Intercooler vervangen van mijn D5, was geen beste aangezien die er pas sinds mei 2014 inzat...
Maar coulance gekregen, mits deze niet lek zou zijn door een externe oorzaak.
Hij lekte tussen de plastic zijkant en het alu gedeelte bleek na uitbouwen.
Vorige week vrijdag floepte het veertje van de rechter koplamp los met het vervangen van het dimlicht bolletje en moest ik dus de koplamp losschroeven.
En die bleek vet te zijn van onder.
Als klap op de vuurpijl stortte het vermogen in elkaar bij het stevig optrekken rond de 160 km/uur in Duitsland vorige week zondag.
Uitlezen gaf hoge brandstofdruk aan ( ik meen ECM 2502 )
Eerst maar de turboslang vervangen aan die kant afgelopen maandag want de intercooler kon het niet zijn toch?
Nu was die storing van brandstofdruk al opgemerkt door Dirk uit Nijmegen met het uitlezen een paar weken terug,maar geen aandacht aan besteed.
Lage brandstofdruk stond er ook bij ( vervangen brandstoffilter ), dus e.e.a. kon verband houden met elkaar.
Morgen gaan het maar weer eens proberen over de grens.
Is dit niet de oplossing,dan gaan we verder zoeken.
Het imitatie brandstoffilter kan ook nog een probleem zijn, maar ik heb al eerder en harder door Duitsland gereden sinds deze er in zit.
Overigens rookte de motor niet bij het optrekken, zoals met de eerste intercooler wel het geval was.
Enige verschil met toen is een Obbe kuurtje
Moet hem nog wel terug brengen maar:
Hulde voor Cool Car Automotive uit Groesbeek!
Foto's willen helaas niet, SD kaart pakt niet in de laptop