Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

BIGW
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 13.02.2016 - 21:08  ·  #4441
Was hier in het oosten des land stralend weer, begonnen met vervangen veerponten en draagarmen voorzijde met inperken van bussen in de armen.
Helaas de vrouw ziek dus ook nog de kids naar sport brengen en halen, dus morgen de rechterzijde moet in theorie in kortere tijd kunnen, alleen al de twee ton veilig op werkhoogte brengen kost even tijd, hoeft morgen niet meer en de juiste gereedschappen liggen nu reeds klaar.
BIGW
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 14.02.2016 - 20:06  ·  #4442
Vandaag met :swear: weer om buiten te werken onder een soort tent de rest van de draagarmen en veerponten afgemaakt.
Heb nu MOOG rubbers in de draagarmen origineel Volvo gezet, de oude rubbers waren door.
Twee gebruikte veerponten van Avoldem erbij en weer strak.
Kunnen nu weer met een normale gang een verkeersdrempel nemen, was mede door de novimats achter in de V een drama geworden.
En geen gekraakt en gerammel meer in de voorterrein, cruisen op niveau weer.
cootjuh
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

· 
Posted: 14.02.2016 - 23:47  ·  #4443
Pulken pulken en aan het pulken aan de kit tussen koplamp en glas. Gelukkig alleen maar rechts
The_ike_master
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

· 
Posted: 15.02.2016 - 00:15  ·  #4444
Vandaag de bovenste radiatorslang vervangen. Deze lekte nogal. Na inspectie bleek er een scheur in te zitten naast de slang klem.
ErwinS80
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

Schokdempers

· 
Posted: 15.02.2016 - 17:47  ·  #4445
Beetje laat, maar vanwege een druk weekend heb ik vrijdag avond met een zaklamp voor op straat de beide schokdempers incl toplagers vervangen. Was goed te doen en nam in totaal 3 uurtjes in beslag incl veren om zetten.
Hij rijd weer een heel stuk beter!
Helaas door de haast en gebrek aan licht geen fotos gemaakt...
Komend weekend de versnellingsbak olie vervangen en de baksteun vervangen, en het gasklephuis maar eens reinigen.

Groeten,
Erwin.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 15.02.2016 - 21:57  ·  #4446
Goed bezig.
De auto ook al uit laten lijnen ?
SvenSka75
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 16.02.2016 - 13:49  ·  #4447
Ik heb mijn spullen vandaag ook binnen gekregen, maar dan nog draagarmen, fuseekogels, stabi-linkjes en achterste schokdempers erbij, nu maar afwachten wanneer ik er de tijd voor krijg, zondag eerst de Vito van de buurman een beurtje geven...
rottiemania
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 16.02.2016 - 17:42  ·  #4448
Vandaag de koplampwisserbladen vervangen. Rubber van de oude hing er los bij.
Mark
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.02.2016 - 10:18  ·  #4449
Draagarmen gisteren laten beoordelen door Martin (MMTS).. einde verhaal, geperste rubbers hebben het nog geen 15.000 km uitgehouden. Wellicht doordat ze er niet goed om in zaten ... :o :sick: :'( verklaart wellicht wel wat rare klachten die ik had..
Volgende week vrijdag worden ze vervangen OE Volvo, daarnaast ook gelijk schokbrekers achter en word het stuurhuis geflushed.
Auto schud nu zo heftig dat deze tot volgende week maar even onder de carport blijft staan.
Tenck
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 17.02.2016 - 11:01  ·  #4450
Quote door Mark

Draagarmen gisteren laten beoordelen door Martin (MMTS).. einde verhaal, geperste rubbers hebben het nog geen 15.000 km uitgehouden. Wellicht doordat ze er niet goed om in zaten ... :o :sick: :'( verklaart wellicht wel wat rare klachten die ik had..
Volgende week vrijdag worden ze vervangen OE Volvo, daarnaast ook gelijk schokbrekers achter en word het stuurhuis geflushed.
Auto schud nu zo heftig dat deze tot volgende week maar even onder de carport blijft staan.

Wat voor klachten had je dan? Ben wel benieuwd.
Mark
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.02.2016 - 12:46  ·  #4451
Klachten die ik tot vandaag heb zijn oa. het trillen van de remmen bij hogere snelheden. Tot ca 100 kmh remt hij trillings vrij boven de 100 trilt de boel. Als de schijven krom zijn moet hij ook bij andere snelheden trillen.
Wat lichte resonanties in de auto terwijl er geen hoogte slag in de banden zit, velgen ook recht, heb het bij zowel winter als zomerbanden. Fusees, stabi stang en spoorstangen spelingsvrij ook geen speling op de aandrijfassen. blijven de draagarmen over.. Momenteel schud de hele auto als of er de wielen er los onder zitten en een eigen leven zijn gaan leidden. Het stuur schud (geen trilling) van links naar rechts (cm's).

Doordat de bevestiging punten van de rubbers niet in het midden zitten is het belangrijk dat ze goed om geplaatst worden omdat ander de stand van o.a de veerpoot anders word. Aan de ene kant zit het voorste rubber wel goed. aan de andere kant zit alles weer net anders. hierdoor staat in principe de heleboel een beetje verdraaid. Daarnaast zitten de rubbers er niet vergenoeg in en staat het ook nog een teveel naar voren. De krachten die op de voorkant komen zijn natuurlijk inmens groot en een lichte afwijking zorgt voor grote belasting waardoor de wielen naar binnen of buiten willen. Viel ons op doordat de stuurstang helemaal tot het einde van de draad was opgeschroefd normaliter houd je nog een 1 a 2 cm draad over ivm afstellen.
De rubbers zijn ook verwrongen en er zitten scheuren in ..
Vorig jaar had ik dit zelfde klachten hij schudde als een gek, rubbers vervangen en toen was het over.. toen waren de rubbers lekker strak nu helaas niet meer door verkeerde krachten die er op komen te staan.
Blijkt maar weer eens hoe belangrijk het is dat de boel recht staat..
Op onderstaand voorbeeld kan je goed zien dat de bevestiging niet precies in het midden zit.

Tenck
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 17.02.2016 - 13:45  ·  #4452
Quote door Mark

Klachten die ik tot vandaag heb zijn oa. het trillen van de remmen bij hogere snelheden. Tot ca 100 kmh remt hij trillings vrij boven de 100 trilt de boel. Als de schijven krom zijn moet hij ook bij andere snelheden trillen.
Wat lichte resonanties in de auto terwijl er geen hoogte slag in de banden zit, velgen ook recht, heb het bij zowel winter als zomerbanden. Fusees, stabi stang en spoorstangen spelingsvrij ook geen speling op de aandrijfassen. blijven de draagarmen over.. Momenteel schud de hele auto als of er de wielen er los onder zitten en een eigen leven zijn gaan leidden. Het stuur schud (geen trilling) van links naar rechts (cm's).

Doordat de bevestiging punten van de rubbers niet in het midden zitten is het belangrijk dat ze goed om geplaatst worden omdat ander de stand van o.a de veerpoot anders word. Aan de ene kant zit het voorste rubber wel goed. aan de andere kant zit alles weer net anders. hierdoor staat in principe de heleboel een beetje verdraaid. Daarnaast zitten de rubbers er niet vergenoeg in en staat het ook nog een teveel naar voren. De krachten die op de voorkant komen zijn natuurlijk inmens groot en een lichte afwijking zorgt voor grote belasting waardoor de wielen naar binnen of buiten willen. Viel ons op doordat de stuurstang helemaal tot het einde van de draad was opgeschroefd normaliter houd je nog een 1 a 2 cm draad over ivm afstellen.
De rubbers zijn ook verwrongen en er zitten scheuren in ..
Vorig jaar had ik dit zelfde klachten hij schudde als een gek, rubbers vervangen en toen was het over.. toen waren de rubbers lekker strak nu helaas niet meer door verkeerde krachten die er op komen te staan.
Blijkt maar weer eens hoe belangrijk het is dat de boel recht staat..
Op onderstaand voorbeeld kan je goed zien dat de bevestiging niet precies in het midden zit.
...

Duidelijk verhaal. Voor mij gelijk een goede bevestiging voor de keuze om de complete draagarmen te gaan vervangen ipv alleen de rubbers.
Mark
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.02.2016 - 14:39  ·  #4453
Wil niet zeggen dat slecht is om er nieuwe rubber in te persen. Zeker niet als het goed gedaan word, ik heb gewoon pech gehad dat de garage niet wist wat ze aan het doen waren en de gebruikte rubbers ook nog eens van een belabberde kwaliteit waren.

Al zou ik persoonlijk altijd gaan voor goede kwaliteit, zeker met een belangrijk onderdeel als draagarmen.
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.02.2016 - 15:24  ·  #4454
Heb hetzelfde mee mogen maken. Nieuwe draagarmen met daarin rubbers van inferieure kwaliteit. Binnen 30K compleet naar de Filistijnen. Daarna originele Volvo rubbers in de stalen draagarmen geperst. Weg kwaal, deze houden zich goed.
Tenck
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 17.02.2016 - 15:27  ·  #4455
Quote door Mark

Wil niet zeggen dat slecht is om er nieuwe rubber in te persen. Zeker niet als het goed gedaan word, ik heb gewoon pech gehad dat de garage niet wist wat ze aan het doen waren en de gebruikte rubbers ook nog eens van een belabberde kwaliteit waren.

Al zou ik persoonlijk altijd gaan voor goede kwaliteit, zeker met een belangrijk onderdeel als draagarmen.

Dat is het zeker niet, maar omdat ik ze zelf ga vervangen doe ik liever de hele arm in zijn geheel. Het zelf er in persen van de rubbers zie ik niet zo zitten en dit is sneller. Qua kosten scheelt het ook niet zoveel als je de OEM rubbers gebruikt. Ik heb nu Lemforder armen voor een goede prijs besteld, scheelt 25 euro per arm tov nieuwe rubbers.

Selected quotes for multi-quoting:   0