Trissy,
Nee hoor ik mis niks. Tenminste nog niet gemerkt
Het deksel wat uit twee delen bestaat, was er wel, maar lag los onder de motorkap.
Ik snap ook wel waar de opmerking vandaan komt, een tijdje terug was in het nieuws dat westerse (Belgen) vakantie gangers wel eens meemaakte dat als ze iets in oosteuropa (Roemenie en Bulgarije werden genoemd) lieten repareren, andere dingen verdwenen. Zo schijnt er een gezin te zijn geweest dat 1 band liet vervangen, en vervolgens werden de overige 3 ook vervangen. Echter de overige 3 werden vervangen voor slechtere exemplaren zodat het bedrijf de 3 nog goede banden kon doorverkopen. Dit soort oplichtings verhalen duiken zo nu en dan weer op, maar ieder die denkt dat dit een normale zaak is, heeft het mis. Ik ken niemand hier die zoiets heeft meegemaakt in zijn of haar kenniskring. Maar ik geloof wel dat het gebeurd. Er is nu eenmaal een enorme armoede hier.
Maar terug naar het onderwerp, ik denk dat de dealer hier gewoon te groot (en arogant) is. Er is geen contact tussen klanten en monteurs, wat altijd een slecht gegeven is (en in mijn geval ook een taalprobleem was geweest). Er heerst ook een soort mentaliteit dat als je een nieuwe Volvo (of jaquar, range rover of ford (ze hebben alles onder 1 dak)) rijdt je dus rijk bent en dus geen problemen hebt om overal en overal voor te betalen (ze rekenen ook gewoon westerse prijzen, en als je dan bedenkt dat een monteur misschien ergens in de buurt van 5 euro per uur verdient, dan heb je geen hogere wiskunde nodig om te beseffen dat het niet het welzijn van de klant, of de werknemer is wat ze voor ogen staat.