Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

SvenSka75
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 08.02.2016 - 20:50  ·  #4426
Vandaag bij Raijmond de Ardeca olie van de reclame gehaald en tevens de bovenste motorsteun, bij thuiskomst gelijk olie en filter ververst en de nieuwe motorsteun gemonteerd, heerlijk verschil weer, had het gevoel al, maar nu definitief merkbaar, dat het blok voorheen kantelde bij optrekken. Weer een puntje van de lijst schrappen.
hnoordhuis
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

· 
Posted: 09.02.2016 - 20:05  ·  #4427
Goedgekeurd, ben ik weer een jaar vanaf. :D
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 10.02.2016 - 21:42  ·  #4428
Auto liep als een tractor. ANWB erbij gehad, cilinder liep niet goed. Nieuwe bobine gescoord en we kunnen weer :thumb:
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 10.02.2016 - 22:16  ·  #4429
zo eindelijk thermostaat en temperatuur sensor vervangen. Dat was een makkelijk en snel klusje. echt preventief was t volgens mij niet meer want de temp meter bleef al een eindje voor het midden staan sinds een paar dagen= thermostaat stuk normaliter.
BIGW
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 10.02.2016 - 23:25  ·  #4430
Vandaag een ander forumlid thuis gehad welke Vida bij zich had om mijn airbag melding te resetten welke was opgekomen na het vervangen van lampje bij klimaat regeling.

Hij heeft netje de meldingslijst van voor en na het resetten na mijn doorgemaild, verder natuurlijk nog even lekker geboord over wat we allemaal met onze Volvo's hebben gedaan, en wat we er nog mee willen!!

Bedankt Teun
Piet_piraat
Subject:

· 
Posted: 11.02.2016 - 07:59  ·  #4431
Quote door VolvoS60Racer

Dan schrik je wel......was je bedrading wel goed?
Gelukkig had ik het al eens eerder meegemaakt, dus had een vermoeden wat er aan de hand was (geen autotechneut, maar wel een goed stel hersenen ;)). Nog een stuk naar huis gereden maar ANWB adviseerde om geen lang stuk meer te rijden ivm mogelijk beschadigen van de katalysator. Leenauto geregeld toen ik me net voor sluitingstijd bedacht dat ik bij de lokale onderdelenboer alvast een bobine kon gaan bestellen. Hadden ze 'm nog liggen :D. Meteen erin gemeubeld dus, en alles loopt weer.
Toch prettig, kan ik de komende twee dagen m'n geplande 500km rijden op goedkope LPG ipv op relatief dure benzine in een minder comfortabele auto =)

Bedrading is op zich prima (nog gecheckt samen met ANWB). Het beschermende plastic er omheen is wel een heel eind versleten/afgebrokkeld, dus daar moet ik binnenkort maar eens naar kijken. Niet direct een haastklus.
TeunEbb
VolvoV70forum fan
Leeftijd: 31
Subject:

· 
Posted: 11.02.2016 - 10:26  ·  #4432
Quote door BIGW

Vandaag een ander forumlid thuis gehad welke Vida bij zich had om mijn airbag melding te resetten welke was opgekomen na het vervangen van lampje bij klimaat regeling.

Hij heeft netje de meldingslijst van voor en na het resetten na mijn doorgemaild, verder natuurlijk nog even lekker geboord over wat we allemaal met onze Volvo's hebben gedaan, en wat we er nog mee willen!!

Bedankt Teun

Fijn dat ik kon helpen ;D daar is het forum toch voor... Daarbij ik was toch in de buurt, succes met de veren inbouwen :thumb:
foekie
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 39
Subject:

· 
Posted: 11.02.2016 - 21:48  ·  #4433
Vandaag xenon ingebouwd! Werkt als een tierelier!!

Wat lees ik Teun, jij kunt met Vida uitlezen??
Ik ga je even pb-en voor hulp!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 11.02.2016 - 23:32  ·  #4434
haha mijn eigen quote aanvullen.

vandaag temp meter weer mooi in t midden en ong 850 ipv 1000 rpm stationair.

Quote door GRUNNS60

zo eindelijk thermostaat en temperatuur sensor vervangen. Dat was een makkelijk en snel klusje. echt preventief was t volgens mij niet meer want de temp meter bleef al een eindje voor het midden staan sinds een paar dagen= thermostaat stuk normaliter.

BIGW
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.02.2016 - 08:46  ·  #4435
Quote door TeunEbb

Quote door BIGW

Bedankt Teun

Fijn dat ik kon helpen ;D daar is het forum toch voor... Daarbij ik was toch in de buurt, succes met de veren inbouwen :thumb:

Gisteravond (Donderdag) de V70 op de brug gehad bij VRV, rubbers en kogels gecontroleerd, de rubbers van de onderste draagarmen besteld MOOG, komen zaterdag binnen, dus ik denk dat zaterdag laat in de middag er twee gereviseerde veerponten onder het zwarte beest zitten, eindelijk van de rammel verlost.
BIGW
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.02.2016 - 08:51  ·  #4436
Ook nog even twee H7 100 watt rally lampjes in de koplampen gezet, de afdichting aan de binnenzijde er maar even af gelaten.
Veel meer licht voor de auto, geen geknipper van tegenliggers.
Als zaterdag de veerponten voor erin zitten zal ik de koplampen op hoogte afstellen.
Zicht werd een beetje minder, leeftijd gerelateerd, en de invulling auto of bestuurder maak ik zelf..... :D
Confus
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 41
Subject:

· 
Posted: 13.02.2016 - 09:36  ·  #4437
Een lampje achter vervangen. Voor een H7-lamp die niet werkte, dus de melding dat er 'meerdere lampen' defect zijn.
Voor bleek het echter de isolatie van een draadje die slecht was en zo voor de melding zorgde. Nieuw schuifstekkertje eraan geknepen en klaar.
SvenSka75
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 13.02.2016 - 16:51  ·  #4438
De gril(l) eruit gehaald, schoongemaakt, licht opgeschuurd en met plastidip bewerkt, helaas 2 pinnetjes van het logo afgebroken, dus opzoek naar een nieuw logo......Daarna nog maar eventjes gewassen en met Maguires detailer nagelopen, helaas gaat de tijd zo snel of het word gewoon te vroeg donker.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 13.02.2016 - 17:52  ·  #4439
2 andere voorbanden laten monteren. Ik kwma gisteren thuis van een weekje buitenland voor mijn werk, zie ik dat mijn band rechtsvoor leeg is <_< Blijkt er een klein spijkertje o.i.d. in te zitten. Nu scheelt het dat de banden toch al tegen het slijtagelimiet aan zaten en het geen nieuwe banden waren... Maar toch.. Uiteindelijk vanmiddag maar een setje Michelin Primacy HP laten monteren!
blastaway
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 13.02.2016 - 19:18  ·  #4440
Vandaag niks gedaan vanwege de regen. Had veel willen doen maar allemaal niks van terecht gekomen

Selected quotes for multi-quoting:   0