Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

Mark
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 29.04.2016 - 11:18  ·  #4801
Gisteren bezoekje gebracht aan Martin en de linker aandrijfas ook laten vervangen ivm lichte (laatste) trilling in de auto.
Nu een geheel trillingsvrije v70...Jaja ze bestaan :thumb: :D :party:
Toch ongelooflijk hoe een ogenschijnlijk prima as voor trillingen kan zorgen..

Daarna een welverdiend ritje door de wasstraat (Vloeken in de kerk ik weet het) (A)
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 29.04.2016 - 11:39  ·  #4802
@Mark: durf jij inmiddels op te tellen wat het je gekost heeft om 'm trillingsvrij te krijgen...?

Maar even zonder gekheid: welke assen zijn er bij jou gebruikt? Origineel Volvo?
Mark
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.04.2016 - 12:00  ·  #4803
euh.... :think Best veel :shame:
Gelukkig wel allemaal zaken die er uiteindelijk toch een keer aan zaten te komen, hou ik mezelf voor.

Gelukkig geen heel rare zaken een korte opsomming, Airintake (EGR reiniging), draagarmen, beide aandrijfassen, schijven en blokken, alle motor/torsie/pneumatische steunen, en 2 keer uitlijnen.

Daarbij is het wel zo dat bij alles dat gedaan is de trillingen minder werden, op de één of ander manier geloof dan ook dat het vaak een combi is van verschillende zaken die elkaar al dan niet versterken.

@Jan, de assen zijn bij mij niet origineel Volvo, dat is een bewuste keuze om de kosten nog enigzins te drukken. Assen zijn wel OEM kwaliteit. Oorzaak daarvan is dat ik een overgangsmodel heb waar e.e.a net weer even anders is en de prijzen gewoon dubbele zijn van bijvoorbeeld een 2006 bouwjaar. Een rechter aandrijfas zou origineel al bijna 600,- kosten.
Draagarmen zijn overigens wel origineel Volvo.

Daarbij wil ik nog 3-4 jaar (ca 70.000 km) verder rijden met deze V70 dus dan vind ik het de investering wel waard.
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 29.04.2016 - 12:38  ·  #4804
Ik heb de motorkap open gehad want ik hoorde een "klonk" wanneer ik een drempel op ging, en ook weer wanneer ik van een drempel afrijd. Dus wanneer de auto in en uit z'n vering gaat. Toen zag ik dat de bovenkanten van de veerpoten ruimte hebben, hoort dit zo? Inmiddels is het weer weg, maar vind het niet echt geruststellend.

GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 29.04.2016 - 12:40  ·  #4805
hoe oud zijn de bovenste veerschotels?
Mark
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.04.2016 - 12:45  ·  #4806
Oi das wel beetje veel speling als ik het mocht beoordelen...
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 29.04.2016 - 12:45  ·  #4807
Quote door GRUNNS60

hoe oud zijn de bovenste veerschotels?

Naar mijn weten nooit vervangen --> 159.000km / 10 jaar
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 29.04.2016 - 12:49  ·  #4808
we hebben vergelijkend onderzoek gedaan ergens op het forum. die speling is op zich niet erg. echter als ie klonk zegt bij drempels zijn meestal de bovenste veerschotels versleten. die klemmen op het rubber in het veerpootlager. (jaja lastig uit te leggen).

topic.php?t=12665&highlight=ve…ing&page=1
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.04.2016 - 15:52  ·  #4809
De V70 gewassen , en daarna wilde ik de achterbanden naar voren doen , vanwege het toch wel irritant banden geluid , na rechts achter verwijderd te hebben , meteen de moed opgegeven .
Zitten dusdanig rare slijtplekken op , dat het geen enkele zin heeft het geluid te gaan verplaatsen , geen Pirelli's meer voor deze jongen ,de uitlijning is goed en de winterbanden slijten ook regelmatig zonder gekke deuken en hobbels , zal zodra ik ze gewisseld heb een plaatje van schieten .
Maar aan de koffie gegaan voor ik de c30 ga wassen voor moeders , en meteen achter de computer gedoken en 2 vredestein Ultrac Cento 245/40/18 besteld , uiteindelijk bij pneus , die leveren ze voor 120euro de stuk , wilde eigenlijk de satin maar die is er niet met velgbescherming , en dan gaat voor mij het feest niet door .
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 29.04.2016 - 18:23  ·  #4810
Quote door GRUNNS60

die speling is op zich niet erg. echter als ie klonk zegt bij drempels zijn meestal de bovenste veerschotels versleten.

Kan ook het rubber zijn welke onderaan de veer zit.
Deze mogen graag uitslijten, geeft exact de genoemde klacht.
Bij dez dealer kun je (tuin) slangetjes verkrijgen, welke je op de onderste winding kunt zetten.
Spul kost slechts enkele euro's.
Bonkr hij daarna nog (en het is geen kogel, of stabilisatorstang), dan zou ik naar de bovenste rubbers en het veerpootlager kijken.
Psaikie
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

· 
Posted: 29.04.2016 - 19:07  ·  #4811
Quote door Martijn

Ziet er mooi uit zo, die velgen. ;)

Dank je wel!!
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 29.04.2016 - 20:14  ·  #4812
Kan eindelijk aan de slag!
Ik zal er een apart topic voor openen.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.04.2016 - 20:38  ·  #4813
Quote door Waltersan

Kan eindelijk aan de slag!
Ik zal er een apart topic voor openen.

Daar ga je plezier aan beleven , vind het top spul , heb het de eerste keer bij hem thuis opgehaald , kreeg ik meteen uitleg en demo hoe en wat , zoals vaak zit het in de voorbereiding .
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 30.04.2016 - 00:20  ·  #4814
@Jack: volgens mij is dit beeld niet verontrustend; zit bij mij ook zo; ook bij de vorige, waarbij alles vernieuwd is.

Het rubber onderaan de veer kun je snel checken; zie je snel genoeg. Is te voelen.
TonD
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 72
Subject:

· 
Posted: 30.04.2016 - 08:53  ·  #4815
ik was even tegelijk met Mark bij Martin, waar het me opviel dat half Twente sigaartjes rookt :happy: maar dat terzijde. het was er gezellig en ik denk dat wanneer Martin geen zin meer heeft om te sleutelen hij altijd nog een café kan beginnen. APK probleemloos gedaan en schijven voor vernieuwd. maar toen bleek een poelie van de dynamo kuren te vertonen. Martin kon die niet van de dynamo los krijgen en dus.. vette pech. dat wordt een andere dynamo. Balen. even bellen en ja kom maar halen. Geeft Marin mij een doek en een groen flesje in handen. Ga jij de ramen maar schoonmaken...van mijn eigen auto he. maar wat een wonderspul. ALS NIEUW! en met het grootste gemak. waarom kan ik dat niet gewoon in de winkel kopen, denk ik dan. Komt Martin terug en wat een geluk. Toch los kunnen krijgen daar bij de automaterialenzaak. De V70 kan er weer een lange hete zomer tegen aan. Ik ben nu aan het sparen voor de wervelklepreparatie. zo''n ongelukkig goedkoop plastic handeltje wat uitgesleten is en die nu steeds op OPEN staat. gepland voor de maand augustus en dan meteen de verstuivers vernieuwen en een poetsbeurt. Op naar de 3 ton. was een mooie dag want let wel ik was er al om negen uur met een pak koekjes van die dikke bokkepoten en ging er weg om half vier of vier uur....

Selected quotes for multi-quoting:   0