderhoudsbeurt liggen ook al klaar (OEM filters, vloeistoffen etc.) maar dat duurt nog 10.000 km voordat ik daarmee aan de slag mag.
Mark
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 18.01.2016 - 14:57  ·  #4325
Kijk je gaat voortvarend te werk!
Die bovenste motorsteun toch maar vervangen dus... ding was echt gaar had ik het toch goed gezien toen je automaat gespoeld werd.
Hou er rekening mee dat de onderste baksteun (torsiesteun) dan ook gaar is je zal dit alleen gedemonteerd kunnen zien, gemonteerd kan deze nog redelijk lijken.
Tenck
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 18.01.2016 - 16:23  ·  #4326
Quote door Mark

Kijk je gaat voortvarend te werk!
Die bovenste motorsteun toch maar vervangen dus... ding was echt gaar had ik het toch goed gezien toen je automaat gespoeld werd.
Hou er rekening mee dat de onderste baksteun (torsiesteun) dan ook gaar is je zal dit alleen gedemonteerd kunnen zien, gemonteerd kan deze nog redelijk lijken.

Ik twijfelde daarvoor al over die motorsteun, ik zocht gewoon een beetje bevestiging om em te vervangen ;-).

Goede tip van de torsiesteun, ik voeg em toe op het todo lijstje. Even voor de zekerheid: gaat het om steun met onderdeelnummer 30680750?
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 18.01.2016 - 18:53  ·  #4327
Klopt, dat is hem inderdaad.
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Subject:

· 
Posted: 18.01.2016 - 19:07  ·  #4328
Olie maar weer eens bijgevuld. Kon me de laatste keer niet meer herinneren en dat was duidelijk...hing nog maar een drupje aan de peilstok :o Zal wel komen door de vele ritten op hogere snelheid de afgelopen tijd. En even flashlube aangevuld, nu kan ik zeker weer een maandje vooruit!
DinanT5
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 19.01.2016 - 16:34  ·  #4329
Heb net de kaarsjes van het stadslicht vervangen door een setje LED's ...

Duidelijk verschil .. :D :thumb:
Ricardo
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 52
Subject:

· 
Posted: 19.01.2016 - 21:27  ·  #4330
Even een update van de afgelopen week:

Vrijdag bij Autohûs in Haren de HU-850 laten vervangen door een gereviseerd exemplaar, nu heb ik weer verlichting achter alle knoppen van de radio. Ook de computer laten uitlezen, monteur zag alleen een melding over de kachelkleppen, die heeft hij gereset omdat de kachel het in mijn optiek prima doet. Eens kijken of de melding terugkomt.

Zaterdag toch maar winterbanden op de velgen laten zetten, er lag hier in het Noorden een aardige pak sneeuw en op de Bridgestone Potenza zomerbanden die erop lagen had ik weinig in te brengen... We hebben de auto pas sinds begin december dus waren er nog niet aan toegekomen maar nu was het toch wel nodig. De Vredesteins zijn ook een stuk comfortabeler, de Bridgestones zijn echt kneiterstug.

Dit weekend kreeg m'n klapsleutel ook nukken: waar bij anderen de sleutel lam wordt vond die van mij het nodig om juist niet meer ingeklapt te willen worden. Dus zondag nog een nieuw kopstuk besteld bij Wenmar en vanavond de baard en transponder overgezet. Was nog een aardig klusje om hem open te zagen en de transponder eruit te krijgen. Het gedeelte waar de transponder in zit heb ik bij gebrek aan een Dremel heel voorzichtig langs de slijpmachine gehaald totdat er nog een dun stukje plastic over was. Toen was de transponder er voorzichtig uit te schuiven. Na het kopstuk weer in elkaar te hebben gezet de sleutel getest, alles werkt naar behoren. I'm a happy camper.
SvenSka75
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 19.01.2016 - 21:34  ·  #4331
Quote door DinanT5

Kun je misschien vertellen welke je precies gebruikt hebt?
DinanT5
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 19.01.2016 - 22:12  ·  #4332
Quote door SvenSka75
Quote door DinanT5
Kun je misschien vertellen welke je precies gebruikt hebt?
Goed punt .. :D

Ik heb ze via een jongen op het 40forum geregeld, het zijn deze:

Quote door EnigmaEll

en dan de 5500K versie
Diechel
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.01.2016 - 15:16  ·  #4333
Vandaag mijn ruiten schoongemaakt en behandeld met rain-X.
Werking airco magneet koppeling gecontroleerd, werkte goed. Beetje raar gedrag wanneer alles op automatisch staat. Buiten 5 graden buiten slaat de airco-pomp ~3s aan en dan wacht hij ~15s en slaat daarna weer ~3s aan. Instelling binnentemperatuur 24 graden. Misschien sensor bij onder bij de bestuurder niet helemaal lekker.

Ook het stof verwijderd van de sensor in de climate-control met een tie wrap. Heel voorzichtig stof eromheen weg gehaald. Toen hij schoon was zag ik dat hij gebroken was. Mogelijk was hij dit al aangezien ik dat ding bijna niet aangeraakt heb. Misschien verklaart die sensor het rare gedrag van de airco. Bij het loskoppelen van de groene stekkers in de climate-control dient de accu afgekoppeld te zijn toch? dit om SRS storingen te voorkomen? Bij aansluiten van accu de sleutel in positie 2 als ik het goed heb begrepen.

Ga proberen om het pootje er voorzichtig aan te solderen, zo niet moet ik wat anders verzinnen.
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

· 
Posted: 20.01.2016 - 16:23  ·  #4334
Quote door Diechel

Vandaag mijn ruiten schoongemaakt en behandeld met rain-X.
Werking airco magneet koppeling gecontroleerd, werkte goed. Beetje raar gedrag wanneer alles op automatisch staat. Buiten 5 graden buiten slaat de airco-pomp ~3s aan en dan wacht hij ~15s en slaat daarna weer ~3s aan. Instelling binnentemperatuur 24 graden. Misschien sensor bij onder bij de bestuurder niet helemaal lekker.

Ook het stof verwijderd van de sensor in de climate-control met een tie wrap. Heel voorzichtig stof eromheen weg gehaald. Toen hij schoon was zag ik dat hij gebroken was. Mogelijk was hij dit al aangezien ik dat ding bijna niet aangeraakt heb. Misschien verklaart die sensor het rare gedrag van de airco. Bij het loskoppelen van de groene stekkers in de climate-control dient de accu afgekoppeld te zijn toch? dit om SRS storingen te voorkomen? Bij aansluiten van accu de sleutel in positie 2 als ik het goed heb begrepen.

Ga proberen om het pootje er voorzichtig aan te solderen, zo niet moet ik wat anders verzinnen.

Vaak op de sloop te scoren!
Diechel
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.01.2016 - 16:34  ·  #4335
Dacht kijk eens waar de bestuurders temperatuur sensor zich bevindt. Op het forum heb ik gelezen dat deze ergens bij de pedalen zit. Kan alleen de betreffende sensor niet vinden. Wel 2 losse stekkers die in die ruimte liggen, zie foto's.

Ook lag er een zekering 5A op de afdekkap, boekje erbij gepakt maar kan niet vinden waar die vandaan komt, mogelijk reserve. Geen storingen of dingen die niet werken op het lampje van de passagiersspiegel na :)
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).

Selected quotes for multi-quoting:   0