Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

harold
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 30.05.2016 - 16:51  ·  #4966
Mooi dat het weer gefixt is folke :thumb:
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 30.05.2016 - 17:50  ·  #4967
Mooi, zo te lezen is het goed afgelopen. :thumb:
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 30.05.2016 - 18:01  ·  #4968
Laten doen :-) Nieuwe voorruit er in laten zetten. Wat een genot dat heldere glas met een super zicht!!
BIGW
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.05.2016 - 18:03  ·  #4969
Zonder opmerkingen een verse APK erop, en dat met 470 op de klok en bouwjaar 2002 toch het juiste type gekocht V70 D5 :love: , de volgende zal boven de 500 zijn... :yes:
ChrisMe
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 67
Subject:

· 
Posted: 30.05.2016 - 18:05  ·  #4970
Quote door PDJ

Laten doen :-) Nieuwe voorruit er in laten zetten. Wat een genot dat heldere glas met een super zicht!!

bij een dealer of een glasboer?
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.05.2016 - 18:12  ·  #4971
Laten doen door een glasboer waarmee we op ons bedrijf erg goede ervaringen mee hebben.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 30.05.2016 - 19:33  ·  #4972
Altijd lekker, heldere ruiten. :-)
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 30.05.2016 - 23:45  ·  #4973
Vandaag aandrijfassen gewisseld. Bij Rima ex. gehaald met minder dan 150.000km. Ben benieuwd. Ik heb geleerd niet te snel te juichen.

Ook links zelf gedaan. Is met het goede gereedschap een eitje.

Ik heb de veerpoot en fusee los gehad (fusee en draagarm laten zich bij een 2007 model niet zo makkelijk met spanband uiteen halen). Ik denk dat het goed is om een keertje uit te lijnen? Je zet het toch nooit exact terug, lijkt me.

Edit: nog een vraag. Waar de linkeras de bak in gaat, zat er bruinige drap op de spiebanen. Is dat ATF? Zo ja, dan is die aan vervanging toe! Zo niet, dan wacht ik er nog even mee.
Roboer
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.05.2016 - 14:53  ·  #4974
Vandaag het reservoir van de stuurbekrachtiging vervangen.
Volgens de monteur gingen die wel eens stuk en dan wordt er druk opgebouwd in het reservoir.
Dit zag je bij mij aan het zweten bij de vuldop en nattigheid in de naden van het reservoir en op de grote slang die naar de stuurpomp gaat.
Op rotondes voelde je ook het stuur wat zwabberen. Nu geen zwabberen en lekkage meer, en het sturen voelt weer degelijk zoals het hoort.
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

· 
Posted: 31.05.2016 - 15:34  ·  #4975
Quote door Janmulder

Vandaag aandrijfassen gewisseld. Bij Rima ex. gehaald met minder dan 150.000km. Ben benieuwd. Ik heb geleerd niet te snel te juichen.

Ook links zelf gedaan. Is met het goede gereedschap een eitje.

Ik heb de veerpoot en fusee los gehad (fusee en draagarm laten zich bij een 2007 model niet zo makkelijk met spanband uiteen halen). Ik denk dat het goed is om een keertje uit te lijnen? Je zet het toch nooit exact terug, lijkt me.

Edit: nog een vraag. Waar de linkeras de bak in gaat, zat er bruinige drap op de spiebanen. Is dat ATF? Zo ja, dan is die aan vervanging toe! Zo niet, dan wacht ik er nog even mee.

Ik meen me te herinneren, dat je een handgeschakelde bak hebt. Daar zit geen ATF in, maar versnellingsbak olie. Maar ook daarvoor geldt, als dat er uit ziet als drap, zou ik nieuwe olie overwegen.
karlie
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 48
Subject:

· 
Posted: 31.05.2016 - 16:54  ·  #4976
Vandaag mijn Volvo voor de apk gehad..op 2 dingen afgekeurd...wiellager rechtsvoor was hoorbaar,ik vond het wel heel erg mee vallen maar goed... En Ik heb in beide koplampen een doffe plek en er zat geen goed beeld meer in de lamp... Vanmiddag zelf geprobeerd om dit van binnenuit wat op te poetsen,80% is weg... Weet iemand of je de kunstof kappen aan de voorkant van de lamp er af kunt halen? Ik zie wel clips zitten onder de afdekkap....
Mijn steenlagen van mij. Aandrijfas steunlager was ook licht hoorbaar en heb via Mp een zgan org Volvo as gekocht, dus die ook maar gelijk vervangen...
Morgen maar terug om af te melden en dan kan ik er hopelijk weer even tegenaan...
BlackSpider
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 31.05.2016 - 17:05  ·  #4977
Vandaag voorste motorsteun vervangen op onderstaande wijze.

Handig hulpmiddel :yes: ......https://www.youtube.com/watch?v=Jp46qlS6UlY

Tevens Krukassensor vervangen, deze was op wonderbaarlijke wijze gescheurd waardoor hij niet goed meer afsloot, hierdoor lekte er olie.
toektoek
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 31.05.2016 - 18:17  ·  #4978
Afgelopen zaterdag bij Raymond(tpr powerflush) geweest om de motor nieuwe olie te geven. Gezellige en vakkundige kerel.
En de auto loopt als een zonnetje.
Vandaag de airco laten vacumeren en vullen. Hij is weer ijskoud de beste. :D
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Subject:

· 
Posted: 31.05.2016 - 23:12  ·  #4979
Op een door de weekse dinsdagavond, normaliter houdt de R dan zijn weekslaapje, de daklijsten lost gepeuterd en de beugeltjes voor de dakdragers gemonteerd.
Alles past als een zonnetje. :thumb:

Nu alleen nog even 8 nieuwe gele clips halen waarmee de sierlijst op de A stijlen zijn vast geklikt en twee zwarte voor halver wege op het dak. Die gele waren schijnbaar al eens kapot gegaan want er zat een dotje kit op elke clip om zo de sierlijst vast te houden :o
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 31.05.2016 - 23:24  ·  #4980
uitlijnen is in principe niet nodig als alles zonder speling is wordt je uitlijning alleen bepaald door de spoorstangen, en die zijn niet los geweest.

wel belangrijk is dat je de camber weer hetzelfde gezet hebt als voor die tijd. dat is de stand van de veerpoot in de fusee. daar zit speling op om de camberhoek te stellen.
in de beschrijvingen staat dat je de afstand tussen binnenzijde veerpoot en de buitenkant van de fusee ter hoogte van de bovenste bout vooraf en achteraf moet meten. deze moeten hetzelfde zijn.

ervaring leert dat je de fusee bovenaan zo vermogelijk naar de veerpoot moet drukken en dan vast zetten.

je kunt de camber ook bepalen met een waterpas. het wiel moet iig boven verder naar binnen staan dan buiten. dan staat ie in principe al goed.

Oja bruine drap aan de aandrijfas in de versnellingsbak is inderdaad bakolie verversen. is geen ATF!!

Quote door Janmulder

Selected quotes for multi-quoting:   0