Omdat de jongeheren op de achterbank klachten hadden over de dunne/slappe zitting van de achterbank heb ik die inwendig laten aanpassen. Er is nieuw, ander, schuim ingegaan en dat zit echt heel anders.
Nu kunnen we met een rustige achterban(k) op vakantie.
Gelijk de kans gepakt om het leer te reinigen en te voeden.
Vandaag de auto laten uitlijnen nadat de koppeling vervangen is (en het hele subframe er onder uit is geweest). Het positieve is dat het slechts minimaal verkeerd stond, alleen de thrust angle en 1 stuurstang moesten iets worden versteld. Dus als je het op de juiste manier demonteert heeft het geen grote gevolgen voor de uitlijning. Maar hij stuurt nu wel merkbaar beter!
En de monteur had het kontakt op 2 laten staan. Na een half uur met ook nog de rem er op: "accu spanning laag" en niet meer te starten........
(Accu is twee jaar oud en origineel volvo)
Nika aan mijn wagen gedaan, hij is vies.. mede dankzij de bouwstraat voor onze deur.. wassen heeft momenteel geen enkele zin
Nog wel even een milieusticker aangebracht, mooie kleur, grün :thumb:
Niet vandaag maar vorige week; bobine laten vervangen. Auto begon ineens bij optrekken naar boven de 3500tpm te stotteren en een geel storingslampje begon te knipperen maar verdween ook weer. Later kwam het stotteren weer terug, was net tijdens het inhalen, heel handig :thumb: en het lampje bleef nu ook branden. Maandag maar even laten uitlezen bij de dealer en die vermoedde dat de 1e bobine de schuldige was, die zou soms doorslaan. Bobine 1 & 2 even omgewisseld om te kijken of nu de storing op 2 kwam en dat was het geval, ding vervangen en nergens meer last van. Auto lijkt nu ook netter door zijn toeren te lopen, bij inhaalacties bijv, dus misschien was die al langer niet helemaal goed.
Ik heb niks aan mijn Volvo gedaan maar de aircospecialist wel.
Vorige week MarcO's Dice aan de Volvo gehad om het dimlicht uit te zetten. Na het uitlezen bleef er keer op keer een fout bij de airco omhoog komen, iets met de druk. Ik dacht, o even laten vullen en klaar. Helaas bleek dit een kapotte condensor te zijn. Deze is gisteren vervangen en de airco is weer ijskoud!
Eindelijk tijd om de andere achterremklauw te reviseren. Het vreemde is dat de binnenste cilinder vast zat, maar nagenoeg geen sporen van oxidatie, terwijl de buitenste cilinder er zo uitkwam en aardig wat meer sporen van oxidatie had.
Ze zitten nu weer in de klauw met vet en nieuwe rubbertjes, zometeen de boel verder afmonteren en ontluchten.
Ik heb z'n heel klein dingetje met vet (5ml) gehaald bij het revisiesetje. Dit is wit vet, en ik heb dr een minder goed gevoel over dan het vet uit de blauwe ATE tube. Maargoed, ik heb nu niks anders dus 't moet maar .
Vandaag de middelste en achterste demper vervangen, oude begonnen te lekken op een paar punten en de ophanging al gedeeltelijk helemaal weggeroest. Verder nog de bekabeling voor de PA200 getrokken en aangesloten natuurlijk. Morgen nog netjes wegwerken en dan op naar de volgende klusjes; onderstel, steunen en distributie....
Eindelijk tijd om de andere achterremklauw te reviseren. Het vreemde is dat de binnenste cilinder vast zat, maar nagenoeg geen sporen van oxidatie, terwijl de buitenste cilinder er zo uitkwam en aardig wat meer sporen van oxidatie had.
Ze zitten nu weer in de klauw met vet en nieuwe rubbertjes, zometeen de boel verder afmonteren en ontluchten.
Alles is weer gemonteerd en ontlucht, en het loopt mooi vrij.
Weer een klussie plat
ik heb geconcludeerd dat de motor van de centrale deur vergrendeling linksachter gaar is dus die moet vervangen worden.
de motorsteunrubber ingescheurd is dus die kan ook op de lijst en het lampje in de bovenstijl passagierskant is ook kaduuk dus die ook maar nieuw.
en geprobeerd de stoelverwarming bestuurderskant te fixxen ook niet gelukt....
wat wel gelukt is.....
alles knopjes ontvet en ontplakt, een klik in de deur weer gemaakt torx aangedraaid, en originele zonnescherm in de deurstijl gemaakt zodat zoonlief weer makkelijk naar buiten kan kijken.
work in progress on the v70 classic
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Gisteren beide slangen van de voorremmen vervangen. Was gelukkig een eenvoudig klusje, met kruipolie krijg je bijna alles los. :thumb: Dit was het enige afkeurpuntje voor de APK. Kan ie morgen goedgekeurd worden.