Ik kan bij wijze van spreken de auto vanuit volgas op een postzegel stoppen... Remt werkelijk als een achterlijke en toch heel dociel.
Alleen nog geen teflon leidingen gemonteerd aangezien de aansluiting van de braided line op de klauw niet past. Maar de toename in remkracht is ECHT groot. Was al goed met de XC90 remmerij, maar dit remt gewoon nog veel harder (als dat nodig is).
Typisch Amerikaans: twee wartels waren hadden verkeerd schroefdraad en twee bouten waren te kort. Dit laatste is al verholpen, aan het eerste wordt gewerkt.
Dus er komt een grote sticker op de achterruit "let op! Extreem goed remmende auto!"
Zou het nu zo kunnen zijn dat - omdat de achterkant nog wel standaard is (toch ?) - bij hard remmen in een bocht de verhouding tussen voor en achter niet goed is ?
Nou Pieter, dat brengt de boodschap over. :thumb:
Denk dat je wel uit moet kijken, voor je het weet heb je iemand in je kofferruimte.
Maar, het staat wel erug goed !!
Dus er komt een grote sticker op de achterruit "let op! Extreem goed remmende auto!"
Zou het nu zo kunnen zijn dat - omdat de achterkant nog wel standaard is (toch ?) - bij hard remmen in een bocht de verhouding tussen voor en achter niet goed is ?
Achterkant is standaard T5. Ik heb geen idee wat er staat te gebeuren indien ik in een bocht keihard op de rem ga staan, en wilde dit eigenlijk maar zo houden
Achterremmen worden met een maandje of wat ook vervangen door 330 mm schijven met vierzuigerklauwen.
Maar eerst de leidingen fixen.
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39900 Geregistreerd: 07 / 2009
Vandaag samen met een vriend een flinke olie lekkage opgelost. Bleek dus dat de garage de carterplug niet goed had aangedraaid waardoor deze met de hand te draaien was! Ook liep de olie er gewoon langs. Ja niet gek dat er dan een plasje olie onder de auto ligt. Ben blij dat ik het niet vertrouwde en vandaag vrij heb genomen om de lekkage op te sporen. Als de plug er uit was gekomen was het probleem niet te overzien geweest. 2 weken geleden ook al gehad met de bovenste radiatorslang. Die lekte een beetje en toen ik er aan begon te prutsen scheurde hij door en liep de vloeistof er gewoon uit. Was blij dat ik een nieuwe had besteld omdat ik het niet vertrouwde. 2 tikkende tijdbommen onschadelijk gemaakt