2 dagen lekker aan de Volvo gewerkt, een nieuwe lerenhoes om het stuur geplaatst.
Nieuwe nummerplaten, met opgelegde letters en cijfers.
Nieuwe koplampen.
De Volvo verlaagd en een veerpootbrug aan de voorpoten geplaatst.
Is prima te doen, besteld bij aliexpress.
Past perfect om het stuur, en dan met het bij geleverde draad en naald vastzetten.
Ik heb het gedaan om het stuur te beschermen en het stuur wordt er ook dikker van, ligt fijner in de hand.
Vanochtend de winterwielen weer verwisseld voor de zomer set .
Hopelijk niet te snel geweest , maar het smoelt toch zoveel beter setje lichtmetaal dan staal met doppen .
Het wisselen van winter naar zomerwielen was ik ook van plan, echter de bouten zitten nogal vast. :swear:
Door de garage waarschijnlijk met een momentsleutel vastgezet, waardoor ik ze zonder momentsleutel niet los krijg.
En mijn momentsleutel is met vrouw en kids mee op wintersport.
Maar het ligt niet aan het gebruik van een momentsleutel, meestal komt dit door het juist niet gebruiken hiervan en veel te vast draaien. Ook bij sommige alu velgen is de oxidatie tussen de velg en wielbout groter dan bij een ander en rotten de wielbouten vast.
Het wisselen van winter naar zomerwielen was ik ook van plan, echter de bouten zitten nogal vast. :swear:
Door de garage waarschijnlijk met een momentsleutel vastgezet, waardoor ik ze zonder momentsleutel niet los krijg.
En mijn momentsleutel is met vrouw en kids mee op wintersport.
Bekend probleem, schuif t stuk met dopp en een pijp van een meter gebruien, dan krijg je ze los.
Er zijn twee soorten wielbouten: bouten uit 1 deel, en bouten met een losse konische ring. Als je die er op zet heb je in de toekomst ook geen problemen meer. Ik heb ze destijds bij Rima gehaald, stond een bak vol, voor €0,50 perstuk kun je geen armoe lijden.
En een likje kopervet..... Vandaag de rechter voorkant voorzien van nieuwe draagarm, stabi-link, schokdemper met bijbehorende veerschotelrubber en lager, morgen de andere kant, erg benieuwd naar het resultaat, alhoewel ik na een rondje om het blok al kon zeggen dat het rechts veel stiller was
..bouten met een losse konische ring. Als je die er op zet heb je in de toekomst ook geen problemen meer.
Jawel hoor, als je die met een luchtsleutel (veel te) vast zet dan krijg je die ook niet meer los, kan ik je uit eigen ervaring vertellen. Daarna de garage maar vriendelijk verzocht om voortaan een momentsleutel te gebruiken.
Een tijdje terug geprobeerd om onze wielen te wisselen. 1 wiel was zo vastgezet dat hij echt niet los wilde. Op het werk met (dacht ik) 9 bar en luchtsleutel ging het nog niet los. Met een pijp van 1.5 (!) meter kregen we het wiel uiteindelijk los. Dit kostte nog super veel kracht en de pijp begon zelfs door te buigen. Niet normaal hoe vast dat wiel zat.
Quote door Marc O.
Daarna de garage maar vriendelijk verzocht om voortaan een momentsleutel te gebruiken.
Dat zullen wij de volgende keer ook maar doen. :yes:
Aanstaande vrijdag krijg ik een one-off 3" downpipe + compleet 3" uitlaatsysteem.
Vandaag vast even het hitteschild van de turbo verwijderd en toen ik deze toch los had, deze even netjes gemaakt en gepolijst. Je ziet er straks weinig meer van, maar dat geeft niks.
Op de foto ook nog de doosjes van de nieuw te monteren lambada sondes en het eindstuk van de nieuwe uitlaat.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).