Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 11.04.2016 - 12:24  ·  #4711
Laten uitlezen ivm de tik achter de kilometerteller; fout is dat de knop van de gevarenlichten te lang is ingedrukt. Ben benieuwd of resetten gaat helpen.

Verder bovenste motorsteun vervangen; die was gaar. Binnenkort de distributiesteun; kreeg complimenten over de staat van onderhoud. Mooi meegenomen.
Jermaine1987
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 11.04.2016 - 16:58  ·  #4712
Druk bezig met mijn interior ^^
In dit geval had ik andere stoelen gehaald voor mijn volvo S80 alleen was de kleur dan ook anders. Bij mijn oude stoelen kon het bordo rood opzich wel maar bij de nieuwe niet. Voordat ik mijn Bordo rood erop had had ik het orginele erop zitten maar dit was enorm vies en was niet meer schoon te krijgen. Dit keer doe ik onder het leer ook een extra stof zodat het wat zachtheid toevoegd zeg maar. (morgen krijg ik als het goed is mijn leer binnen anders de dag daarna. Voordeel is wel dat ik nu delen van dat los kon krijgen waardoor ik niet er tussen hoef te drukken en dus niks beschadig of wat dan ook.
Verder nog druk bezig met het re-painten van mijn auto.
Ik ben soms wat impulsiever dan ik zou willen haha.

deze kleur ben ik nu aan het vervangen. Was mooi geweest als mijn stoelen in deze kleur was maar dat kon ik niet vinden en het laten doen kost teveel voor deze auto xD
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 11.04.2016 - 22:15  ·  #4713
lekker bezig Jermaine!! :thumb: :thumb:

ik heb wat schoonmaakwerk gedaan aan het "nieuwe" interieur. Heb nu alleen nog APC, morgen komt de rest (hoop gedoe, had t veel eerder willen hebben....)
Dus ik heb met APC 1:10 verdund met een borstel (paardenhaar, van de lokale schoenreparateur) alles schoongemaakt. een paar voorbeelden:
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Jermaine1987
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 11.04.2016 - 22:29  ·  #4714
Quote door Waltersan

lekker bezig Jermaine!! :thumb: :thumb:

ik heb wat schoonmaakwerk gedaan aan het "nieuwe" interieur. Heb nu alleen nog APC, morgen komt de rest (hoop gedoe, had t veel eerder willen hebben....)
Dus ik heb met APC 1:10 verdund met een borstel (paardenhaar, van de lokale schoenreparateur) alles schoongemaakt. een paar voorbeelden:

Dankje! En mooi verschil zo! Ik heb wel wat meer te fixen in mijn stoelen helaas hahaha. Maar er zijn wel delen die ik ook zo schoon kan maken:P Morgen ga ik kijken of ik mijn ABS sensor connectie schoon kan maken (even juiste spray vinden om contacten schoon te maken)
blastaway
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 11.04.2016 - 22:55  ·  #4715
Ziet geweldig uit! Goed bezig!
SvenSka75
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 12.04.2016 - 12:54  ·  #4716
Gisteren naar Elst geweest, voor nieuwe distributieriem, hier ontdekte Kuba dat de nokkenasversteller ook naar de eeuwige jachtvelden was, deze gelukkig nog mee kunnen bestellen bij de Volvo levering van 13u, dus nu kan hij er weer even tegen, natuurlijk ook gelijk de waterpomp vervangen.....op naar het volgende klusje
hoggie
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 12.04.2016 - 18:29  ·  #4717
Quote door Tenck

Quote door BIGW

Henk, wat voor motor en of Volvo hebben we het over??

XC70 D5 model 2004.

laat hem eens uitlezen of is/heb je dat al gedaan?

had ook zo'n storing bij het gas wat dieper intrappen, zelfs even het vermogen even helemaal weg
uitgelezen bracht hoge brandstof druk aan het licht en ik wist dat mijn intercooler lekte en na het vervangen is het niet meer teruggekomen
Jermaine1987
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 13.04.2016 - 02:37  ·  #4718
Nou vandaag weer druk met de auto. Nieuwe pakking bij de solinoid en verder de ABS computer eruit gehaald (deze heeft problemen) Voordat ik weer verder ging met zoeken voor het reviseren wou ik eerst kijken of ik niet gewoon de connectie vies was geworden dus dit schoongemaakt. Het leek te werken maar het kwam weer terug maar het ging ook weer snel weg.. Hopelijk blijft het weg. Ik had iemand gevonden voor het reviseren maar dan moet hij naar Maastricht gestuurd worden en dat vind ik niet echt een fijn idee. Verder nog bezig geweest met het interior. Ik heb in tegenstelling met vorige keer wat achter het leer gedaan waardoor het er wat beter uitziet aanvoelt alleen komt daar ook een nadeel bij dat als je de onderliggende laag er niet goed op krijgt en goed plakt dat de boven laag (dus het leer) er ook niet echt mooi op zit. Dit is wel jammer. Maar he ik doe zulke dingen normaal niet en ik heb geen idee wat ik aan het doen ben alles is gewoon impulsief.
Het ziet er wel wat beter uit in het echt dan op de foto maar het is nog niet zoals ik het wil, wil het eigenlijk gewoon zoals nieuw hebben maar de vraag is of ik dat kan xD
Kwam na dit een spray lime tegen en dit zou mij enorm helpen met het goed vast maken! Voorkant is het belangrijkste of course hehe.
Tenck
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 13.04.2016 - 08:44  ·  #4719
Quote door hoggie

Quote door Tenck

Quote door BIGW

Henk, wat voor motor en of Volvo hebben we het over??

XC70 D5 model 2004.

laat hem eens uitlezen of is/heb je dat al gedaan?

had ook zo'n storing bij het gas wat dieper intrappen, zelfs even het vermogen even helemaal weg
uitgelezen bracht hoge brandstof druk aan het licht en ik wist dat mijn intercooler lekte en na het vervangen is het niet meer teruggekomen

Hij heeft aan Vida gehangen en daar kwamen geen errors uit, behalve dat de sirene het heeft begeven. Maar dat wist ik uiteraard wel omdat ik ook die zekering eruit had getrokken ;).
BIGW
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 13.04.2016 - 11:31  ·  #4720
De kans bestaat Henk dat je een scheurtje hebt zitten de aanzuigslang van de turbo, de korte achter de motor, welke rechtstreeks op de turbo zit.
Als daar een kleine scheur inzit zal deze bij lage toeren turbo dicht kunnen blijven en bij hoger toerental-meer vacuüm wel lucht kunnen bijmengen.
Even over het blok heen hangen en voelen, en natuurlijk in de onderzijde favoriet.
Tenck
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 13.04.2016 - 11:45  ·  #4721
Quote door BIGW

De kans bestaat Henk dat je een scheurtje hebt zitten de aanzuigslang van de turbo, de korte achter de motor, welke rechtstreeks op de turbo zit.
Als daar een kleine scheur inzit zal deze bij lage toeren turbo dicht kunnen blijven en bij hoger toerental-meer vacuüm wel lucht kunnen bijmengen.
Even over het blok heen hangen en voelen, en natuurlijk in de onderzijde favoriet.

Dat was ook een van de verdachten en die slang heb ik inderdaad al vervangen. Hij was zo slap dat je de slang makkelijk in een balletje kon samenknijpen. Er zat alleen geen gat in.

Vandaag zijn trouwens de zomersloffen (op een andere set velgen) eronder gekomen.

Mark
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 13.04.2016 - 12:28  ·  #4722
Ziet er netjes uit Henk!
Tenck
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 14.04.2016 - 08:58  ·  #4723
Quote door Mark

Ziet er netjes uit Henk!

Dank je! Het is echt een wereld van verschil met de winterbandjes. Ik had de auto gekocht met winterbanden dus ik had nog niet met wat anders eronder gereden. Het remt veel beter, deint minder over hobbels heen, stuurt veel directer en is het een stuk stiller maar dat is natuurlijk altijd zo als je weer switcht van winter naar zomerbanden. Maar het grootste pluspunt: nu zijn echt alle trillingen weg :thumb: . Voor mijn gevoel schakelt de bak nu ook nog een stuk minder voelbaar maar dat zit in mijn hoofd :lol: .
latten
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

· 
Posted: 14.04.2016 - 09:51  ·  #4724
Net een pakket van V-Parts binnen gekregen. Kan er weer even tegenaan met nieuwe vloeistoffen, filters en glijblokjes. Nog wachten op de rvs remleidingen. Door Raymond eerste deel pakket toch al supersnel opgestuurd, zodat de 850 wat TLC kan krijgen deze week. Fantastische service!

Moet misschien toch maar eens een WDB gaan aanmaken... :shame:
Gerald de Groot
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 14.04.2016 - 20:30  ·  #4725
Vandaag weer een verse APK mogen ontvangen. Gelukkig alles oké, alleen CO wat aan de hoge kant. Moest hem ff echt goed heet rijden om binnen de grenswaarden te komen. Dit was vorig jaar ook al zo. Zijn er meer mensen die hier last van hebben met een 200 cpi sportkat?

Selected quotes for multi-quoting:   0