Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 09.05.2016 - 23:41  ·  #4876
Twee Vredestein Ultrac Satin laten monteren; ben er erg blij mee. Andere zijn Vredestein Ultrac Cento.
The_ike_master
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

· 
Posted: 10.05.2016 - 00:18  ·  #4877
Quote door Psaikie

Heb een tijdje rondgereden,maar de klachten van voor het spoelen zijn niet weg.... :snooty :swear :-/ . Heb na het lezen van wat info op internet, de b4 sensorcover (of zoals Volvo het in het nederlands noemt:zuigerset...) vervangen en de bak gereset. Nu is het een kwestie van inleren, schreven ze op internet. Dus ben ik al een stuk gaan rijden maar op dit moment is het eerder slechter dan beter. Schijnt erbij te horen... De bak en het nieuwe deel moeten nog leren om te gaan samenwerken. We testen dus nog maar even door... o.O :whistle: Laat nog weten hoe het verder gaat...

Je hebt de powerflush bij gs gedaan zag ik en het schakelen ging goed dacht ik te lezen. Is er in de tussentijd weer slechter schakel gedrag opgetreden? Mag ik vragen wat de klacht was voor het vervangen van de b4 servo cover? Een symptoom van een defecte b4 servo cover is een klappende overgang van de 2e naar de 3e versnelling of de 3e naar de 4e versnelling. Ik heb me laten vertellen dat de functie van de b4 servo cover is het aanduwen van de servo van de remband van de 3e versnelling. Een defecte cover zorgt er voor dat er niet genoeg oliedruk word opgebouwd om deze servo goed te laten werken. Na demontage van de b4 servo cover kan je ook zien of deze stuk is. Wanneer de ring los ligt of er punt lasjes los zijn is deze stuk. Wanneer dit niet het geval is is de kans zeer groot dat de b4 servo cover nog heel was en dus niet de oorzaak is. Wanneer je bij gs bent geweest heeft hij waarschijnlijk ook gezegd wat de oliedruk van de bak was. Lage oliedruk kan er voor zorgen dat bij lage toeren tussen 1500 en 2000 toeren moeizaam geschakeld word of wanneer je stopt met gasgeven wanneer de bak net wou schakelen. Als de oliedruk goed is en er toch slecht geschakeld wordt dan denk ik aan 2 verdachten. Solenoid of kleppenblok of misschien wel beide. Het resetten van de bak software vind ik wil eng. Je auto verliest alle adaptie waarden. En opnieuw inleren wanneer je de bak niet op adaptie modus zet duurt enorm lang. Je bak wilt pas leren wanneer deze warm is. Ook na een software update verliest de bak de adaptie waarden. En probleem van de nieuwe software is dat deze heel moeizaam leert. Eigenlijk nauwelijks. Er zijn natuurlijk trucjes voor. Het snelste is de bak goed warm rijden en in adaptie waarden zetten en netjes het stappenplan volgen zoals in vida beschreven. Ook kan het resetten van de bak juist problemen aan het licht helpen. Je bak heeft immers om leren gaan met de slijtage en geleerd hier mee om te gaan. Beter kan je niet resetten maar alleen adaptie modus aanzetten.
Blackfox
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

· 
Posted: 10.05.2016 - 14:25  ·  #4878
Vanochtend is even met Vida aan de slag geweest,eindelijk dat servicelampje kunnen resetten want handmatig lukte het dus echt niet.Het is even zoeken in Vida maar je kan er van alles mee maar pas op :dont: .
Verder de verlichting uitgezet in stand 0 met Vida.
Gisteren geprobeerd de abs controller uit te bouwen ivm af en toe storing maar dat ene E5 torx boutje wilde niet :-| .Toen zag ik de gasklep omdat het luchtfilter eraf lag en ik denk ook even schoonmaken,zat namelijk wat vervuiling op.
Had ook de storing ''gaskleppositie potmeter1 '' storing dus ik denk misschien helpt dat.
Teveel quickclean naarbinnen gespoten ook denk ik.
Waarom? ik probeer te starten maaruh jammer joh,niet meer aanslaan.Tja en toen was de accu leeg :D .
Heb lekker de anwb gebeld s,avonds.Die waren er snel en na 10 keer rond ging de motor lopen,met veel rook (verzopen denk).Daarna liep de Volvo weer als een zonnetje.
Kreeg trouwens nog dikke complimenten van de anwb mijnheer :thumb: . die vond de S60 er nog heel netjes uitzien.Vandaag weer probleemloos gestart en gereden met de S60.
Jermaine1987
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 10.05.2016 - 20:25  ·  #4879
Hoe heb je het erop gedaan? Heb je het met sop gedaan? Heb je het droog gedaan? Als je het droog hebt gedaan, is het belangrijk dat je goed strijkt en de folie goed strak houd. Is de 2 foto het resultaat? Want in de eerste foto lijkt het netjes te zitten maar met de 2e foto zou ik zelf niet echt tevreden zijn.

Quote door Waltersan

Ik had een paar jaar terug zwart folie op de stijlen geplakt, puur om te kijken hoe dat er uit ziet. Ik had het simpelste folie gekocht in de bouwmarkt, wat niet krimpvast en uv bestendig blijkt te zijn (had ik ook wel verwacht).
Recent bij een autobeletteraar 'echte' folie gekocht, van avery, de 900 folie, wordt ook gebruikt om auto's te wrappen.
Het bleek wel lastig spul om te verwerken, dus ik ben niet 100% tevreden, maar het is wel een heel stuk fraaier nu.
Jermaine1987
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 10.05.2016 - 21:05  ·  #4880
Zo qua uiterlijk zo goed als klaar met mijn Volvo. Ik heb het een 2e keer gepaint omdat de eerste keer niet zo goed gelukt als ik dat wou. Er was een kleur verschil tussen bepaalde vlakken en ook waren er teveel krasjes.

Verder heb ik de logo aan de achterkant meer gedaan zoals het tegenwoordig eruit ziet. een wat "meer vrije" logo!
Interieur, andere stoelen (voorkant moet nog behandeld worden) en aan de zijkant heb ik die lelijke stoffen dingen vervangen (die zagen er niet uit!) Het is niet er prof. uit maar het is beter dan het vieze materiaal dat het eerst was!

hierbij de foto's met het verschil tussen eerst en nu :)
Blackfox
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

· 
Posted: 10.05.2016 - 21:36  ·  #4881
Mooie S80 :thumb: ziet er netjes uit :happy: :thumb:
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 10.05.2016 - 22:49  ·  #4882
Quote door Jermaine1987

Hoe heb je het erop gedaan? Heb je het met sop gedaan? Heb je het droog gedaan? Als je het droog hebt gedaan, is het belangrijk dat je goed strijkt en de folie goed strak houd. Is de 2 foto het resultaat? Want in de eerste foto lijkt het netjes te zitten maar met de 2e foto zou ik zelf niet echt tevreden zijn.

Quote door Waltersan

Ik had een paar jaar terug zwart folie op de stijlen geplakt, puur om te kijken hoe dat er uit ziet. Ik had het simpelste folie gekocht in de bouwmarkt, wat niet krimpvast en uv bestendig blijkt te zijn (had ik ook wel verwacht).
Recent bij een autobeletteraar 'echte' folie gekocht, van avery, de 900 folie, wordt ook gebruikt om auto's te wrappen.
Het bleek wel lastig spul om te verwerken, dus ik ben niet 100% tevreden, maar het is wel een heel stuk fraaier nu.

de ene foto staat ' before ' bij en de andere is de ' after ' foto.
de before was met dat goedkope folie wat niet tegen zon kan.
het is heel belangrijk om met een rubber spatel oid te gebruiken en strak te vegen gewoon met de hand aandrukken werkt niet.
Jermaine1987
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 10.05.2016 - 22:55  ·  #4883
dankje ^^

Quote door Blackfox

Mooie S80 :thumb: ziet er netjes uit :happy: :thumb:
Jermaine1987
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 11.05.2016 - 11:10  ·  #4884
Ben vandaag kijken voor nieuwe wieldoppen. Welke zouden jullie kiezen?

harold
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 11.05.2016 - 11:14  ·  #4885
1e of 3e , gewoon ervoor houden en dan een keuze maken :thumb:
Jermaine1987
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 11.05.2016 - 11:21  ·  #4886
helaas kan ik niet ervoor houden:P is online ga ff Photoshoppen:P
Arnoud_
VolvoV70forum core member
Subject:

· 
Posted: 11.05.2016 - 11:25  ·  #4887
Hangt heel erg van de kosten af. Een heel klein beetje fatsoenlijke tweedehands lichtmetalen velg (zo lang je op 16" blijft) kost ook eigenlijk niet zo veel...
Jermaine1987
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 11.05.2016 - 11:55  ·  #4888
deze kosten tot 50 euro voor een set van 4 zeg maar.
hier een super simpele photoshop

hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 11.05.2016 - 12:21  ·  #4889
Eerlijkheidshalve zou ik geen enkele wieldop willen hebben.

50 euro uitgeven en met wat pech verlies je een dop.

Daarnaast vindt ik wieldoppen gewoon niet mooi staan.
Jermaine1987
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 11.05.2016 - 12:38  ·  #4890
ergens heb je wel gelijk erin. Het is natuurlijk mooier om gewone velgen te hebben!

Quote door hermanusb

Eerlijkheidshalve zou ik geen enkele wieldop willen hebben.

50 euro uitgeven en met wat pech verlies je een dop.

Daarnaast vindt ik wieldoppen gewoon niet mooi staan.

Selected quotes for multi-quoting:   0