Hetzelfde geldt voor de luchtkwaliteitssensor à € 325,00
Die is bij bijna elke V70/S60 stuk. Ik zou het lekker zo laten.
Inderdaad!
Had gevraagd om de functie ervan, en dat is het geld in elk geval niet waard!
Van die binnenspiegel daar ben ik wel echt ziek van. De auto gaat nu pas open wanneer ik de sleutel vrijwel tegen de deur aanhoud of boven de voorruit houd. Dus dat is wel gruwelijk irritant, maar zeker geen € 622,00 waard.
Straks Mart maar eens PM'en, misschien heeft hij nog wat liggen.
Jack, bij Marans, Elferink, Autorima of Boy Geenacker moet het echt wel lukken. Het enige dat echt nodig is dat het onderdeelnummer exact overeenkomt. Soms hebben ze een spiegel met twee handzenders/sleutels, dat is iets duurder maar scheelt een hoop geoe.
Dan naar Obbe of Oranjegarage van der Pijl en inleren/klonen waar nodig.
Als je toch iets wil, kun je een universele set met afstandbediening kopen, dan ben je voor €25 euro klaar, moet je het wel zelf inbouwen. En je alarm doet het dan niet meer.
Net de auto laten uitlijnen. Kreeg nog complimenten dat ik de draagarmen er netjes onder had gezet qua uitlijning :thumb: . Alleen de achteras zat er scheef onder, terwijl ik daar niet aan was geweest. Dus de achteras is ook gelijk goed uitgelijnd en zit alles weer lekker recht. Op het kleine stukje wat ik heb gereden voelde het gelijk allemaal een stuk soepeler aan qua rol gevoel.
Met de volvo vandaag bij Frans van ETS geweest om het probleem van mijn dim te laten verhelpen. Bij terugkomst de led verlichting in mijn kentekenplaatverlichting en spiegelverlichting geplaatst. Aangezien we toch bezig waren ook maar de grom ingebouwd en kabel van de dashcam weg gewerkt. Helaas ondstond er na het inbouwen van de grom een probleem met de rti. Deze wilde de dvd niet meer lezen. Dus de dvd unit er maar uit gehaald en de dvd laser afgesteld. Nu werkt die ook weer. Kortom weer lekker bezig geweest samen met een vriend. Kwam de buurman thuis met zijn volvo 2.4t classic, dus maar even zijn carter ontluchting gecheckt met de handschoen test.
De voorruit opnieuw laten vervangen door Autotaalglas.
De vorige ruit (van NordGlass) had een rubber strip boven de ruit die voor geen meter paste en steeds weer los kwam. Vandaag hebben ze er een nieuwe van Pilkington in gezet. Deze heeft een stuk nettere lijst boven de ruit en lijkt er in ieder geval netjes in te liggen.
En een paar rammeltjes (hopelijk) in het interieur opgelost. Wat je met wat dubbelzijdige tape en isolatietape niet kunt oplossen
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39899 Geregistreerd: 07 / 2009
Niet vandaag, maar gisteren de gehele dag bij MMTS van Martin in Oldenzaal geweest voor een groot onderhoud aan de auto.
We begonnen met een air - intake voor mijn diesel, vervolgens een nieuwe intercooler geplaatst, want het vermogen viel af en toe weg. Er zat een lek aan de onderkant van de oude intercooler en hij stond ook iets bol. Ook is er een nieuwe condensor voor de airco geplaatst, en tevens een nieuwe distributieriem met een juiste waterpomp en alle lagers.
Ook is de multi riem vervangen en alle andere filters zijn ook vervangen, ook is er nog een nieuwe klepdeksel pakking geplaatst. Na een mooie lange dag is de auto uiteindelijk aan de PC gekoppeld en zijn alle bestaande componenten voorzien van een update en calibratie software.
Nu waren we gereed om de auto te uitgebreid te testen, dit heb ik gedaan met een mede forumlid welke ook even kwam buurten.
Tijdens deze rit en ook onderweg naar huis rijdt de VOLVO weer als nieuw.
Het leuke van Martin is dat je zelf kan zien wat er allemaal aan je auto gebeurd en dat je op bezoek bent bij een liefhebber en vakman.
Hier worden mijn V70 en ik blij van, we kunnen er weer even tegen aan.
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39899 Geregistreerd: 07 / 2009
Eergisteren het kabeltje van de tankdop besteld bij Estateservices. Was gisteren al binnen en gelijk even "gemonteerd". Hoewel dat woord het werk al overschat
Ben er in elk geval blij mee