Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

wannahaveV70
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 16.05.2016 - 17:58  ·  #4921
De verf van de stuurwielrand was behoorlijk afgesleten; gelukkig geen vies plakstuur maar toch vond ik het zonde en niet passen bij het verder zo mooie interieur. Al een tijdje gezocht naar een echt mooi stuur, nu dan eentje uit een C70 uit 2005 gemonteerd, welke maar rond 50.000km had gelopen -> een stuur dus nog in bijna nieuwstaat!

Het verschil is enorm en ik ben er in mijn nopjes!
Oud:

Nieuw:
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 16.05.2016 - 18:46  ·  #4922
Inderdaad, een fraai stuur. :thumb:
toektoek
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 16.05.2016 - 19:16  ·  #4923
Een opklapbaar hondenrek gekocht en er meteen in gezet.
Psaikie
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

· 
Posted: 16.05.2016 - 21:34  ·  #4924
Quote door The_ike_master

Quote door Psaikie

Heb een tijdje rondgereden,maar de klachten van voor het spoelen zijn niet weg.... :snooty :swear :-/ . Heb na het lezen van wat info op internet, de b4 sensorcover (of zoals Volvo het in het nederlands noemt:zuigerset...) vervangen en de bak gereset. Nu is het een kwestie van inleren, schreven ze op internet. Dus ben ik al een stuk gaan rijden maar op dit moment is het eerder slechter dan beter. Schijnt erbij te horen... De bak en het nieuwe deel moeten nog leren om te gaan samenwerken. We testen dus nog maar even door... o.O :whistle: Laat nog weten hoe het verder gaat...

Je hebt de powerflush bij gs gedaan zag ik en het schakelen ging goed dacht ik te lezen. Is er in de tussentijd weer slechter schakel gedrag opgetreden? Mag ik vragen wat de klacht was voor het vervangen van de b4 servo cover? Een symptoom van een defecte b4 servo cover is een klappende overgang van de 2e naar de 3e versnelling of de 3e naar de 4e versnelling. Ik heb me laten vertellen dat de functie van de b4 servo cover is het aanduwen van de servo van de remband van de 3e versnelling. Een defecte cover zorgt er voor dat er niet genoeg oliedruk word opgebouwd om deze servo goed te laten werken. Na demontage van de b4 servo cover kan je ook zien of deze stuk is. Wanneer de ring los ligt of er punt lasjes los zijn is deze stuk. Wanneer dit niet het geval is is de kans zeer groot dat de b4 servo cover nog heel was en dus niet de oorzaak is. Wanneer je bij gs bent geweest heeft hij waarschijnlijk ook gezegd wat de oliedruk van de bak was. Lage oliedruk kan er voor zorgen dat bij lage toeren tussen 1500 en 2000 toeren moeizaam geschakeld word of wanneer je stopt met gasgeven wanneer de bak net wou schakelen. Als de oliedruk goed is en er toch slecht geschakeld wordt dan denk ik aan 2 verdachten. Solenoid of kleppenblok of misschien wel beide. Het resetten van de bak software vind ik wil eng. Je auto verliest alle adaptie waarden. En opnieuw inleren wanneer je de bak niet op adaptie modus zet duurt enorm lang. Je bak wilt pas leren wanneer deze warm is. Ook na een software update verliest de bak de adaptie waarden. En probleem van de nieuwe software is dat deze heel moeizaam leert. Eigenlijk nauwelijks. Er zijn natuurlijk trucjes voor. Het snelste is de bak goed warm rijden en in adaptie waarden zetten en netjes het stappenplan volgen zoals in vida beschreven. Ook kan het resetten van de bak juist problemen aan het licht helpen. Je bak heeft immers om leren gaan met de slijtage en geleerd hier mee om te gaan. Beter kan je niet resetten maar alleen adaptie modus aanzetten.

De auto rijdt prima als de bak en de olie koud zijn. Maar na een korte rit in het dorp of een stukje snelweg en dan twee stoplichten gaat hij raar doen. Hij schakelt goed van een naar twee,maar dan begint het... Het lijkt net of de bak niet kan beslissen of er nu wel of niet geschakeld moet worden.... Even lijkt het of de motor op drie cilinders loopt,inhouden en trillen,dan schakelt de bak door en gaat het weer goed tot het volgende schakelmoment... Als hij echt warm is,en dat gaat erg snel omdat de bak dan slipt,gaat hij erg slippen in de laatste versnelling en geeft hij een foutmelding. Transmissieservice spoed of zoiets. Als je de auto uitleest krijg je verkeerde overbrengingsverhouding vijfde versnelling. Gery Slot gebeld en hij zegt voor 99.5% het kleppenhuis versleten door de erg vervuilde olie die uit de bak kwam. Gaat donderdag naar GS powerflush om te repareren... De B4 servo ring zat wel los,maar was toch niet het enige wat er defect aan was. Heb ook niet echt een verschil gemerkt na de vervanging. Maar voor die paar euro kon ik die niet laten zitten.
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 16.05.2016 - 21:45  ·  #4925
Schijven en blokken achter vervangen. Bleek na demontage geeneens zo slecht te zijn, maar de handremvoering was redelijk op het einde. Eentje lag er zelfs helemaal af.
Die schijven zaten muurvast. Er moest een hamer aan te pas komen om ze zo voorzichtig mogelijk los te tikken. Nieuwe erop, beetje kopervet ertussen en dan volgende week weer eraf om de nieuwe handremschoenen erin te zetten.
Arnoud_
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 18.05.2016 - 08:24  ·  #4926
Quote door Arnoud_

Quote door TeunEbb

Ik had nog gezegt een foto te maken van de verlichting, erg lastig met dit weer maar moest er vroeg uit vandaag dus hierbij... De eerste is met mistlampen dacht ik, en ze hadden het erover dat het licht beeld van de koplampen eigenlijk ook zoon nette streep moet zijn inplaats van wat het nu dus is.

Nee, dat ziet er inderdaad niet heel strak uit. Ik moet vanavond bij duisternis toch nog een keer foto's van mijn nieuwe dashboard gaan maken, dan zal ik ook ergens een mooi muurtje uitzoeken om mijn lichtbeeld te fotograferen.

Ik bedacht me toen ik gisteravond (scheef) voor een muur stond te wachten dat ik nog een plaatje moest schieten. Bij deze dus:

Niet helemaal duidelijk doordat het geen effen muur is, en op grotere afstand, maar ik denk dat je het verschil wel ziet zo...
FreddyNL
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 18.05.2016 - 18:28  ·  #4927
Afgelopen weekend beide dimlichten en stadslampjes vervangen.
Klapte een lamp stuk, zit nu Philips Extreme Vision in wat een mooi licht geeft. Zaten ook 2 lampjes voor de stadsverlichting bij die iets witter zijn dan de oude dus die ook gelijk maar vervangen.

Verder vooral bezig geweest met een andere Zweed (Saab), maar een Volvo sleutelt toch fijner.
arturo
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 18.05.2016 - 22:43  ·  #4928
Vandaag eindelijk de goede bekerhouder gevonden bij autorima: Grijs (bj 2001) en, jawel, met flexibele flapjes zodat er verschillende maten bekers / flessen erin passen, zonder dat ze omvallen.

in het dashboard
BIGW
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 19.05.2016 - 00:54  ·  #4929
Kost deze bij Rima, ik zou er een ktijgen laatst voor €10, let op zou!!
Franksvolvo
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 54
Homepage: google.nl
Subject:

· 
Posted: 19.05.2016 - 07:42  ·  #4930
Geenacker..
THE Best there is..:-}
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.05.2016 - 12:43  ·  #4931
Zo vandaag vrij!

Kinderen en vrouw even de deur uit. Tijd voor papa om even aan de Volvo te klussen.
Klusjes.
  • 7 polig trekhaak kabel vervangen voor Jaeger 13 polig.
    parkeersensor opnieuw in de bumper zetten na bezoek aan wasstraat.
    Subwoofer inbouwen [Voor hele mooie prijs op de kop getikt.]
    AQS sensor in schutbord vervangen en kalibreren via Vida

Eerst de gehele achterbak leeg gehaald en bekleding weggehaald.
Accu er uit en daarna de bumper er af.
Alles schoon en zandvrij gemaakt.
Vervolgens kabelset los gehaald van de AEM en nieuwe er in gezet.
Parkeersensor opnieuw erin gezet.
Bumper terug.
Alle kabels weggewerkt en na reserve wiel de Subwoofer geplaatst.

Daarna de AQS vervangen en gekalibreerd.
Mooi om te zien dat hij nu werkt. Stonden bij de buurman voor de deur 2 aannemers te roken. gevraagd of ik wat van hun rook mocht hebben.
Stonden me heel raar aan te kijken. :yes:
Nadat hun rook richting de paravaan bliezen ging de klep mooi dicht.

En dacht wat ben ik nou vergeten.
Nondeju foto's maken. 🇳🇴
olaf
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.05.2016 - 12:48  ·  #4932
Quote door Plein69

Zo vandaag vrij!

Kinderen en vrouw even de deur uit. Tijd voor papa om even aan de Volvo te klussen.
Klusjes.
  • 7 polig trekhaak kabel vervangen voor Jaeger 13 polig.
    parkeersensor opnieuw in de bumper zetten na bezoek aan wasstraat.
    Subwoofer inbouwen [Voor hele mooie prijs op de kop getikt.]
    AQS sensor in schutbord vervangen en kalibreren via Vida

Eerst de gehele achterbak leeg gehaald en bekleding weggehaald.
Accu er uit en daarna de bumper er af.
Alles schoon en zandvrij gemaakt.
Vervolgens kabelset los gehaald van de AEM en nieuwe er in gezet.
Parkeersensor opnieuw erin gezet.
Bumper terug.
Alle kabels weggewerkt en na reserve wiel de Subwoofer geplaatst.

Daarna de AQS vervangen en gekalibreerd.
Mooi om te zien dat hij nu werkt. Stonden bij de buurman voor de deur 2 aannemers te roken. gevraagd of ik wat van hun rook mocht hebben.
Stonden me heel raar aan te kijken. :yes:
Nadat hun rook richting de paravaan bliezen ging de klep mooi dicht.

En dacht wat ben ik nou vergeten.
Nondeju foto's maken. 🇳🇴

Veel te makkelijk en snel gegaan , in de flow , dan ben je klaar voor je het in de gaten hebt , goed bezig , en mooi dat alles weer werkt zoals bedoeld .
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 19.05.2016 - 17:59  ·  #4933
Mooi dat het weer na behoren werkt.
Wel jammer dat de vorige oplossing niet werkte.
Die subwoofer.....,toch maar gehouden ? :-)
Eta76
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 19.05.2016 - 19:19  ·  #4934
Usb kabeltje besteld, om vanaf de telefoon naar de adapter in de aansteker aansluiting te maken.
R-Design stuur besteld voor de leuk :kerstman:
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.05.2016 - 19:34  ·  #4935
Quote door Bigdog

Mooi dat het weer na behoren werkt.
Wel jammer dat de vorige oplossing niet werkte.
Die subwoofer.....,toch maar gehouden ? :-)

Ja iderdaad zou mooi geweest zijn.
Maar de Hella zorgde dat CCM-0040weg was.
Maar de klep reageerde niet en er kwamen meer storingen uit voort.

Nee subwoofer had ik verkocht voor 275.
Maar mijn vrouw zij achteraf dat ze het wel mooi vind klinken. :devil:
Kom deze voor 125 overnemen van iemand.
Ja daar hoefde ik niet lang over na te denken.

Selected quotes for multi-quoting:   0